کد خبر: 807794
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
دولت يازدهم با گذشت سه سال از عمر خود نتوانست 30درصد باقي مانده از پروژه مسكن مهر را به پايان برساند و حالا با خارج كردن ده‌ها هزار از واحدهاي ناتمام مسكن مهر از گردونه ساخت به بهانه‌هايي چون بدون متقاضي بودن واحدها، داشتن پرونده در دادگاه و مواردي از اين دست، مي‌خواهد زنگ پايان پروژه ملي مسكن مهر را به صدا دربياورد.
هادی غلامحسینی
دولت يازدهم با گذشت سه سال از عمر خود نتوانست 30درصد باقي مانده از پروژه مسكن مهر را به پايان برساند و حالا با خارج كردن ده‌ها هزار از واحدهاي ناتمام مسكن مهر از گردونه ساخت به بهانه‌هايي چون بدون متقاضي بودن واحدها، داشتن پرونده در دادگاه و مواردي از اين دست، مي‌خواهد زنگ پايان پروژه ملي مسكن مهر را به صدا دربياورد.
پروژه ملي مسكن مهر در سال 87 به دليل كم‌كاري دولت‌هاي پيشين در توليد مسكن متناسب با تقاضا عملياتي شد؛ در جريان اين طرح مقرر شد بيش از دو ميليون واحد مسكوني ساخته شود كه 70 درصد پروژه در دولت دهم به پايان رسيد و مقرر شد 30 درصد باقي مانده در دولت يازدهم به اتمام برسد.

  تعهد آخوندی برای اتمام کل طرح
اهميت اتمام پروژه‌هاي مسكن مهر براي مردم متقاضي طرح و همچنين نماينده‌هاي مجلس شوراي اسلامي آنقدر بود كه اساساً يكي از شروط نمايندگان مجلس براي دادن رأي اعتماد به عباس آخوندي براي سكانداري وزارت راه و شهرسازي، تكميل كليه پروژ‌ه‌هاي مسكن مهر بود.
عباس آخوندي كه پیش از این از هيچ‌گونه حمله‌اي به مسكن مهر دريغ نكرده بود، حالا براي رسيدن به كرسي وزارت راه و شهرسازي بايد نسبت به درخواست مردم و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي اتمام مسكن مهر پاسخ مثبت مي‌داد، در اين بين در حالي كه آخوندي در نهان و ظاهر هيچ اعتقادي به مسكن مهر نداشت متعهد شد تا 30 درصد باقي مانده از پروژه مسكن مهر را تكميل كند.

  باهنر آخوندی را نجات داد
در اين مدت عباس آخوندي بارها و بارها به طرح مسكن مهر حمله كرده است و حتي در يك مورد كه از دايره ادب به متقاضيان مسكن مهر خارج شد، مجلس نهم وي را تا پاي بركناري برد كه آخوندي به همت محمدرضا باهنر توانست كرسي وزارتش را حفظ كند، اما با تمام اين تفاسير گويا قرار بر اين شده است تا مسكن مهر به طور مصنوعي به پايان برسد و با خروج ده‌ها هزار از واحدهاي مسكن مهر از گردونه ساخت و ساز، زنگ پايان مسكن مهر نواخته شود تا از اين طريق رزومه‌اي مثبت در حوزه مسكن وزارت راه و شهرسازي براي خود كسب كند.
  افتتاح مسكن مهر پرديس در غياب وزير و قائم مقام
در اين بين غيبت وزير راه و شهرسازي براي افتتاح پروژه‌هاي مسكن مهر نيز براي خود داستاني شده است.
در حالي روز گذشته ۱۱۳۴ مسكن مهر پرديس افتتاح شد كه باز هم خبري از وزيرِ هميشه منتقد به این  طرح نبود، اين بار مهرآبادي قائم مقام وزير راه و شهرسازي نيز نبود، به اين ترتيب قهر آخوندي با بزرگ‌ترين طرح مسكن‌سازي كشور وارد چهارمين سال خود شد.
محسن نريمان مديرعامل عمران شهرهاي جديد روز گذشته در حاشيه افتتاح 1134 واحد مسكن مهر پرديس، با بيان اين‌كه مسكن مهر شهرهاي جديد ايران به جز پرديس تا پايان امسال به اتمام مي‌رسد، علت غيبت وزير راه و شهرسازي را در اين افتتاح اينگونه توجيه كرد كه «‌وزير راه به دليل اين‌كه مهمان داشت نيامد».
 
 قهر آخوندي با مسكن مهر ۴ساله شد
روز گذشته 1134 واحد مسكن مهر شهر پرديس در فاز 3 به مناسبت فرا‌رسيدن هفته دولت افتتاح شد. اين پروژه‌ها در فاز 3 قرار دارند و جزو واحدهاي ناقص به شمار مي‌آيند كه در دولت كنوني تكميل، افتتاح و تحويل متقاضيان داد. در واقع تعداد واقعي واحدها 2500 دستگاه است كه چون بخشي از آن در آمار افتتاح دولت قبل آمده، ديروز 1134 واحد در ليست افتتاح مسكن مهر پرديس قرار گرفت.
هفته دولت سال گذشته نيز وزير راه و شهرسازي به جاي آن‌كه در يكي از پروژه‌هاي مسكن مهر حضور يابد با حضور در فرودگاه مهرآباد، طرح‌هايي از جمله نوسازي سرويس‌هاي بهداشتي، ساماندهي چرخ دستي‌هاي فرودگاه و اتاق شيردهي مادران را افتتاح كرد.
  منابع مسكن مهر را جاي ديگري برده‌اند
یک عضو كميسيون عمران مجلس نهم در گفت‌وگو با «جوان» گفت: اگر مسكن مهر قرار بود با حرف هم درست شود دولت يازدهم در كلام هم حمايت از مسكن مهر را دريغ كرد، حال بماند كه منابع را از مردم گرفتند و به پروژه تزريق نكردند و الان شهر جديد پرديس و پرند كه نزديك تهران هم هستند وضع اسفباري دارند و مردم هم سرگردان شده‌اند.

  بدنامی دولت قبل سودشیرین بانک مسکن شد
عليرضا خسروي گفت: در مجلس گذشته مسئولان بانك مسكن و وزارت راه و شهرسازي گفتند منابع براي پيشبرد مسكن مهر نداريم، از اين رو مجوزي از سوي مجلس براي فروش زمين در شهرهاي جديدي چون پرديس صادر شد و از سوي ديگر نيز بانك مركزي خط اعتباري 10 هزار ميلياردي را كه از اقساط مسكن مهر جمع‌آوري شده بود، براي بانك مسكن استمهال كرده است ولي اين منابع به مسكن مهر نرفت بلكه براي افزايش سرمايه بانك مسكن و همچنين ساير طرح‌هاي دولت مانند صندوق پس‌انداز يكم مسكن به كارگيري شد.
وي افزود: ده‌ها هزار مسكن مهر را به اين بهانه كه اين واحدها متقاضي ندارند يا مشكل دادگاه دارند، از ليست تكميل پروژه خارج كردند تا بتوانند به مردم بگويند كه پروژه مسكن مهر به اتمام رسيد، مثل اين مي‌ماند كه 20 درصد واحدهاي مسكن مهر را به هر بهانه‌اي از ليست اتمام پروژه خارج كنيم، بعد بياييم به مردم بگوييم 100درصد پروژه به پايان رسيد، در صورتي كه اين اقدام‌ها دغل‌بازي است و مردم مي‌دانند كه مسكن مهر‌هاي شهرهاي جديدي چون پرديس و پرند كه همين اطراف تهران هستند هنوز نسبت به پايان دولت دهم، هيچ تغييري نداشته‌اند.
وي با بيان اينكه وزارت راه و شهرسازي به مردم شفاف بگويد كه نمي‌خواهيم مسكن مهر را تمام كنيم، تصريح كرد: نكته جالب آنكه با 10 هزار ميليارد تومان منابعي كه از محل بازپرداخت اقساط تسهيلات مسكن مهر جمع‌‌آوري شده و ماه به ماه نيز بر منابع حاصل از بازپرداخت تسهيلات مسكن مهر افزوده مي‌شود، پروژه مسكن مهر به اتمام نرسيده، اين در حالي است كه با منابع مذكور مي‌توان علاوه بر اتمام مسكن مهر، طرح‌هاي ديگري را نيز به اتمام رساند، اما دولت به دلايلي در اتمام پروژه كوتاهي كرد.

  استمهال 10 هزارمیلیاردتومانی
وي گفت: با بخشي از 10هزار ميليارد توماني كه از محل بازگشت اقساط مسكن مهر بانك مركزي استمهال كرده و نزد بانك مسكن است، مي‌توان علاوه بر تمامي واحدهاي مسكن مهر، بازار مسكن را تكان داد و ساير طرح‌هاي دولت يازدهم همچون مسكن اجتماعي و... را عملياتي كرد، اما وقتي قرار باشد مسكن مهر را اجرا نكنيم و كم‌كاري خود را در وزارت راه و شهرسازي توجيه كنيم چه بهانه‌اي بهتر از مسكن مهر !

  به جای مسکن به مردم دفترچه قسط داده‌اند
اين نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي گفت: از سوي ديگر در همين دولت يازدهم براي مسكني كه هنوز تحويل داده نشده، دفتر‌‌چه اقساط بانك مسكن درست شده و متقاضي مسكن مهر به رغم آنكه هنوز مستأجر است و مسكن مهرش به اتمام نرسيده، مجبور به پرداخت اقساط تسهيلات مسكن مهر و جریمه دیرکرد شده است، جالب آنكه به مردم گفته‌اند اقساط بدهيد تا سريعاً پروژه را تحويل بدهيم اما بعد با گذشت ماه‌ها از موعد تحويل كاشف به عمل آمده كه پول مردم را جاي ديگري هزينه كرده‌اند!

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
انتخابات در راه است .
آيا دولت تدبير و اميد از تجربه سقوط كامل اصلاح طلبان و شوك روي كار آمدن دولت آقاي احمدي نژاد براي دو دوره درس عبرت خواهد گرفت ؟
آيا دولت تدبير و اميد تدبيري در جهت موفقيت در انتخابات بعدي و أميدي به موفقيت خود در انتخابات بعدي دارد؟
آيا مواردي مانند خروجي واقعي برجام در توافق هسته اي و نمره صفر و مردودي عمل كرد دولت تدبير و اميد در مورد پروژه هايي مانند مسكن مهر و به قول عليرضا خسروي در اين مقاله " دغل بازي " پاشنه آشيل اين دولت و سقوط اش در انتخابات بعدي نخواهد بود ؟
معصومه گوهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
با سلام از سال 85ثبت نام کزده ام ده میلیون تمان نیز پرداخت شده اما دریغ از مسکن ---پروژه فاز هفت هشتگرد
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
بعدش میگن احمدی نژاد چیکار کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار