کد خبر: 809078
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
سرمقاله مدیر مسئول:
شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مصوبات اخير خود، روز 23 تيرماه را به عنوان روز «گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان» نامگذاري كرده است و قرار است اين روز در تقويم ملي ايرانيان وارد شود.
دکتر عبدالله گنجی
شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مصوبات اخير خود، روز 23 تيرماه را به عنوان روز «گفت‌وگو و تعامل سازنده با جهان» نامگذاري كرده است و قرار است اين روز در تقويم ملي ايرانيان وارد شود. اين تصميم هم توهين به ملت كهن و ريشه‌دار ايران اسلامي و هم عبور و عدول از ديدگاه‌ها و نگرش امام خميني (ره) نسبت به غرب امروز است. سه واژه «تعامل»، «سازنده» و «جهان» سه فحش پنهان به ملت انقلاب‌كرده و انقلاب اسلامي است و نوعي عقبگرد از اهدافي است كه امام راحل آن را ترسيم نموده بود. چرا؟

1- طرح تعامل سازنده به اين معني است كه يا ما در تعامل با جهان دچار مشكل هستيم يا نوع سازنده آن را در روابط به كار نمي‌گيريم. تعامل سازنده شايد از سوي دولت با حسن‌نيت طرح شود اما در 37 سال گذشته ثابت شده است كه تفسير طرف مقابل از تعامل به معني عدول انقلاب اسلامي از شاخص‌ها و اهداف خود و تن دادن به استانداردهاي حيات سياسي ـ اجتماعي غرب به عنوان قوانين جهان‌شمول است. شرط پذيرش ايران از سوي قدرت‌هاي سلطه‌گر را امام قبلاً ترسيم نموده‌اند و دولت نيز در همين مذاكرات هسته‌اي آن را چشيده و فهميده است كه «هسته‌اي بهانه است، هويت انقلاب نشانه است». امام بر اين باور بود كه: «اگر ملت ايران از همه اصول و موازين اسلامي و انقلابي خود عدول كند و خانه عزت و اعتبار پيامبر و ائمه (ع) را با دست‌هاي خود ويران نمايد آن وقت ممكن است جهانخواران او را به عنوان يك ملت ضعيف و فقير و بي‌فرهنگ به رسميت بشناسند، ولي در همان حدي كه آنها آقا باشند ما نوكر، آنها ابرقدرت باشند اما ضعيف، آنها ولي و قيم باشند ما جيره‌خوار و حافظ منافع آنها، نه يك ايران با هويت ايراني و اسلامي»

2- بايد روشن شود ما در تعامل با «جهان» مشكل داريم يا با «جهانخواران»؟ تعبير جهانخواران از مفاهيم كليدي امام راحل است چرا كه ما با سردمداران نظام سلطه مشكل هويتي داريم و انقلاب اسلامي آمد تا مانعي بر سر جهانخواري باشد. مسئله ما با آنان بر سر «حدود» نيست كه بر سر «وجود» است. بنابراين تعامل به معني پذيرش نظام ارباب- رعيتي است. امام هميشه مسئولان را به «بستن كمربند مبارزه» توصيه مي‌‌كردند نه به «بستن كمربند تعامل»، بنابراين اگر دولت ما مي‌تواند ثابت كند كه با حفظ هويت حقيقي انقلاب اسلامي قادر به تعامل است بسم‌الله.

ما با صهيونيست‌ها و دو، سه كشور غربي سلطه‌گر مشكل داريم و اين مشكل نيز به دليل واگرايي معرفتي ما در عرصه جهاني و هضم نشدن در دالاني است كه آنان ترسيم نموده‌اند، حال چرا اسم اين چند كشور را معادل 204 كشور به كار مي‌بريم؟ شايد علت اين نگرش، پذيرش نظام
ارباب- رعيتي مبتني بر حكومت هرمي كدخدا باشد كه اگر اين است بايد تأسف فراوان خورد.

3- حضرت امام(ره) در سال آخر حيات خود صريحاً جواب «تعامل‌خواهان» با جهانخواران را داده‌اند، لذا بايد دست حيرت به دندان گرفت كه چرا همراهان امام(ره) حتي در ظاهر نيز حرمت كلام و قلم وي را محترم نمي‌شمارند، مگر امام نفرمود: «بعضي مغرضين ما را به اعمال سياست نفرت و كينه‌توزي در مجامع جهاني توصيف و مورد شماتت قرار مي‌دهند و با دلسوزي‌هاي بي‌مورد و اعتراض‌هاي كودكانه مي‌گويند جمهوري اسلامي سبب دشمني‌ها شده است و ازچشم غرب و شرق و ايادي‌شان افتاده است! كه چه خوب است به اين سؤال پاسخ داده شود كه ملت‌هاي جهان سوم و مسلمانان و خصوصاً‌ ملت ايران در چه زماني نزد غربي‌ها و شرقي‌ها احترام و اعتبار داشته‌اند كه امروز بي‌اعتبار شده‌اند.» و در ماجراي سلمان رشدي دوباره همين مسئله را طرح و به تجديدنظرخواهي در اصول سياست خارجي اعتراض مي‌كنند: «آنان كه هنوز بر اين باورند و تحليل مي‌كنند كه بايد در سياست، اصول و ديپلماسي خود تجديدنظر نماييم و ما خامي كرده‌ايم و اشتباهات گذشته را نبايد تكرار كنيم و معتقدند كه شعارهاي تند يا جنگ سبب بدبيني غرب و شرق نسبت به ما و نهايتاً انزواي كشور شده است و اگر ما واقع‌گرايانه عمل كنيم، آنان با ما برخورد متقابل انساني مي‌كنند و احترام متقابل به ملت ما و اسلام و مسلمين مي‌گذارند، اين يك نمونه است كه خدا مي‌خواست انتشار كتاب كفرآميز آيات شيطاني در اين زمان اتفاق بيفتد و دنياي تفرعن و استكبار و بربريت چهره واقعي خود را در دشمني ديرينه‌اش با اسلام برملا سازد تا ما از ساده‌انديشي به در آييم و همه چيز را به حساب اشتباه و سوءمديريت و بي‌تجربگي نگذاريم و با تمام وجود درك كنيم كه مسئله اشتباه نيست بلكه تعمد جهانخواران به نابودي اسلام و مسلمين است.»

4- شايد گفته شود مشكلات كشور صرفاً در تعامل با جهانخواران قابل حل است، اما برجام نشان داد كه آنان براي برجام «روح» قائل هستند و معني آن روح عدول از اهداف انقلاب اسلامي است. حضرت امام در اين باره نيز رهنمود روشن و صريح دارد و مشخص كرده‌اند كه آنان با ما بر سر «مسئله‌اي» درگير نيستند كه مسئله اصلي خود انقلاب اسلامي است. حال دولت روشن كند چگونه مي‌تواند با حفظ اصول انقلاب، تعامل سازنده با جهانخواران را پايه‌ريزي نمايد: «من قبلاً نيز گفته‌ام همه توطئه‌هاي جهانخواران عليه ما از جنگ تحميلي تا حصر اقتصادي و غيره براي اين بوده كه ما نگوييم اسلام جوابگوي جامعه است و حتماً در مسائل و اقدامات خود از آنان مجوز بگيريم، ما نبايد غفلت بكنيم، واقعاً بايد به سمتي حركت نماييم كه ان‌شاءالله تمام رگه‌هاي وابستگي (بخوانيد ايجاد اقتصاد مقاومتي) كشورمان از چنين دنياي متوحشي قطع گردد.»

5- امام به مسئولان مي‌فرمود: «ما در قدم اول مبارزه جهاني خود عليه شرق و غرب هستيم.» حال چطور مي‌توان باور كرد نسل اول انقلاب، مبارزه مدنظر امام را به «تعامل سازنده با جهانخواران» تبديل كنند و همچنان عكس امام(ره) را بالاي سر خود نصب و همانند جانشينان مائو در چين عمل كنند؟

6- روز 23 تير‌ماه كه بهانه اين نامگذاري است چه اتفاقي افتاده است؟ آيا جهانخواران از آن روز به بعد تعامل سازنده با ما داشته‌اند؟ آيا دولت حاضر است رسماً اعلام كند از آن تاريخ به بعد امريكا و همپيمانان به تعامل سازنده روي آورده‌اند؟ نشاندن نظام جمهوري اسلامي روي كرسي متهم و تبديل موضع طلبكاري و هجومي آن به انفعال و واپس‌گرايي و تلاش جهت رضايت غرب (با عدول از مواضع انقلابي) مي‌‌تواند همچون لكه ننگي بر دامن طرفداران اين نگاه در تاريخ آيندگان ثبت شود. اميد است رئيس‌جمهور محترم اين مصوبه اشتباه و متهم‌ساز را ملغي نما یند و به جاي رضايت غرب به رضايت روح امام بينديشند. هنر اين است كه با شاخص‌هاي امام به تعامل بپردازيم وگرنه در زمين حريف تعامل كردن نه افتخار است و نه در شأن و تراز انقلاب اسلامي است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
2
1
تعامل روحانی با جهان ، عملا و با چراغ خاموش به اجرای طرح ها و دستورات دشمنان درجه یک انقلاب اسلامی منجر شده است . نمونه اش همین قرارداد FATF است که بانک ها موظف به اجرای آن شده و با دست خودمان ، خودمان را تحریم می کنیم . حال سوال ما این است اگر سازمان ملل دستور دهد حقوق رئیس جمهور باید قطع شود ، آیا آقای روحانی باز هم آن را می پذیرد ؟
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
2
1
اگر روزی کدخدای جهانخوار بمیرد و این دولت باشد مطمئن باشید برای نشان دادن تعامل سه روز عزای عمومی اعلام میکند
و یک هیات اختصاصی از مدیران شاسی بلند و ذخیره های دولت که قلبشان برای تعامل با کدخدا می طپد رهسپار ان دیار می شوند و دنباله روهای غرب گرای داخلی شان هم شمع به دست دنبال توطئه و اشوب.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
2
1
تعجب اور ست"شما اقای روحانی در
جایگاه یک رئیس جمهور"اگر انتخاب دومی هم داشته باشید"نهایتا 8 سال
در این مقام خواهید بود"نه بیشتر چرا؟
شمافکر می کنند باید کاری انجام بدهید کارستان که بالاتراز جایگاه مقام امام ورهبری باشد. در هنگامی که کشورمان رهبری دارد "شما در کدام نقطه از جایگاه قرارگرفته اید"که اعلام یک روز بعنوان تعامل با جهانخواران "انهم
در تقویم ایران به ثبت برسانید"که خلاف
تفکر امام و رهبری بعنوان سکوی رهبری
کشورمان هستند"می باشید.متاسفانه افرادی که بعنوان مشاور ویا وزیر در کنار شماهستند"وشما از انها استفاده فکری می برید"کمترین شایستگی را در
مدت سه سال واندی زمان دولت شما
از خود نشان داده اند "گاهی وقت ها به نظر جنبه غرض ورزی انها بیشتر از دیدگاه مثبت انها به کشور و مردم "دیده
می شود.چرا؟ که با عملکردهای شان عامل التهاب در جامعه می باشند"تا پیشرفتی که می بایست برای مردم وکشور به ارمغان می اوردند.
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
2
0
موقعیت جفرافیای سیاسی اقتصادی ونیروی انسانی فراهوشمند این سرزمین باعث می شود در طول تاریخ هر زمان که عوامل فوق بعنوان دوضلع بالقوه یک مثلث با یک رهبری کاریزما توام گردد یک مثلث استراتژیک نیرومند تشکیل گردد که بصورت بالقوه توان تمدن سازی دارد و تمدن های مطرح زمان احساس خطر استراتژیک نموده و با این مثلث استراتژیک واردچالش شوند.
تاریخ چند هزار ساله این سرزمین نشان میدهدعنصر رهبری کاریزماتیک بعنوان ضلع سوم این مثلث استراتژیک تمدن ساز را کامل مینماید.
اکنون که جهانخواران نقش تمدن های مطرح را بازی میکنند و ایران اسلامی قصد ایجاد تمدن اسلامی را بر پایه های دفاع مقاومتی-اقتصاد مقاومتی - فرهنگ مقاومتی را دارد،ما با صهيونيست‌ها و دو، سه كشور غربي سلطه‌گر مشكل داريم و اين مشكل نيز به دليل واگرايي معرفتي ما در عرصه جهاني و هضم نشدن در دالاني است كه آنان ترسيم نموده‌اند.
اگر در نظام ارباب-رعیتی استکبار جهانی هضم شویم چگونه میتوانیم تمدن سازی نمائیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
0
1
خار چشم دلواپسان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
0
0
شما در اداره امور معمولی کشور مثل پرداخت حقوق کارگران پلی اکریل ودی ام تی ناتوان هستید همش هم پاچه این واونو میگیرید برید به وضع کشور سروسامان بدید جلوی دزدیهای کلان را بگیرید ....
مسلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
تعالیم دینی ما ، ما را سفارش فرموده است که با ظالم دشمن باشیم و با مظلومین دوست باشیم.
تعالیم دینی ما ، ما را از دوستی با کسانی که با "دین" ما دشمنی می کنند ، منع کرده است.

البته اگر کسی ، "دین" ما را قبول نداشته باشد ، اما با دین ما دشمنی هم نکند ، یا دین ما را قبول نداشته باشد ، اما به مستضعفین ظلم هم نکند ، ما در ارتباط داشتن با او مشکلی نداریم.
متأسفانه مشاهده می شود در این دوران ، عده ای کلیدواژه "تعامل با جهان" را مطرح می کنند اما در سخن آنها مغالطه ای وجود دارد و آن اینست که منظورشان از "جهان" ، چند کشور استکباری که دشمنی آنها با "دین" ما و نیز جنایات ظالمانه آنها در حق ملل مظلوم جهان اظهر من الشمس است، و نیز همپیمانان و یاران آنها می باشد.
این افراد در سخنان خود ابراز تعجب می کنند از اینکه چگونه ممکن است عده ای از "تعامل با جهان" بدشان بیاید؟

بنده معتقدم که اولاً سخن آنها درباره "تعامل با جهان" محتوی مغالطه است ( که عرض کردم) ، ثانیاً دین ما ، ما را از چنین تعاملاتی بر حذر داشته است.
ما در آن واحد نمی توانیم هم پایبند دین مان باشیم ، هم به چنین تعاملاتی (به زعم آنان) تن بدهیم.

همانطوری که آقای گوینده سئوال فوق ، از اینکه کسانی از تعامل با جهان بدشان می آید تعجب کرده است ؛ من هم از دینداری و مسلمان بودن خیلی افراد از جمله خود ایشان و دوستانشان در تعجبم!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار