کد خبر: 790296
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
نگاهي به بازداشت معاون فرهنگي فدراسيون فوتبال در راستاي سالم‌سازي فضاي فوتبال
فوتبالي‌ها دوباره مهمان اوين شده‌اند، اين بار پرونده‌هاي فساد مالي پاي مدير فرهنگي فدراسيون فوتبال را به اوين باز كرده است و منابع آگاه خبر مي‌دهند كه بازداشت‌هاي جديدي در راه است و برخي مديران ديگر فدراسيون هم در تيررس بازداشت هستند.
سعيد احمديان
روزهاي خبرساز ساختمان سياه فدراسيون فوتبال در سئول جنوبي، ساختماني كه اين روزها زير نظر دقيق مأموران نهادهاي نظارتي قرار دارد و هر روز خبر جديدي از داخل آن به بيرون درز مي‌كند. اولين بار آذر‌ماه سال گذشته بود كه مأموران نهادهاي ذي‌صلاح با حضور در فدراسيون فوتبال اقدام به ضبط اسناد و مدارک موجود در دفتر علي کفاشيان کردند. رسانه‌ها آن روزها در اين باره نوشتند: «به دنبال حضور مأموران مراجع ذي‌صلاح در فدراسيون، آنها لپ‌تاپ شخصي و کامپيوتر کفاشيان را از دفترش برده‌اند و رمز ايميل‌هايش را هم از او گرفته‌اند.» هرچند رئيس فدراسيون فوتبال پس از رسانه‌اي شدن آن ماجرا، ورود مأموران امنيتي را به دفترش تكذيب كرد، اما در ادامه او تأييد كرد كه نهادهاي نظارتي برخي مدارك اتاقش را برده‌اند. هرچند در ابتدا اين گمانه‌زني قوت گرفت كه اين بازرسي‌ها مربوط به پرونده فساد در فوتبال است اما منابع قضايي با رد اين مسئله اعلام كردند كه ورود نهادهاي نظارتي مربوط به ديگر پرونده‌هاي تخلفاتي است كه در فدراسيون فوتبال رخ داده است. پس از چند ماه از سكوت خبري درباره ورود نهادهاي نظارتي، مأموران اين نهادها هفته گذشته بار ديگر در ادامه بررسي‌هايشان درباره پرونده‌هاي تخلف فدراسيون فوتبال به فدراسيون رفتند و دفتر معاونت فرهنگي و شركت تبليغاتي افق سبز را مورد بازرسي قرار دادند و برخي پرونده‌ها را براي بررسي بيشتر با خود بردند.

سه‌شنبه اين هفته هم بود كه خبر بازداشت معاون فرهنگي فدراسيون فوتبال روي خروجي خبرگزاري رسمي قوه قضائيه قرار گرفت تا مشخص شود اين بار عزم نهادهاي قضايي براي برخورد با متخلفان فوتبال جدي است. محمدرضا ملامحمد در حالي با قرار بازداشت راهي اوين شده كه مسئولان فدراسيون فوتبال در اين رابطه حاضر به پاسخگويي نشده‌اند. ملامحمد از نزديک‌ترين مديران به علي کفاشيان، رئيس پيشين و نايب‌رئيس اول کنوني فدراسيون فوتبال است. روز سه‌شنبه مأموران اداره سازمان بازرسي به اتاق کار او در فدراسيون فوتبال وارد مي‌شوند و با داشتن حکمي از دادستاني کشور، تمامي وسايل و مدارک او را ضبط مي‌کنند. يک روز بعد، او بازداشت مي‌شود و راهي اوين مي‌شود. علي كفاشيان درباره بازداشت ملا محمد كه با حكم او به فدراسيون آمده است به خبرگزاري ميزان گفت: «مسئله مهمي نبود. هر دوره رياست فدراسيون فوتبال که تمام مي‌شود، نهادهاي نظارتي ورود مي‌کنند و در واقع کار خود را انجام مي‌دهند. همانطور که ما هم حساب ‌و کتاب فدراسيون را در پايان دوره چهار ساله به مجمع ارائه داديم.»

ملامحمد مهر 87 با حكم علي كفاشيان به عنوان معاون فرهنگي فدراسيون منصوب شد و سال 91 هم با توجه به حواشي كميته فرهنگي، شايعاتي درباره بركناري ملامحمد به گوش مي‌رسيد كه عملي نشد تا اينكه سرانجام معاون فرهنگي فدراسيون سه‌شنبه راهي اوين شد، اما ملامحمد اولين بازداشت ‌شده فدراسيون فوتبال و به عبارتي، اولين نزديک به علي کفاشيان که به بازداشتگاه مي‌رود، نيست.

پيش ‌از اين مصطفي طباطباييان، مدير مالي فدراسيون کفاشيان هم از سوي سازمان بازرسي مورد بازجويي قرار گرفت و ساعاتي مهمان بازجويان اوين بود. هرچند که فدراسيون سعي کرد خبر بازداشت او را تکذيب کند. مهم‌ترين مسئله اين است که هر دو نفر پيش ‌از اين هم به همراه علي کفاشيان در کميته ملي المپيک بودند. البته منابع آگاه خبر مي‌دهند كه اين بازداشت‌ها ادامه دارد و در روزهاي آينده موج جديد دستگيري‌هاي برخي مديران فدراسيون آغاز خواهد شد و اين پرونده تا رسيدن به نتيجه ادامه دارد.
    ***
اگرچه مسئولان فدراسيون فوتبال درباره بازداشت معاون فرهنگي فدراسيون سكوت كرده‌اند اما ديروز مديركل حراست وزارت ورزش، علاوه بر تأييد بازداشت ملا محمد، از احضار برخي افراد ديگر درباره اين پرونده خبر داد. رضا حسني‌خو ديروز به خبرگزاري ايسنا گفت: «تعدادي از افراد ديگر نيز براي توضيح در خصوص فساد در فدراسيون فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل از سوي نهادهاي نظارتي فراخوانده شده‌اند و تا به اين لحظه فقط يک نفر بازداشت شده است.»

رضا حسني‌خو درباره آخرين وضعيت تحقيق نهادهاي نظارتي از فدراسيون فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل در جهت سالم‌سازي اين رشته، اظها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر کرد: «همچنان نهادهاي نظارتي در حال بررسي ابهاماتي هستند که به دنبال روشن شدن آنها خواهيم بود. يکي از اعضاي فدراسيون نيز به همين دليل بازداشت شده است و همچنان در بازداشت به سر مي‌برد.» وي در پاسخ به اين سؤال که آيا افراد ديگري نيز در اين پرونده در فدراسيون فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل احضار شده‌اند يا خير، گفت: «طبيعي است تعدادي از افراد نيز براي تحقيق از سوي نهادهاي نظارتي فراخوانده شده باشند. اين موضوع در راستاي شفاف‌سازي هر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بيشتر مسائل و رسيدن به نتيجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اي نهايي صورت گرفته است، اما همانطور که گفتم تا اين لحظه فقط همان يک نفر در بازداشت است و افراد ديگري بازداشت نشده‌اند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
0
0
با همه این بازجوئی ها درفوتبال"و صحبت از 400 پرواز خارجی در یکسال برای کفاشیان "و.... می بینیم
کفاشیان"هم چنان در مسند "اینبار در
پست معاونت فدراسیون فوتبال فعالیت دارد.
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
برای مبارزه با فساد تنها رد مال وجریمه مالی وزندان کافی نیست باید در ملائ عام بمدت طولانی شلاق بخورند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
0
چرا نبايد اول خود كفاشيان در اره اوين باشد چرا اطرافيانش؟ احمدي نژاد هم همينگونه ازادانه در حال تبليغ است در حاليكه اطرافيانش در اوين به سر مي برند فساد مالي بايد از سرچشمه خشك شود نه از پايين دستها كه اگر چنين ميشد امروز شاهد غارت بيت المال توسط مديران سازمانهاي دولتي نبوديم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار