کد خبر: 782149
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
فعالان دولتي و خصوصي حوزه گردشگري منتظر هستند تا هيئت دولت ممنوعيت تبليغ سفر به آنتاليا را بررسي و تصميم نهايي را اعلام كند.
سال ۸۸ دفاتر گردشگري از آوردن نام آنتاليا در تبليغات خود منع شدند و البته راهي ديگر انتخاب و از نام «سواحل مديترانه» استفاده كردند. اما همچنان سفر به آنتاليا انجام مي‌شد و از سوي ديگر بي‌احترامي‌ها به گردشگران ايراني در فرودگاه‌هاي آنتاليا هم رواج داشت. 

با اين وجود، دولت ايران اقدام محسوسي انجام نداد. بعد از درگيري سياسي ميان آنكارا و مسكو بر سر حمايت دولت تركيه از داعش كه در نهايت با هدف قرار گرفتن هواپيماي روس و كشته شدن خلبان هواپيما همراه شد، دولت روسيه محدوديت‌هايي از جمله ممنوعيت سفر اتباع روس به تركيه را اجرايي كرد.  اين اتفاق براي صنعت توريسم تركيه با انفجار‌هاي تروريستي در استانبول و ديگر شهرهاي اين كشور تكميل شد تا گردشگري تركيه با بحران و ركود جدي روبه‌رو شود. اين درحالي بود كه بيش از ۵۰ درصد ظرفيت هتل‌هاي تركيه خالي شد و كشورهاي مختلفي از جمله امريكا اقدام به تبليغ براي منع سفر به تركيه را براي شهروندان خود اعلام كردند. متوليان گردشگري در سازمان ميراث فرهنگي نيز هشدار دادند كه سفر به تركيه براي ايرانيان خطرناك است و مدام اخبار ناامني در شهرهاي مختلف تركيه را اعلام مي‌كردند. تا اينكه رهبر معظم انقلاب فرمودند كه سفرهاي حرام تبليغ نشود. طبق گفته شاگردان درس خارج حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، چند روز پيش رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه خود، «آنتاليا» را به عنوان شهري كه در آن فسق و فجور انجام مي‌شود و سبب سفر باطل و اتمام نماز مي‌شود، مثال زدند و فرمودند: باشد كه مسئولان فرهنگي و قانونگذار ترتيبي اتخاذ كنند كه سفرهاي حرام اقلاً تبليغ نشود. 

از مدت‌ها قبل در هر سايت و روزنامه و رسانه‌اي تبليغات سفر به آنتاليا به وفور منتشر مي‌شده است، دفاتر خدمات مسافرتي معمولاً از هر شيوه‌اي براي ترغيب مردم به سفرهاي خارجي استفاده مي‌كنند  و حتي براي سفر به شهرهاي تركيه كه نيازي به گرفتن ويزا نيست، تبليغات گسترده‌اي انجام مي‌دهند. يكي از اين تبليغات، ترفند استفاده از نرخ ارزان براي تورهايي با خدمات بالا براي سفر به آنتالياست. اما اقدامات براي جلوگيري از تبليغات مربوط به تورهاي گردشگري آنتاليا و يا همان سواحل مديترانه گويا منوط به ابلاغيه‌هاي رسمي است؛ چراكه برخي از مسئولان اعلام مي‌كنند كه هنوز چيزي به صورت رسمي نشنيده و يا دريافت نكرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار