کد خبر: 807899
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
رئيس سازمان شيلات ايران به پيشنهاد بزرگ سرمايه‌گذاري روسيه در آستارا و قشم اشاره كرده و گفت: اين پيشنهاد توسط كميته ماهيگيري روسيه مورد تأييد قرار گرفته است و به‌زودي اعضاي اين كميته به ايران مي‌آيند تا اين طرح را به مرحله عملياتي برسانند.
حسن صالحي در نشست خبري با بيان اينكه رقابت سختي ميان صادر كنندگان كشورهاي مختلف براي تصاحب حوزه‌هاي صادارتي وجود دارد، گفت: ميگو، تن ماهي، كنسرو و قزل‌آلاي ايران بعد از امضاي تفاهمنامه به اين كشور صادر مي‌شود.

وي افزود: بعد از اجراي برجام در بخش‌هاي مختلفي از توليد و پرورش آبزيان شاهد جذب سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي هستيم كه از آن جمله مي‌توان به پيشنهاد بزرگ سرمايه‌گذاري روسيه در آستارا و قشم اشاره كرد. رئيس سازمان شيلات ايران ادامه داد: پيشنهاد سرمايه‌گذاري در مناطق ياد شده به روسيه داده شده و توسط كميته ماهيگيري روسيه مورد تأييد قرار گرفته است و به‌زودي اعضاي اين كميته به ايران مي‌آيند تا اين طرح را به مرحله عملياتي برسانند. صالحي تصريح كرد: يك شركت روسي و ايراني باهمكاري يكديگر پروژه مشتركي را براي پرورش آبزيان در منطقه آزاد انزلي دارند و در حال ايجاد سازوكار و تأسيسات مورد نياز هستند.
 
وي تأكيد كرد: بعد از اجراي برجام سرمايه‌گذاران كشورهاي نروژ، فرانسه و چين در بازار ايران سرمايه‌گذاري كرده‌اند و اكنون سرمايه‌گذاري آنها به مرحله عملياتي رسيده است، همچنين مذاكراتي با كره‌جنوبي و تايلند در بخش شيلات صورت گرفته كه آنها نيز به زودي به مرحله سرمايه‌گذاري خواهند رسيد.

معاون وزير جهاد كشاورزي ايران با اشاره به برگزاري نمايشگاه بين‌المللي شيلات ايران با حضور وزير جهاد كشاورزي چين، گفت: در اين نمايشگاه تفاهمنامه‌هاي همكاري با كشور چين براي انجام پروژه‌هاي بيشتر در بخش شيلات برقرار مي‌شود. وي گفت: حدود هزار ميليارد تومان مجموع سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي است كه در سال 95 پيش‌بيني شده از طريق سرمايه‌گذاران خارجي تأمين شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار