کد خبر: 807641
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
رئيس مجلس در خصوص موضع ايران در بحث آينده عراق تصريح کرد: ما صددرصد مخالف تجزيه عراق هستيم، همانطوري که مرجعيت عراق اين موضع را اتخاذ کرده است.
به گزارش تسنيم، علي لاريجاني در ديدار با حجت‌الاسلام اکرم الکعبي، دبيرکل مقاومت اسلامي نُجَباء عراق اظهار داشت: ما با همه وجود از شما حمايت مي‌کنيم، چراکه شما فرزندان خوب امام خميني(ره) در اسلام ناب محمدي هستيد.
لاريجاني همچنين خطاب به دبيرکل مقاومت اسلامي عراق اظهار داشت: تحليل شما از منطقه درست است و عربستان سعودي در اين موقعيت جغرافيايي فعاليت‌هاي منفي زيادي دارد، اما مهم اين است که عربستان همواره ناموفق بوده و با شکست مواجه شده است. وي ادامه داد: يک سال و نيم است که عربستان با کشور يمن در حال جنگ است، اما همانطور که مشاهده مي‌کنيد، در اين جنگ پيشرفتي نداشته است. سعودي‌ها در موضوع سوريه هم گفتند که طي دو هفته کار اين کشور تمام است و اکنون از آن حرف پنج سالي مي‌گذرد.

حجت‌الاسلام شيخ اکرم الکعبي، دبيرکل مقاومت اسلامي نُجَباء عراق نيز با اشاره به کمک‌هاي ملت ايران به مردم عراق اظهار کرد: من از ملت ايران و مقام معظم رهبري که در عراق و سوريه در کنار ما ايستادند، تشکر مي‌کنم. در اين دو کشور خون رزمندگان ايراني در کنار خون رزمندگان عراقي و سوري در جريان مبارزه با گروه‌هاي تروريستي ريخته شد. وي گفت: به فضل خداوند بسياري از مناطق عراق که تحت سيطره داعش قرار داشت، با کمک ايران آزاد شد و ما پيروزي‌هاي بسياري را برابر اين گروه تروريستي در عراق به دست آورديم. دبيرکل مقاومت اسلامي نُجَباء عراق در خصوص نفوذ داعش در عراق تصريح کرد: زماني که نيروهاي اشغالگر امريکايي در عراق حضور داشتند، تصور مي‌کردند که با يک‌سري عمليات نظامي، القاعده از بين مي‌رود، اما به دليل پايگاه فکري القاعده، اين گروه تروريستي در عراق باقي ماند و داعش به وجود آمد.

فرمانده برجسته نيروهاي مردمي (الحشد الشعبي) عراق با اشاره به عمليات مهم آزادسازي شهر استراتژيک موصل گفت: جنگ موصل، يک جنگ سرنوشت‌ساز در عراق است که خط سير حرکت مقاومت اسلامي را در عراق تعيين مي‌کند. معرکه موصل، نبرد با امريکا و حزب بارزاني است. بارزاني براي تشکيل يک دولت طرفدار اسرائيل در کردستان عراق تلاش مي‌کند.
الکعبي در پايان با اشاره به حمايت کشورهاي مختلف از گروه‌هاي تروريستي گفت: طبق اسنادي که در دست داريم، بيش از 140 کشور در سوريه از تروريست‌ها حمايت مي‌کنند و ما در حقيقت در اين کشور با جبهه تکفير نمي‌جنگيم، بلکه ما به رهبري آيت‌الله العظمي خامنه‌اي و هدايت‌هاي ايشان در حال مقابله با بيش از 140 کشور هستيم و پيروزي‌هاي بسيار بزرگي را در سوريه به دست آورديم. 
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار