کد خبر: 782590
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
10 پيشنهاد كتاب براي افرادي كه قصد رفتن به نمايشگاه كتاب را دارند
اگر قصد داريد به نمايشگاه كتاب تهران برويد و در كنار بازديد از نمايشگاه مي‌خواهيد كتاب بخريد، «جوان» چند پيشنهاد خوب براي شما دارد. كتاب‌هايي مفيد براي مطالعه كه نام برخي از آنها را بارها در «جوان» و ديگر رسانه‌ها خوانده و شنيده‌ايد.
محمدصادق عابديني
براي سهولت در بازديد از بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، داشتن فهرستي از كتاب‌هايي كه مي‌توانند در سبد خريد قرار گيرند مي‌تواند در مديريت زمان و صرفه‌جويي در وقت كمك كند. كتاب‌هاي پيشنهادي ذيل از جمله آثار موفقي هستند كه برخي از آنها با چاپ چندم به نمايشگاه كتاب آمده‌اند و برخي ديگر براي اولين بار در معرض ديد و خريد قرار مي‌گيرند.

به بلنداي آن ردا
اين كتاب‌ها را از دست ندهيدسيد علي شجاعي، نويسنده جوان و با استعدادي است كه مدت‌ها است خود را از زير سايه نام پدرش سيد مهدي شجاعي خارج كرده و به عنوان نويسنده‌اي صاحب قلم در حال فعاليت است. سيد علي شجاعي كتاب «به بلنداي آن ردا» را به نمايشگاه كتاب تهران آورده است. اين كتاب از سوي انتشارات نيستان منتشر شده است و به زندگي امام رضا(ع) مي‌پردازد. نيستان در معرفي «به بلنداي آن ردا» مي‌نويسد: اين كتاب براي نخستين بار از زاويه شقي‌ترين مرد زيسته در دوران زندگي امام رضا(ع) به شرح زندگي و كرامات وي مي‌پردازد و همين مسئله روايت داستاني اين كتاب را بسيار خواندني‌تر از آثار مشابهي كرده است كه در صدد شرح زندگي امام رضا(ع) برآمده‌اند.
  
تاريخ مستطاب امريكا
اين كتاب‌ها را از دست ندهيددكتر محمدصادق كوشكي، چهره آشناي مباحث فرهنگي و استاد دانشگاه، تاريخ ايالات متحده را با نگاهي طنز به رشته تحرير در آورده است. در معرفي اين كتاب «تاريخ مستطاب امريكا» آمده است: تاريخ ايالات متحده امريكا خيلي جدي است! آن‌قدر جدي كه حتي بخش‌ها و قسمت‌هاي شوخي آن هم جدي است! (تعجب نكنيد! آنهايي كه تاريخ را مي‌شناسند، مي‌دانند قسمت‌هايي از تاريخِ هر جايي شوخي است! يعني همه جاي يك تاريخ نمي‌تواند جدي باشد! مثلاً ساختن مناره با كله‌ مردم كرمان توسط آغامحمدخان قاجار به نظر شما شوخي نيست؟) و طبيعي است شوخي كردن با اين تاريخ بسيار جدي، كار ساده‌اي نيست، چون امريكايي‌ها بر خلاف ظاهرشان بيش از حدِ مجاز جدي‌اند! علاقه‌مندان به مطالعه «تاريخ مستطاب امريكا» مي‌توانند در نمايشگاه كتاب به سراغ غرفه انتشارات «خيزش نو» بروند.
 
رؤياي نيمه شب
اين كتاب‌ها را از دست ندهيدوحدت اسلامي از مباحثي است كه در بيش از يك قرن گذشته توسط متفكران اهل تشيع و تسنن دنبال شده است. در كنار كتب و مقالات نگاشته شده با موضوع وحدت ميان مذاهب اسلامي، ادبيات داستاني نيز قدم در راه استحكام وحدت برداشته است. «رؤياي نيمه شب» رماني با همين مضمون است كه توسط انتشارات كتابستان منتشر شده است. حجت‌الاسلام مظفر سالاري، نويسنده اين كتاب تلاش كرده است تا بر اساس يك داستان واقعي رماني را به رشته تحرير درآورد. «رؤياي نيمه شب» عشق ميان يك پسر سني مذهب و يك دختر شيعه است و داستان آن در شهر حله مي‌گذرد. اين داستان نگاهي به موضوع مهدويت نيز دارد.
  
دختر شينا
اين كتاب‌ها را از دست ندهيداين كتاب براي اهالي مطالعه نامي آشنا است. زندگي قدم‌خير محمدي كنعان، همسر سردار شهيد حاج ستار ابراهيمي كه به قلم بهناز ضرابي‌زاده به رشته تحرير درآمده است. اين كتاب از جمله آثاري است كه توسط مقام معظم رهبري تقريظ شده و يكي از پر فروش ترين كتاب‌هاي سال 94 به شمار مي‌رود. «دختر‌شينا» علاوه بر اينكه خواننده را با زندگي خانم محمدي از دوران كودكي تا بعد از شهادت همسرش آشنا مي‌كند، نگاهي نيز به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس دارد. كتاب دختر شينا از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
  
سفر بمباران
اين كتاب‌ها را از دست ندهيدعلي محمد مؤدب امسال هم با مجموعه شعر«سفر بمباران» به نمايشگاه كتاب آمده است. اين كتاب حاوي اشعار سپيد است كه شاعر در سرودن آنها نگاه انساني به جامعه داشته و از معضلات زندگي مدرن گلايه كرده است. «سفر بمباران» را مؤسسه شهرستان ادب منتشر كرده است.
  


ادب الهي

اين كتاب‌ها را از دست ندهيداساتيد اخلاق اسلامي چه در حوزه‌هاي علميه و چه در منابر و مجالس به ارائه روش‌هاي تذهيب نفس و حسن خلق برگرفته از آموزه‌هاي شريعت مي‌پردازند. مرحوم آيت‌الله مجتبي تهراني از اساتيد به نام اخلاق، جلسات متعددي را درباره تعريف ادب الهي داشته‌اند و متن سخنراني‌هاي استاد توسط يكي از شاگردان آيت‌الله تهراني پياده‌سازي و تدوين شده است. «ادب الهي» تلاش كرده است با بياني ساده خواننده را با مفاهيم عميق اخلاقي آشنا كند. اين كتاب توسط مؤسسه پژوهشي فرهنگي مصابيح الهدي منتشر شده است.
  

اقتصاد مقاومتي

علاقه‌مندان به مباحث اقتصادي و پژوهشگران حوزه اقتصاد كه با موضوع روز «اقتصاد مقاومتي» مواجهند مي‌توانند از كتاب «درس‌گفتارهاي اقتصاد مقاومتي» نوشته عادل پيغامي، عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق(ع) استفاده كنند. پيغامي درباره «درس‌گفتارهاي اقتصاد مقاومتي» گفته است: در اين نوشتار مباحث اساسي چون راهكارهاي عملياتي اقتصاد مقاومتي، مردمي كردن اقتصاد و حماسه اقتصادي، مبارزه سيستمي با فساد و رانت، مديريت ارز، عبور از تحريم‌ها، عمليات رواني و ... تبيين شده است. اين كتاب توسط انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر و در نمايشگاه عرضه شده است.
  
حقيقت سمير
اين كتاب‌ها را از دست ندهيدسمير قنطار، رزمنده لبناني و عضو حزب‌الله لبنان در زماني كه براي كمك به جبهه مقاومت در سوريه به سر مي‌برد توسط رژيم‌صهيونيستي ترور شد. كمي بعد از شهادت قنطار كه طولاني‌ترين دوره اسارت را در زندان‌هاي اسرائيل داشت، كتاب «حقيقت سمير» نوشته يعقوب توكلي از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شد. اين كتاب حاصل مصاحبه طولاني توكلي با قنطار است كه در آن تاريخچه‌اي از مقاومت مردم لبنان در برابر تجاوز رژيم‌صهيونيستي بيان مي‌شود.
  

من زنده‌ام

اين كتاب‌ها را از دست ندهيدمعصومه آباد در حالي كه دختري نوجوان بود براي امدادگري به جبهه‌ها اعزام مي‌شود و حين جنگ به همراه سه بانوي امدادگر ديگر به اسارت در مي‌آيد. «من زنده‌ام» شرح دوران اسارت خانم آباد است كه توسط خود وي به رشته تحرير در آمده است. «من زنده‌ام» نيز جزو پرفروش‌ترين كتاب‌هاي سال‌هاي اخير بوده و رهبر انقلاب نيز تقريظي بر اين كتاب داشته‌اند. علاقه‌مندان به مطالعه «من زنده‌ام» مي‌توانند اين كتاب را از غرفه انتشارات بروج بخواهند.
  

ادواردو

اين كتاب‌ها را از دست ندهيدادواردو آنيلي، جوان ميليونر ايتاليايي بعد از اينكه به اسلام و تشيع مشرف مي‌شود، از طرف خانواده طرد و در يك حـادثه مشكـوك تروريستي كشته مي‌شود. «ادواردو» رماني برگرفته از داستان اين جوان ايتاليايي است. اين كتاب را بهزاد دانشگر نوشته است. در اين رمان بعد از مرگ ادواردو يك خبرنگار ايتاليايي شروع به تحقيق درباره مرگ آنيلي مي‌كند. وي در تحقيقاتش درباره نتايج گزارش پليس و آنچه دولت سعي دارد به گوش مردم برساند، ترديد پيدا مي‌كند. در اين مسير ملاقاتش با گروه مستندساز ايراني كه به ايتاليا آمده‌اند تا درباره مرگ ادواردو تحقيق كنند، اوضاع را پيچيده‌تر مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار