کد خبر: 794656
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
رئيس ستاد مركزي انتفاضه و قدس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس در 850 شهر كشور، همزمان با آخرين جمعه ماه مبارك رمضان خبر داد.
جعفر تكبيري
رئيس ستاد مركزي انتفاضه و قدس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس در 850 شهر كشور، همزمان با آخرين جمعه ماه مبارك رمضان خبر داد.
به گزارش «جوان»، رمضان شريف در نشست خبري كه در شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد، ضمن اشاره به فرارسيدن آخرين جمعه ماه مبارك رمضان اظهار داشت: روز جهاني قدس جزو اقدامات هوشمندانه و انقلابي معمار كبير انقلاب اسلامي امام(ره) بود كه براي انسجام امت اسلامي پيرامون مسئله فلسطين، مطرح و سپس ماندگار شد. وي در ادامه تصريح كرد: اين روز توسط يك عالم ديني كه رهبري انقلاب اسلامي را به عهده داشت به جهانيان عرضه شد تا مسئله تعيين‌كننده‌اي براي حمايت از مردم فلسطين در مقابل تجاوز و اشغالگري اين رژيم عليه مردم بي‌دفاع فلسطين به جهانيان معرفي شود.
رئيس ستاد مركزي انتفاضه و قدس ادامه داد: روز جهاني قدس فرصتي است تا پرونده اشغال اين سرزمين مقدس مورد بازبيني قرار بگيرد و جهانيان در جريان ظلم و ستم مداوم، طولاني، خشن و بي‌منطق رژيم صهيونيستي در كشتار زنان و كودكان و غضب‌ سرزمين‌هاي آنان با شهرك‌سازي قرار بگيرند. اين روز فرصتي را فراهم مي‌كند كه افكار عمومي جهان بر عدم تمكين رژيم صهيونيستي به مقررات جهاني و بين‌المللي قرار گرفته، ما در چند سال اخير مشاهده كرديم كه چندين قطعنامه براي رژيم اشغالگر صادر شده كه توسط كشورهايي همچون امريكا در سازمان‌هاي بين‌المللي وتو شده است.
رمضان شريف تأكيد كرد: در چند سال گذشته پس از رويارويي حزب‌الله لبنان با رژيم صهيونيستي در جنگ 33 روزه و همچنين جنگ 51 روزه مردم غزه با اين رژيم، وحشتي عميق در دل صهيونيست‌ها افتاده و آنها همواره تلاش كرده‌اند با خلق چالش‌هاي جديد در دنيا و منطقه حاشيه امني براي خود فراهم و افكار عمومي را نسبت به مسئله فلسطين مخدوش كنند.
  انتفاضه سوم؛ پديده جديد در فلسطين
رئيس ستاد مركزي انتفاضه و قدس سپس به انفعال حكام عرب در موضوع فلسطين اشاره كرد و ادامه داد: انرژي و پتانسيلي كه مي‌توانست براي مبارزه با اين رژيم به كار گرفته شود با جهالت و خيانت برخي حكام منطقه گرفته و موجب شد نگاه‌ها از مسئله فلسطين به درگيري‌هاي منطقه معطوف شود.
شريف سپس افزود: امروز مردم فلسطين راه خودشان را پيدا كرده‌‌اند و ما شاهد يك پديده مبارك و منحصر به فرد در مبارزه با مردم فلسطين عليه رژيم اشغالگر قدس هستيم. وي افزود: پديده انتفاضه سوم كه بر دوش جوانان نسل سوم و چهارم فلسطيني مي‌چرخد بيانگر جريان جديدي در مبارزات آنها عليه رژيم غاصب صهيونيستي است و تفاوت‌هاي بسياري در تاكتيك و مواجهه با خشونت‌هاي اين رژيم در مقابل گروه‌هاي سنتي فلسطيني دارد. سردار رمضان شريف ادامه داد: فلسطينيان توانستند با پديده انتفاضه سوم معادلات را معكوس كنند و در مبارزات تفاوت بسياري با مبارزات گروه‌هاي سنتي فلسطيني داشتند. گروه‌هاي فلسطيني سبك مبارزاتشان راه‌هاي شناخته‌‌شده‌اي است اما انتفاضه سوم با اراده كساني مي‌چرخد كه نوع جديدي از مبارزات را ادامه مي‌دهند.
  روز قدس؛ بزرگ‌ترين راهپيمايي
پس از 22 بهمن
وي با اشاره به آخرين جمعه ماه مبارك رمضان كه مصادف با روز جهاني قدس است، خاطر نشان كرد: ما افتخار داريم در 37 سال گذشته در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان و با پشت سرگذاشتن شب‌هاي ليالي قدر در بزرگ‌ترين راهپيمايي ميداني بعد از راهپيمايي 22 بهمن حاضر شويم. رئيس ستاد انتفاضه و قدس افزود: امسال در بيش از 850 شهر كشور مراسم راهپيمايي روز جهاني قدس را از مساجد بزرگ و ميادين اصلي شهر به سمت ميعادگاه اصلي شهرها برگزار مي‌كنيم و براي شهرهاي بزرگ كشور سخنراناني پيش‌بيني شده كه تحولات منطقه و اقدامات شنيع رژيم صهيونيستي را براي مردم بيان كنند. وي در خصوص برگزاري راهپيمايي روز قدس در تهران نيز عنوان كرد: راهپيمايي روز قدس در تهران از ساعت 10:30 آغاز مي‌شود و ما ترتيبي اتخاذ كرده‌ايم كه مردم كمتر در زير آفتاب تابستان باقي بمانند. وي با بيان اينكه مسائل امنيتي و حفاظتي براي حضور مردم فراهم شده است، تصريح كرد: براي پوشش رسانه‌‌اي مراسم روز جهاني قدس امسال حدود 3 هزار و 500 خبرنگار، تصويربردار و عكاس داخلي و خارجي و در تهران بيش از 750 نفر خبرنگار، تصويربردار و عكاس داخلي و خارجي براي پوشش اين مراسم حضور خواهند داشت.
وي يادآور شد: سخنران روز جهاني قدس و پيش از خطبه‌ها سردار سلامي و خطيب نماز جمعه آيت‌الله خاتمي خواهند بود. رئيس ستاد مركزي انتفاضه و قدس پيرامون شعار امسال روز قدس نيز گفت: شعار امسال روز قدس «روز جهاني قدس، وحدت امت اسلامي، حمايت از انتفاضه فلسطين و بيزاري از رژيم‌صهيونيستي و تروريسم تكفيري» است.
   برگزاري راهپيمايي روز قدس
در 80 كشور
وي به برگزاري راهپيمايي روز قدس در شهرهاي سني‌نشين كشور نيز اشاره كرد و افزود: در سال‌هاي گذشته همه شاهد بودند كه دشمن قصد داشت با حربه ايجاد اختلاف ميان اهل تشيع و اهل تسنن اتحاد آنها و امنيت كشور را بر هم بزند اما مراسمي مانند روز قدس باعث مي‌شود تا تمامي نقشه‌هاي آنان نقش بر‌ آب شوند.
رئيس ستاد انتفاضه و قدس درباره برگزاري مراسم در ساير نقاط جهان نيز بيان داشت: راهپيمايي روز قدس در بيش از 80 كشور به صورت باشكوه برگزار خواهد شد. حتي در كشوري مثل نيجريه كه طي سال‌هاي گذشته راهپيمايي روز قدس به رهبري زكزكي با حضور بيش از 800 هزار نفر از مردم نيجريه برگزار مي‌شد امسال نيز با همين باشكوهي برگزار خواهد شد اما متأسفانه امسال ما شيخ زكزكي را در اين روز باشكوه نداريم چراكه رژيم صهيونيستي از حضور وي به وحشت افتاده بود و نقشه شهادت ايشان را كشيد. رئيس ستاد انتفاضه و قدس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سؤالي پيرامون فشار غربي‌ها و رسانه‌هايشان براي دست برداشتن ايران از حمايت حزب‌الله لبنان به بهانه مبارزه با پولشويي، اظهار كرد: سيدحسن نصرالله ستاره درخشان جهان عرب است كه توانسته با تعدادي اندك از نيروهاي خود شكست‌هاي سنگيني را به رژيم صهيونيستي وارد كند و اين طبيعي است كه اربابان جهان عرب بخواهند با اينگونه اتهامات به ايران و حزب‌الله لبنان، به كمك رژيم‌صهيونيستي بشتابند. اينها تنها يكسري اتهام واهي است و محلي براي توجه به آن وجود ندارد.
وي اضافه كرد: حمايت از محور مقاومت جزو استراتژي‌هاي ايران است و در طول 37 سال گذشته كشورمان اين راه را طي كرده است. دشمنان جهان اسلام مي‌خواهند براي افزايش فشارها اين اقدامات را انجام دهند و با شايعه‌افكني بين كشورهاي مقاومت اختلاف بيندازند. همه دنيا و حتي رهبران اعراب رهبر حزب‌الله را قبول دارند چون او اولين كسي بود كه در مقابل رژيم صهيونيستي ايستاد.
رمضان شريف در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري در خصوص علت عدم سخنراني رئيس‌جمهور در مراسم روز قدس همچون سنوات گذشته، گفت: ما سخنرانان مراسم روز قدس را متناسب با شرايط منطقه انتخاب مي‌كنيم و امسال نيز متناسب با شرايط تصميم گرفتيم كه سردار سلامي سخنران پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه روز قدس باشد.
وي در ادامه تصريح كرد: انتخاب سخنران مراسم روز قدس در جايي اتفاق مي‌افتد كه شخص رئيس‌جمهور و برخي از اعضاي دولت نيز در آنجا حضور دارند و آنها نيز در اين خصوص نظر مي‌دهند، بنابراين من از همه مي‌خواهم كه در اين خصوص دوقطبي ايجاد نكنند و باعث نشوند مراسم روز قدس كه جزو استراتژي كلان جمهوري اسلامي ايران است، درگير بازي‌هاي سياسي شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
سلام
همه ی انسانهای آزاده در روز قدس شرکت کنندوفریادمرگ بر آمریکا،مرگ براسراییل ،مرگ برانگلیس ،مرگ برفرانسه ،مرگ برآلمان ،مرگ برآل سعودومرگ برتکفیری سردهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
سلام علیکم
اسراییل ،یک رژیم پلید،غاصب ،ستمگر،کودک کش ،وحشی وخبیث است .اسراییل غده ی سرطانی است .
مرگ براسراییل وهمه ی حامیان وهمه ی دوستدارانش
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار