کد خبر: 807730
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

اله مانی

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال 7 نفره با بیان این که با پارالمپیکی شدن به حقمان رسیدیم، گفت‌: حضور تیم‌ ‌ملی فوتبال هفت نفره در رقابت‌های پارالمپیک ریو شوک بزرگی بود که امیدوارم از این فرصت به دست آمده در آخرین مرحله حضور این تیم در پارالمپیک به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

امین الله مانی، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال 7 نفره در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت تیم‌ ‌ملی فوتبال هفت نفره برای شرکت در پارالمپیک ریو، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که توانستیم به حق‌مان برسیم.  با وجود این که در انگلستان ما باید سهمیه ورودی به بازی‌های پارالمپیک را دریافت می کردیم،‌ ولی به دلیل عدم صدور ویزا از سوی انگلستان این موفقیت حاصل نشد و در نهایت در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان در دانمارک و پس از کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی آرژانتین که سال آینده در شهریور ماه برگزار خواهد شد، توانستیم برتری خود را برای حضور در این رویداد مهم ثابت کنیم.

وی ادامه‌ داد: بعد از این که تیم روسیه به خاطر دوپینگی بودن شرایط حضور در بازی‌های پارالمپیک ریو را از دست داد، مسئولان IPC در مسابقات  قهرمانی جهان دانمارک  به این نتیجه‌ رسیدند که با بحث تعلیق شدن روسیه باید تیم دیگری جایگزین این تیم شود تا با تیم‌های آرژانتین، هلند و آمریکا که درگروه اول تیم فوتبال 7 نفره پارالمپیک قرار دارند، تعادل را برقرار کنند. بنابراین با موفقیتی که تیم‌ ‌ملی ایران در پارالمپیک‌های گذشته داشت و پس از کسب سهمیه ورودی به مسابقات جهانی آرژانتین، مسئولان به این نتیجه‌ رسیدند که به جای تیم ملی روسیه،  تیم فوتبال هفت نفره ایران را جایگزین این تیم کنند.

مانی خاطر نشان کرد: هر چند که تیم ما از نظر فنی در حد پارالمپیک نیست و تصور حضور در رقابت‌های پارالمپیک ریو را نداشتیم، اما با انگیزه و روحیه بالایی که تیم‌ ‌ملی فوتبال 7 نفره برای حضور در رقابت های پارالمپیک ریو را دارد، مطمئنم با صعود از گروه خود می‌توانیم به مرحله بعد راه پیدا کنیم و با فینالیست شدن جایگاه بهتری را برای خود ترسیم کنیم. البته هدف ما قهرمانی در رقابت‌های پارالمپیک فوتبال 7 نفره است که باید ببینیم شرایط برای تیم ما به چه شکلی رقم خواهد خورد. هرچند در لندن و پکن به مقامی بهتر از سومی دست پیدا نکردیم، اما در چهارمین دوره حضور خود در پارالمپیک سعی خواهیم کرد بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نفرات اعزامی به پارالمپیک ریو را همان نفرات اعزامی به دانمارک تشکیل خواهند داد؟ افزود: رقابت‌های پارالمپیک چون جای تجربه اندونزی نیست و ما برای این که بتوانیم بهترین نتیجه‌ ممکن را در  ریو کسب کنیم، به دنبال آن هستیم تا ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان را راهی ریو کنیم. بنابراین در تیم اعزامی به پارالمپیک 50 درصد از نفرات اعزامی را بازیکنان دانمارک و 11 نفر باقیمانده فوتبالیست‌های باتجربه پارالمپیک‌های گذشته خواهند بود. 

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال 7 نفره ادامه داد: چون بازیکنان ما از اردوی آمادگی برای شرکت در پارالمپیک برخوردار نبودند و وضعیت آنها برای حضور در پارالمپیک ریو مشخص نبود، در نتیجه از نظر آمادگی جسمانی در حد پارالمپیک نیستند اما با انگیزه و روحیه بالایی که دارند ما سعی خواهیم کرد کمبود آمادگی جسمانی آنها را از طریق همین روحیه و انگیزه بالا جبران کنیم و بهترین تیم را راهی ریو کنیم.

وی ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های فدراسیون جانبازان و کمیته ملی پارالمپیک برای حضور تیم ملی فوتبال 7 نفره در بازی‌های ریو گفت: اگر این تلاش‌ها نبود این فرصت طلایی برای تیم ما فراهم نمی‌شد، بنابراین جا دارد از تمام کسانی که برای راه‌یابی تیم ملی فوتبال 7 نفره به بازی‌های پارالمپیک ریو نهایت تلاش را کردند، تشکر و قدردانی کنم.

مانی در پایان پیرامون برنامه تیم ملی فوتبال 7نفره در بازی‌های پارالمپیک ریو خاطرنشان کرد: تیم فوتبال 7 نفره در نخستین بازی خود با تیم آرژانتین و سپس آمریکا و در بازی سوم به مصاف تیم‌ ‌ملی هلند خواهد رفت که در صورت موفقیت و راه‌یابی به مرحله بعد، بازی ضربدری و فینال را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار