کد خبر: 811280
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
سعيد مرتضوي، دادستان سابق تهران با ارائه نامه‌اي به دادگاه رسيدگي به پرونده کهريزک از وقايع پيش‌آمده در تيرماه 88 از مقام معظم رهبري، خانواده جان‌باختگان و ملت ايران عذرخواهي کرد.
در نامه مرتضوي به رئيس و هيئت قضات شعبه 22 دادگاه تجديدنظر استان تهران آمده است: اينجانب به عنوان دادستان عمومي و انقلاب تهران در زمان فتنه بزرگ سال 1388 مطالبي را به عنوان دفاع در پرونده منعکس نموده‌ام ولکن در اين جلسه که نوبت به دفاع نهايي است با عنايت به اينکه انتظار به‌حق رهبر معظم و عزيزتر از جانمان اين بود که مهار اغتشاش و خنثي‌ نمودن فتنه حتي در آن شرايط اضطراري بدون ايراد خسارت و هرگونه لطمه‌اي به شهروندان عزيز انجام شود مطالب ذيل را در تکميل دفاعيات به عمل آمده به استحضار مي‌رسانم:

1- برخورد بسيار شايسته از طرف خانواده‌هاي آسيب‌ديده قابل تقدير و سپاس است، لذا در همين رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز به خاطر اين متانت و بردباري و پيگيري از درون نظام و دست رد زدن به مداخله بيگانگان آنان را مورد تفقد قرار دادند؛ بنابراين مجدداً مراتب ادب و احترام و تجليل خود را از مقام شامخ اين خانواده‌هاي بزرگوار اعلام مي‌نمايم.

2- در رابطه با واقعه خونبار تيرماه 88 که متعاقب فتنه بزرگ و توطئه پس از انتخابات رياست جمهوري به وقوع پيوست رهبري معظم انقلاب به خاطر عمق فاجعه از آن به جنايت تعبير فرمودند. به عنوان دادستان وقت عميقا ابراز تأسف و اعتذار مي‌نمايم و از مقام شهيدان مظلوم اين حادثه جوادي‌فر، روح‌الاميني و کامراني طلب پوزش نموده و علو درجات آنها را از خداوند بزرگ مسئلت مي‌نمايم.

3- در اين وقايع خونبار امام شهيدان روح‌شان آزرده و قلب رهبر معظم انقلاب و ملت شهيدپرور ايران عموماً و خانواده‌هاي داغدار خصوصا مکدر و جريحه‌دار گرديد که به راحتي قابل التيام نمي‌باشد. ضمن اينکه با چارچوب‌هاي عدالت‌محور نظام مقدس جمهوري اسلامي و آرمان‌هاي امام(ره) و شهيدان و رهبري معظم انقلاب اسلامي سازگاري ندارد. لذا اينجانب به سهم خود از محضر مقدس امام زمان که صاحب اصلي انقلاب مي‌باشند، روح بلند و ملکوتي امام راحل و شهيدان، رهبر عظيم‌الشأن انقلاب اسلامي و ملت بزرگوار و خانواده‌هاي اين عزيزان صميمانه پوزش طلبيده و ابراز تأسف و تأثر و اعتذار دارم و اميدوارم اين اعتذار و دلجويي بتواند مرهمي بر اين زخم و التيامي بر اين داغ باشد.

4- اينجانب به عنوان دادستان وقت تهران در پيشگاه خداوند و وجدان خود از وقوع اين حادثه هولناک اگرچه خداوند باري‌تعالي عالم است، در شکل‌گيري آن هيچ عمدي نبوده، ابراز شرمندگي مي‌کنم.

5- اميدوارم تلخي اين حادثه و هزينه‌هاي عظيم اين خسارت معنوي همچنان در حافظه مسئولان مربوطه باقي مانده و من‌بعد شاهد تکرار اينگونه وقايع تلخ در کشور عزيزمان ايران اسلامي نباشيم.
گرچه گفتني‌ها راجع به حادثه کهريزک و فتنه 88 همچنان فراوان است و نيروهاي مؤمن به انقلاب اسلامي از سعيد مرتصوي به خاطر قصور يا تقصير در حادثه كهريزك كه رهبري از آن به «جنايت» تعبير كردند دل خوشي ندارند و حواشي حضور وي در تأمين اجتماعي و نقش وي در رويارويي سران دو قوه ذهنيت‌ها را منفي‌تر نمود، اما عذرخواهي وي از اولياي دم مقتولان كهريزك و پذيرش اشتباهات با هر نيتي كه صورت گرفته باشد قابل توجه است. وي در فوت سه جوان نقش غيرمستقيم داشت و رسماً عذر خواست و نام خود را به عنوان اولين پوزش‌خواه درباره وقايع بعد از فتنه ١٣٨٨ثبت نمود.

چقدر شايسته است طراحان، فرماندهان و سران فتنه نيز از اين روش استفاده كنند. چقدر شايسته است آن رهبر فتنه به جاي نامه خصوصي و درخواست ملاقات خصوصي از در پشت، مانند مرتضوي از خانواده بقيه كشته‌ها و شهداي فتنه و اتهام تقلب به نظام عذرخواهي كند. شايد خدا، ملت و رهبري از آنان بگذرند. واقعاً اين كار شجاعت مي‌خواهد كه بعيد است شاهد آن باشيم. 
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
1
اقاي مرتضوي كه خود عامل جانباختن چندين زنداني بوده ودر فساد مالي دولت احمدي نژاد نقش بسزايي داشته حالا پس از ٧سال در استانه صدور راي محكوميت قرار گرفته وبا صدور اين نامه سعي در تخفيف مجازات دارد ونه عذر خواهي واقعي ولي متهمان فتنه از روز اول درحصرقرار دارندودر هيچ رسانه اي اجازه دفاع از خودرا نداشتند چگونه انهارا با مرتضوي يكي مي دانيد اين درحالي است يك سر فتنه احمدي نژاد ايت كه همچنان ازادانه در حال تبيلغات رياست جمهوري است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
احسنت
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
1
1
توبه کگرگ مرگ است.خخداوند متعال در قران کریم می فرماید:الفتنه اشد من القتل.خدا میداند گناه فتنه انگیزی در بین مسلمانان و شمشیر کشیدن به روی نایب امام زمان علیه السلام چقدر بزرگ است.سران فتنه می خواستند با فتنه انگیزی پای امریکا را به این کشور امام زمان علیه السلام باز کنند که خداوند متعال مکرشان را به خودشان برگرداند و رسوایشان کرد.در فتنه اسرائیلی-امریکایی سال88 چقدر از بسیجیان را به شهادت رساندند.مرگ برفتنه گر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
1
0
فتنه گر اصلي احمدي نژاد بود وهست افتاد با بصيرت جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
احمدی نزادبا25میلیون رای رئیس جمهور قانونی کشوربود وخواستند بافتنه ولولی وکولی بازی اورا ازصحنه بدر کنند اوحتی اگرهم دراین دوره نیاید30میلیون رای جهت اعراض به دولت سازشکار روحانی باشیطان بزرگ بنام اودر صندوقها خواهیم انداخت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
كسي كه خطا كرده توبه مي كند وعذر خواهي مي كند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار