کد خبر: 807801
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
رئیس کمیته امداد عنوان کرد
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ۱۲۰ هزار طرح با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۴۰۰میلیارد تومان در سال گذشته برای مددجویان ایجاد شده است، تصریح کرد: امسال نیز ۱۰۰هزار نفر از طریق اشتغال و خودکفایی توانمند می‌شوند.

به گزارش تسنيم به نقل از سایت خبری کمیته امداد، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد در دوره آموزشی دو روزه پایداری مشاغل که با حضور معاونان و روسای اشتغال استان های سراسر کشور این نهاد در ساختمان آزادی برگزار شد، با بیان اینکه بحث اشتغال و خودکفایی با فلسفه کمیته امداد گره خورده است گفت: تمام تلاش ما در کمیته امداد استقلال اقتصادی و خودکفایی محرومان و نیازمندان جامعه است تا آنان با خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

فتاح با بیان اینکه 120 هزار طرح با اعتباری بالغ بر یکهزار و 400میلیارد تومان در سال گذشته برای مددجویان ایجاد شده است، تصریح کرد: امسال نیز 100هزار نفر از طریق اشتغال و خودکفایی توانمند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ٦٥� هزار طرح با نظارت کمیته امداد ایجاد شده است، بر لزوم ایجاد طرح های تولیدی به جای طرح های خدماتی و در اولویت قرار گرفتن آن تاکید کرد.

فتاح با بیان اینکه استعداد سنجی افراد تحت حمایت بایستی به صورت فنی، علمی و تخصصی انجام پذیرد و با اصالت مددجویان همخوانی داشته باشد ،افزود: روحیه مددجویان با ایجاد اشتغال تقویت شده و عزت مندی آنان را به همراه دارد.

رئیس کمته امداد با تاکید بر اینکه تحت حمایت قرار گرفتن افراد در سال های متمادی، رویکرد این نهاد نیست، ادامه داد: کمیته امداد باید در ایجاد اشتغال به مثابه یک پزشک حرفه ای عمل  کند و با استعداد سنجی دقیق و درست مددجویان نسخه مناسب همراه با توانایی افراد ارائه شود  و آنان را به سمت خودکفایی هدایت کند.

فتاح با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان باید توجه لازم انجام شود، خاطر نشان کرد: ناظران طرح های اشتغال باید در این زمینه نظارت لازم را بر طرح های اشتغال و هزینه کرد تسهیلات پرداختی به مددجویان داشته باشند.همچنین در ارائه وام های پرداختی اولویت با مددجو و فرزند مددجو باشد.

وی با تاکید بر اینکه طرح های اشتغال کمیته امداد باید دارای پیوست فرهنگی باشد، یادآور شد: آموزش طرح های جدید و پرهیز از طرح های تکراری باید در دستور کار حوزه اشتغال قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد ارتقاء و تنوع در سطح کسب و کار مددجویان را امری ضروری عنوان کرد و افزود: طرح های اشتغال کمیته امداد باید در جهت تولید ملی باشد و به اقتصاد ملی کشور کمک کند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار