کد خبر: 808592
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای 18 نفره کمیسیون عمران مجلس به همراه چند تن از معاونان وزارت راه و شهرسازی و نیرو فردا عصر وارد اردبیل خواهند شد.

صدیف بدری در گفت‌و گو با خبرنگار جوان در اردبیل اظهار کرد: سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس که وظیفه اصلی این کمیسیون بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی در کشور از لحاظ کمی و کیفی رسیدگی به وضعیت پیشرفت آنها و همچنین نظارت است با سفر به استان اردبیل پروژه‌های عمرانی به تأخیر افتاده و تعلل مانده استان را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

وی افزود: این کمیسیون که تنها کمیسیون وزارت راه و شهرسازی است در طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح کشور نظارت می‌کند و هدف ما این بود تا با سفر اعضای این کمیسیون آنها را از نزدیک در جریان کم و کیف پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در استان به ویژه راه‌‌آهن اردبیل و چهار بانده شدن محور اردبیل – سرچم، اردبیل – مشگین‌شهر و همچنین اردبیل - آستارا قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای 18 نفره کمیسیون عمران مجلس به همراه چند تن از معاونان وزارت راه و شهرسازی و نیرو فردا عصر وارد اردبیل خواهند شد.

بدری با بیان اینکه در این سفر که عصر فردا انجام شده و اعضای کمیسیون طی روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه میهمان اردبیلی‌ها خواهند بود، تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم تا از لحظه به لحظه این سفر پرخیر و برکت که قطعاً در برنامه‌ریزی سال آینده تخصیص اعتبارات و ایجاد ردیف‌های جدید اعتباری راهگشا خواهد بود تلاش جدی‌تری را انجام می‌دهیم تا منابع اعتباری بیشتری را برای پروژه‌های عمرانی بگیریم.

وی با بیان اینکه در کنار آن با توجه به در پیش بودن مطرح بودن لایحه منطقه آزاد تجاری در صحن علنی مجلس ما از اعضای کمیسیون عمرانی خواهیم خواست تا با توجه به قابلیت‌ها و توانمند‌هایی که در این استان مشاهده خواهیم کرد و اوج محرومیت‌ها در مناطق شمالی این استان نسبت به  تصویب این لایحه همکاری و همراهی خوبی را انجام دهند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس از پروژه مهم راه‌آهن اردبیل بازدید خواهند کرد، یادآور شد: همچنین اعضای این کمیسیون از بزرگراه اردبیل – سرچم، نمین – آستارا، اردبیل – مشگین‌شهر، بزرگراه نیر – سراب و دیگر پروژه‌های زیربنایی که در حال اجرا است بازدید خواهند کرد.

بدری تصریح کرد: در این سفر که قطعاً تحرکی جدی در توسعه و تحول پروژه‌های عمرانی خواهد بود معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل زیرساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی که مجری راه آهن و فرودگاه‌های کشور است در این سفر اعضای کمیسیون را همراهی خواهند کرد.

وی افزود: راه‌آهن اردبیل متأسفانه بعد از گذشت 11 سال تنها 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تخصیص کم اعتبارات در سه سال گذشته این پروژه را عملا متوقف کرده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما از وزیر راه و اعضای کمیسیون عمران خواهیم خواست تا در تکمیل این پروژه مسؤولان اجرایی استان را کمک کنند.

بدری افزود: در این سفر مدیر شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی نیز از باب احیای بافت‌های فرسوده شهری در اردبیل کمیسیون را همراهی خواهند کرد و قرار است از پروژه مهم انتقال آب اردبیل از سد یامچی و ضرورت احداث مدل دوم تصفیه خانه آب شرب اردبیل که مقدمات آن فراهم شده با همراهی معاون وزیر نیرو بازدیدهایی انجام شود.

عضو هیأت رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اینکه بازنگری در قوانین نظام مهندسی در دستور کار مجلس است در این سفر نشستی را با اعضای نظام مهندسی و شهرداران استان خواهیم داشت و قطعاً با شهرداران و دهیاران مناطق مختلف نیز دیدارهایی برگزار می‌کنیم.

بدری عنوان کرد: در مجموع 18 نفر از اعضای کمیسیون عمران به همراه معاونان و مسؤولان درجه یک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو اعضای کمیسیون را در این سفر همراهی می‌کنند تا فضایی فراهم آید که بتوان در مسیر توسعه و پیشرفت استان اردبیل مؤثر و راهگشا باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر