کد خبر: 807910
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
اعضای یک شبکه از مجرمان افغان که متهم هستند هموطنان خود را ربوده و از خانواده‌هایشان اخاذی می‌کردند، بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، روز چهارشنبه سوم شهريور ماه مردي در شهرستان شهريار به اداره پليس رفت و گفت يكي از بستگانش به نام نصير كه افغاني است از سوي افراد ناشناسي گروگان گرفته شده است.

شاكي در توضيح ماجرا گفت: ساعتي قبل مرد ناشناسي با من تماس گرفت و گفت: نصير را گروگان گرفته است و براي آزادي‌اش بايد 5 ميليون تومان به آنها بدهم. من از حرف‌هاي او تعجب كردم، چون خبر داشتم نصير در افغانستان است به همين دليل بلافاصله با خانواده نصير در افغانستان تماس گرفتم كه آنها گفتند نصير چند روز قبل به صورت غيرقانوني وارد ايران شده است. در حالي كه نگران نصير شده بودم، دوباره مرد ناشناس با شماره ديگري با من تماس گرفت و اين بار تهديد كرد اگر به خواسته آنها عمل نكنم، نصير را مي‌كشند. از سوي ديگر صداي نصير را شنيدم كه درخواست كمك مي‌كرد و مي‌گفت گروگانگير‌ها او را شكنجه مي‌دهند.  با طرح اين شكايت پرونده به دستور قاضي آرش سيفي، بازپرس شعبه چهارم دادسراي جنايي تهران براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. مأموران در نخستين گام به شاكي آموزش دادند و از او خواستند با گروگانگير‌ها قرار ملاقات بگذارد. در نهايت مأموران پليس روز پنج‌شنبه در يك قرار صوري در حوالي خيابان پيروزي گروگان را كه همراه راننده تاكسي به محل قرار آمده بود، آزاد و راننده تاكسي را بازداشت كردند.

متهم پس از انتقال به اداره پليس در بازجويي‌ها آدم‌ربايي را انكار كرد و در ادعايي گفت: من راننده تاكسي خطي در يكي از محله‌هاي جنوب پايتخت هستم. مدتي قبل با مردي افغان به نام چنگيز آشنا شدم. او مرد پولداري بود و يك باغ بزرگ هم در شهريار داشت. چنگيز چندين بار براي تفريح مرا به باغش دعوت كرد و من هم به آنجا رفتم تا اينكه امروز با من تماس گرفت و خواست براي انجام كاري به باغش بروم. ساعتي بعد به باغش رفتم و چنگيز اين مرد را تحويل من داد و گفت او را به مرد افغان ديگري در خيابان پيروزي تحويل بدهم و در عوض بسته‌اي از او بگيرم و براي او ببرم. من هم قبول كردم و به محل قرار آمدم كه مأموران پليس مرا دستگير كردند.  نصير در بازجويي‌ها گفت: غروب روز جمعه قاچاقچي انسان ما را به مرز ايران آورد. او در مرز ما را تحويل راننده خودروي پژويي داد تا ما را به تهران برساند. عصر روز شنبه راننده پژو ما را به باغي در شهريار برد و تحويل چنگيز داد. پس از اين چنگيز همراه دو نگهبانش دست و پاي ما را با طناب بست و داخل يكي از اتاق‌ها حبس كردند. آنها ما را شكنجه دادند تا با گريه و التماس از خانواده‌هايمان بخواهيم براي آزادي ما به گروگانگير‌ها پول بدهند. در اين مدت راننده تاكسي هم چند بار به سراغ ما آمد و ما را شكنجه كرد تا اينكه من شماره يكي از بستگانم را به آنها دادم تا براي آزادي من به آنها پول بدهد.

پس از اين مأموران براي دستگيري چنگيز به باغ شهريار رفتند. مأموران در يكي از اتاق‌هاي باغ دو مرد 19 ساله و 25 ساله افغاني را كه دست و پايشان با طناب بسته شده بود، پيدا كردند. بررسي‌ها نشان داد اين دو مرد افغان هم كه چند روز قبل به صورت غيرمجاز وارد ايران شده‌اند، از سوي چنگيز گروگان گرفته شده‌اند.

مأموران در ادامه دو مرد افغان ديگر را كه نگهبان باغ بودند، دستگير كردند، اما متوجه شدند چنگيز لحظاتي قبل از ورود مأموران، از محل گريخته است.
يكي از نگهبانان باغ گفت: مدتي قبل چنگيز ما را به عنوان نگهبان باغ استخدام كرد. در اين مدت هر چند روز يك بار او تعدادي افغاني را به باغ مي‌آورد و در اتاقي حبس مي‌كرد و از ما مي‌خواست تا مراقب آنها باشيم تا از باغ فرار نكنند. پس از چنگيز با خانواده‌هاي آنها تماس مي‌گرفت و براي آزادي آنها درخواست پول مي‌كرد. وقتي آنها پول را به حساب چنگيز واريز مي‌كردند، به ما دستور مي‌داد تا گروگان‌ها را آزاد كنيم.  بررسي مأموران نشان داد، چنگيز در اين مدت افراد زيادي را كه به صورت غيرمجاز وارد ايران شده‌اند، گروگان گرفته و پس از اخاذي از خانواده‌هايشان گروگان‌ها را آزاد كرده است. مأموران در تلاشند هر چه زودتر متهم فراري را دستگير و راز گروگانگيری ‌هاي او را بر ملا كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار