کد خبر: 807897
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
كاهش نرخ سود تسهيلات كشاورزي به 15 درصد
مديرعامل بانك كشاورزي گفت: تا اين تاريخ بيش از 2/11 ميليون تن گندم به صورت تضميني از كشاورزان كشور به ارزش 14 هزار ميليارد تومان خريداري و 6 هزار ميليارد تومان از اين رقم پرداخت شده است.
به گزارش جوان، مرتضي شهيدزاده در نشست خبري گفت: بخش كشاورزي با توجه به آمارهاي موجود، بالاترين نرخ رشد را در اقتصاد كشور داشته است. وي همچنين به افزايش همكاري بانك‌هاي خارجي به 78 بانك كه عمدتاً اروپايي هستند، اشاره كرد و گفت: در بخش اقتصادي بالاترين رشد اقتصادي را داشته‌ايم تا حدي كه اكنون بيش از 10 ماه ذخيره استراتژيك در محصولات اساسي كشاورزي داريم. پرورش ماهي در قفس با استفاده از زنجيره تأمين و كشت متراكم متناسب با تكنولوژي‌هاي روز در آب‌هاي خليج فارس و درياي خزر از جمله فعاليت‌هاي مهمي بود كه بنا بر اعلام شهيدزاده در سال جاري انجام و 1800 هكتار آن اجرايي شده است. وي همچنين از افزايش توليد آبزيان در كشور خبر داد و گفت: 10 هزار تن آن اجرايي شده و اميدواريم تا آذرماه اين رقم به 20 هزار تن افزايش يابد.

شهيد‌زاده همچنين از افزايش ضريب مكانيزاسيون از طريق خريد ماشين‌آلات كشاورزي خبر داد و گفت: افزايش بهره‌وري، پرورش دام و طيور نيز از جمله مواردي است كه براي ما اهميت دو چنداني دارد و امسال 800 ميليارد تومان به اين موضوع تخصيص داده‌‌ شده و سقفي براي آن قائل نشده‌‌ايم. مديرعامل بانك كشاورزي از كاهش نرخ تسهيلات سرمايه‌گذاري اين بانك از 18‌درصد به 15‌درصد در بخش كشاورزي خبر داد و گفت: 500 ميليون دلار از صندوق توسعه ملي به بانك كشاورزي براي اصلاح الگوي مصرف آب كشاورزي اختصاص يافته است. مديرعامل بانك كشاورزي همچنين از اختصاص 5 هزار ميليارد تومان از محل كارمزدهاي بانك مركزي براي افزايش سرمايه سه بانك خبر داد و گفت: اين رقم براي بانك‌هاي ملي، سپه و كشاورزي در نظر گرفته شده بود كه اكنون بيش از 3‌هزار ميليارد تومان آن براي افزايش سرمايه بانك كشاورزي در نظر گرفته شده است. شهيدزاده همچنين در مورد پرداخت خسارات كشاورزان از سوي اين بانك كه از سال گذشته باقيمانده گفت: 80 درصد خسارات كشاورزان پرداخت شده و مابقي تا اول مهرماه پرداخت خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار