کد خبر: 785410
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
طلاق آخرين راه چاره‌اي است كه براي پايان دادن به زندگي‌های بدون عاطفه و مشقت بار در نظر گرفته شده است. وقوع طلاق از سه راه امكان‌پذير است. ساده‌ترين شكل آن زماني است كه زن و شوهر بر سر مسئله طلاق توافق داشته باشند و ديگر مايل به ادامه زندگي نباشند.
نوع ديگر آن به خواست و اراده مرد است. در اين حالت مرد موظف به پرداخت تمامي حقوق زن است. زن نيز در مواردي مي‌تواند به دادگاه مراجعه و تقاضاي طلاق كند. در صورتي كه براي دادگاه ثابت شود كه ادامه زندگي موجب سختي و مشقت زن است، براي جلوگيري از سختي و ضرر، مرد را اجبار به طلاق كند و در صورت فراهم نشدن اين امر،‌به اذن دادگاه طلاق داده مي‌شود.

مواردي كه دادگاه در صورت سختي و مشقت زن، مرد را وادار به طلاق مي‌كند؛ عبارتند از: 1- ترك زندگي خانوادگي توسط مرد حداقل به مدت شش ماه متوالي و يا 9 ماه متناوب در مدت يك سال بدون عذر موجه. 2- اعتياد مرد به يكي از انواع موادمخدر يا ابتلاي او به مشروبات الكلي كه به زندگي خانوادگي ضربه وارد كند و خودداري او به ترك اعتياد. همچنين در صورتي كه مرد به تعهد خود عمل نكند يا پس از ترك مجدداً به مصرف مواد روي آورد، به درخواست زن طلاق انجام مي‌شود. 3- محكوميت قطعي مرد به حبس پنج سال يا بيشتر. 4- ضرب و شتم يا هر گونه سوء استفاده مستمر مرد كه عرفاً با توجه به وضعيت زن قابل تحمل نباشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
می خواهند جلوی طلاق توافقی را بگیرندچه فرقی می کند طلاق از چه نوع باشد از طرف مرد باشد یا زن، اگر قصد صلح دارید اجازه دهید مشاوره اجباری شود، نصیحت افراد حوزوی نمی تواند جای تشخیص و درمان تخصصی را بگیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
عروس مخبر به روش سنتی و با اصرار مخبر انتخاب شد اما وقتی برای حضور گرم تر شوهرش در خانه در خواست مشاور کرد مغضوب شد و حتی هنگام بیماری سنگین اجازه استراحت در خانه نداشت، قبلاز سالگرد ازدواج بعد ار یک سال گریه ی خون، دادخواست طلاق شوهرش را اجرا کردند. حالا این متحجران برای مردم تصمیم بگیرند و پز دهند جلوی طلاق توافقی را گرفتیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار