کد خبر: 807644
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷
رئيس سازمان پدافند غيرعامل:
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با اشاره به حملات سايبري دشمنان در مجتمع‌هاي پتروشيمي کشور گفت: گونه‌اي از نرم‌افزارهاي آلوده صنعتي در فرآيند بازرسي‌هاي نوبه‌اي از واحدهاي صنعتي پتروشيمي، شناسايي شدند و اقدامات دفاعي لازم در اين زمينه انجام شد.
به گزارش ايرنا، سردار سرتيپ غلامرضا جلالي روز گذشته در حاشيه مراسم معارفه فرمانده ارشد اچ.‌اس.‌ايي (ايمني، بهداشت و محيط زيست) پدافند غيرعامل و مديريت بحران منطقه اقتصادي ماهشهر در جمع خبرنگاران افزود: اين ويروس‌ها، چند واحد از مجموعه‌هاي پتروشيمي را درگير کرده بودند که به موقع مهار شدند.
وي منشأ ورود ويروس‌هاي صنعتي را به مجتمع‌هاي پتروشيمي استفاده از نرم‌افزارهاي صنعتي وارداتي برشمرد و گفت: اين نرم‌افزارها، هنگام نصب، آلودگي ايجاد کرده بودند. البته در برخي از اين محصولات آلودگي ويروسي به‌صورت نهادينه در آنها طراحي شده که موجب آلودگي مجتمع‌هاي پتروشيمي شده بودند.

اين مقام مسئول پدافند غيرعامل خاطرنشان کرد: مجتمع‌هاي پتروشيمي جزو مجتمع‌هايي به شمار مي‌آيند که کنترل‌هاي صنعتي در اين مکان‌ها توسط سامانه کنترل صنعتي انجام مي‌شود. بنابراين دستورات منظم کنترلي بايد به اين سامانه داده شود، چراکه اين سامانه‌ها مي‌توانند مورد حملات سايبري قرار گيرند. وي ادامه داد: دستورات غيرمنظمي که توسط يک ويروس به اين سامانه کنترلي داده شود، ممکن است ايجاد خطر کند. سردار جلالي به يک مقاله امريکايي منتشر شده در نيويورک‌تايمز اشاره کرد و گفت: چندي پيش امريکايي‌ها مدعي کاشت ايمپلنت‌ها در زيرسازهاي صنعتي کشور شده بودند که البته ناموفق عمل کردند، چراکه اين زيرساخت‌هاي آلوده را کشف و غيرفعال کرديم. وي ادامه داد: اکنون در مرحله شناسايي گونه‌هاي صنعتي آلوده در مجتمع‌هاي پتروشيمي هستيم و اقدامات دفاعي لازم در اين زمينه در حال انجام است. جلالي در پاسخ به سؤالي مبني براينکه آيا حوادث آتش‌سوزي‌هاي اخير پتروشيمي ماهشهر با اين حملات سايبري و ويروس‌هاي آلوده صنعتي مرتبط بوده‌اند يا خير، گفت: کشف اين ويروس‌هاي صنعتي ربطي به حوادث آتش‌سوزي‌هاي اخير ماهشهر ندارد. رئيس پدافند غيرعامل کشور در توضيح سؤال ايرنا مبني بر بررسي وضعيت سه لايه‌هاي ايمني- امنيتي و دفاعي اين‌طور پاسخ داد: ضعف‌ها و اشکالاتي در لايه ايمني داريم که باعث بروز حوادثي نيز شده است.

در لايه امنيتي خوب عمل کرده‌ايم و حوادث در اين بخش در حد صفر است و وضع بسيار خوبي داريم، در لايه دفاعي هم طرح‌هاي دفاعي آماده کرده‌ايم که بايد هماهنگي‌ها با بخش‌هاي نظامي بيشتر شود. وي درباره وضعيت فعلي پدافند غيرعامل کشور نيز اظهار کرد: پدافند غيرعامل همچون تابلويي عمومي است که مي‌گويد تهديد دشمن همواره به‌طور دائمي وجود دارد و تمام شدني نيست و اگر در اين زمينه حادثه‌اي نداشته باشيم اين نشان‌دهنده آن است که توانسته‌ايم در حوزه پدافند غيرعامل خوب عمل کنيم و حتي در حوزه پدافند سايبري نيز اقدامات خوبي به انجام رسيده است.
منبع: ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
اين همه اتس سوزي كه در چند ماه اخير اتفاق افتاده نمي تواند طبيعي باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار