کد خبر: 780598
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
واكنش دبير نمايشگاه هولوكاست به صحبت‌هاي وزير خارجه در گفت‌و‌گو با «جوان»
سيدمسعود شجاعي طباطبايي، دبير دومين نمايشگاه هولوكاست، با غيرعزتمندانه خواندن موضع دكتر ظريف در مورد نمايشگاه كاريكاتور هولوكاست در گفت و گو با مجله نيويوركر، اين صحبت‌ها را همسو با مواضع دشمنان دانست.
محمدصادق عابديني
وزير امورخارجه طي گفت‌و‌گو با مجله نيويوركر امريكا، درباره مسائل مختلف سياسي صحبت كرده است و در انتهاي اين گفت و گو به سؤال‌هايي درباره برگزاري نمايشگاه هولوكاست در ايران پاسخ داده است. ظريف در اين گفت و گو از حمايت نكردن دولت از برگزاري نمايشگاه هولوكاست و مخالفت با آن سخن گفته است. وي همچنين مدعي شده به خاطر همين به افتتاحيه نمايشگاه نخواهد رفت. شجاعي طباطبايي، كاريكاتوريست مشهور كشورمان كه دبيري نمايشگاه هولوكاست را برعهده دارد، در گفت و گو با «جوان» نسبت به مواضع جواد ظريف واكنش نشان داده است.
   
ظريف: به افتتاحيه نمايشگاه نمي‌روم
«فارس» ترجمه‌اي از بخش انتهايي مصاحبه وزير امور خارجه با نيويوركر را منتشر كرده است. ظريف در پاسخ به برگزاري نمايشگاه توسط دولت ايران مي‌گويد: «نه، اين ايران نيست. اين نمايشگاه توسط دولت ايران كنترل نمي‌شود و توسط دولت هم تأييد نشده است.»

خبرنگار از ظريف درباره صدور مجوز نمايشگاه مي‌پرسد و وي جواب مي‌دهد: «نه واقعاً. انجام اين كار نيازي به مجوز ندارد. ما فقط بايد براي افرادي كه مي‌آيند رواديد صادر كنيم. ما اين را مد نظر قرار مي‌دهيم كه افرادي كه نفرت‌پراكني نژادي و خشونت را تبليغ مي‌كنند، دعوت نشوند.

ظريف در پاسخ به اين سؤال كه اساساً چرا ايران اجازه برگزاري چنين نمايشگاهي را مي‌دهد، مي‌گويد: «چرا ايالات متحده «كو كلاكس كلن» (گروه‌هاي سفيدپوست نژادپرست) دارد؟ آيا مقصر اينكه سازمان‌هاي تنفرپراكن نژادي در ايالات متحده وجود دارد، دولت ايالات متحده است؟ تصور نكنيد كه ايران تك‌صدايي است. دولت ايران از هيچ نمايشگاهي با ماهيتي كه از آن صحبت مي‌كنيد حمايت نكرده و چنين نمايشگاهي ترتيب نمي‌دهد. هر وقت توانستيد سازمان‌هاي خود را از انجام چنين كارهايي باز داريد، آن وقت مي‌توانيد از ديگران هم بخواهيد چنين كاري كنند.»

وي در مورد اينكه او و رئيس‌جمهور سال جديد را به يهوديان تبريك گفته‌اند، مي‌گويد: «خب، ما به افتتاحيه آن فستيوال (نمايشگاه هلوكاست) نخواهيم رفت.»
   
هولوكاست پاشنه آشيل اسرائيل
مسعود شجاعي طباطبايي كه براي دومين بار قرار است نمايشگاه هولوكاست را برگزار كند، به «جوان» با بيان تاريخچه‌اي از ادعاي هولوكاست و تشكيل دولت جعلي صهيونيستي مي‌گويد: بحث هولوكاست شاكله رژيم‌صهيونيستي را تشكيل مي‌دهد و به عنوان باج‌خواهي از كشورهاي جهان مورد استفاده صهيونيست‌ها قرار مي‌گيرد. هم اكنون ادعاي هولوكاست به پاشنه آشيل اسرائيل بدل شده و براي همين با هرگونه ابراز ترديد يا افشاگري درباره هولوكاست به شدت برخورد مي‌كند. جالب است در فرانسه كه خود را مهد آزادي بيان مي‌داند، قانوني وضع شده و براي منكران هولوكاست جريمه نقدي و دو سال زندان در نظر گرفته‌اند و حتي روژه گارودي را مورد شكنجه قرار دادند. شجاعي طباطبايي مي‌افزايد: ما اولين نمايشگاه هولوكاست را بعد از انتشار 12 كاريكاتور توهين‌آميز به ساحت پيامبر اعظم(ص) كه باعث جريحه‌دار شدن احساسات يك ميليارد و نيم مسلمان شد، برگزار كرديم. وقتي از دولت‌هاي غربي درباره كاريكاتورهاي موهن سؤال شد، آنها آزادي بيان در غرب را عنوان كردند، اما در زمان برگزاري نمايشگاه هولوكاست آنها شروع به تهديد كردند و حتي خواستار تحريم كاريكاتوريست‌ها شدند كه اين نشان مي‌دهد اصل آزادي بيان غربي دروغي بيش نيست.

وي مي‌افزايد: بحث دوم ما اين است كه چرا تاوان هولوكاست را مردم فلسطين بدهند كه هيچ نقشي در آن نداشتند؟ چرا بخشي از خاك آلمان را كه مدعي‌اند هولوكاست در آنجا اتفاق افتاده به يهوديان ندادند؟ اين كاريكاتوريست با اشاره به ريشه‌هاي تفكر صهيونيسم در بيش از يك قرن پيش، نوشتن كتاب دولت يهود توسط هرتزل را كه در آن مرزهاي دولت جعلي صهيونيستي از رود نيل تا فرات ترسيم شده بود، نشانه‌اي از نقشه قبلي براي اشغال فلسطين دانست و ادامه داد: سومين دليل برگزاري نمايشگاه هولوكاست، نگراني ما از تكرار آن است. شجاعي گفت: هولوكاست به معناي كشتار جمعي است و بمباران اتمي هيروشيما و ناكازاكي توسط امريكا نيز نوعي هولوكاست است. هم اكنون نگراني ما درباره اين است كه هولوكاست‌هاي جديد در سوريه، يمن، غزه، عراق و ديگر كشورهاي مظلوم جهان در حال تكرار است.
   
موضع غيرعزتمندانه ظريف
دبير نمايشگاه هولوكاست با ابراز تعجب از مواضع دكتر ظريف اين گونه موضع‌گيري را نشانه از آگاهي نداشتن وي دانست و گفت: انتظار ما اين بود شخصي كه در جايگاه وزير امور خارجه كشوري كه ام‌القراي جهان اسلام است و از نگاه بسياري از مردم جهان ام‌القراي آزادگي در جهان است، سخنان سنجيده‌تري بيان مي‌كرد و ‌اي كاش دكتر ظريف از مشاورانش كمك مي‌گرفت. شجاعي طباطبايي تأكيد كرد: موضع وزير امور خارجه غيرعزتمندانه و همسو با رژيم صهيونيستي است، زيرا اسرائيل نيز پيش از اين در نامه به دبيركل سازمان ملل خواستار فشار و تحريم به شركت‌كنندگان در نمايشگاه هولوكاست شده بود و ظريف هم درباره صادر نكردن ويزا به آنها مي‌گويد. وي همچنين ارتباط دادن ميان گروه «كو كلاكس كلن» كه گروهي نژادپرست در امريكا بوده‌اند با برگزاري نمايشگاه و به كار بردن عباراتي مانند نژادپرستي و خشونت طلبي را تعجب آور دانست و تصريح كرد: اشغال فلسطين و كودك‌كشي توسط اسرائيل نشانه‌اي از نژادپرستي است كه كاريكاتوريست‌هاي غربي نيز در آثاري كه براي نمايشگاه هولوكاست فرستاده‌اند هم به آن تأكيد دارند.
   
ظريف را دعوت نمي‌كنيم
شجاعي طباطبايي صحبت ظريف را درباره اينكه دولت نمايشگاه هولوكاست را برگزار نمي‌كند، تأييد كرد و گفت: اين نمايشگاه توسط نهاد‌هاي مردمي كه حتي حاضر نيستند نام‌شان عنوان شود، حمايت مي‌شود و نيازي به كمك دولت نداريم. كساني كه به برگزاري اين نمايشگاه كمك كرده‌اند مانند گفته رهبر انقلاب، عاشق مبارزه با صهيونيست‌ها هستند. اين كاريكاتوريست افزود: آقاي ظريف گفته‌اند به افتتاحيه اين نمايشگاه نخواهم آمد، اتفاقاً به دليل اين موضع منفعلانه اصلاً از وي دعوت نخواهيم كرد و به طور جدي در برابر اين نوع نگاه مي‌ايستيم. وي افزود: ما از اينكه مواضع وزير امور خارجه كشورمان در برابر صهيونيسم عزتمندانه نيست، ناراحتيم، اما به لطف خدا و با دعاي مظلومان جهان كار خود را ادامه خواهيم داد.
 
لازم به ذكر است نمايشگاه هولوكاست روز 25‌ارديبهشت ماه همزمان با روز تأسيس رژيم صهيونيستي كه فلسطيني‌ها به آن روز نكبت مي‌گويند، در موزه هنر‌هاي معاصر فلسطين برگزار خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
مهرناز
|
Russian Federation
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
3
5
جناب شجاعی طباطبائی"جناب ظریف
با رفت وامد های خود برای برجام "
اعتباری برای خود نزد گروه 1+5 ایجاد کرده ست"فکرمی کنید میوه ممنوعه را
می خورد"که یکشبه همه اعتبارخود"
وکار نصفه نیمه برجام را "که هنوز هیچ
دستاوردی نداشته"یکباره روی هوا ببرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
4
6
اتفاقا موضع اقای ظریف بسیار هوشمندانه بوده است هم از تنش موضوع هولوکاست دوری کرده وهم از ازادی در ایران برای نظر های مختلف خبر داده است قطعا اقای ظریف وهمه دولت مردان رژیم صهیونیستی را غاصب وکودکش می دانند ولی موضع رسمی باید دیپلماتیک وهوشمندانه با توجه به شرایط منطقه وبین المللی باشدواز زدن حرفهای بی تاثیر ومضر منافع ملی پرهیز می کنند
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
6
واقعاااااااااااا
اخه اینقدر کوته فکرید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دارید نون میخورید از هولوکاست ؟؟؟؟؟؟؟
مگه شما عددی هم هستید ؟؟؟؟؟؟
گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی
مهدی رنجوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
3
5
مواضع ظریف مبتنی بر نگاه دقیق و عمیق می باشد. مواضع شما افراد سال هاست که به زباله دان تاریخ پیوسته و دیگر محبوبیت آن چنانی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
حالا نکه مواضع شما آنقدرقدرتمند شده که آمریکادومیلیارد دلاربه شما داده .ای بیچاره بدبخت .این دولت اینقدر مواضعش منفعلانه وغیرعزتمنداست که نمی تواند حق خودش را از آمریکا بگیرد .چطور شما به فکر کوتاهتان به این مواضع دولت دل بسته اید .آمریکا کدخدا نیست یک دولت دروغگو بزدل وکوتاه فکراست که حتی جرات تعرض به ایران راندارد آنوقت شما وی را کدخدا می دانید .این چه کدخدایی است که به قول آقای صالحی دبه درمی آورد بازهم به قربان خدای خودمان برویم که به احمد ی نژاد (ایده الله تعالی ) ومردمش این عزت وقدرت را داد که درکنفرانس دوربان 2آمریکا واسرائیل را ذلیل کند(فیلمش هم موجود است ومی توانید تماشا کنید)وعلیرغم همه اینها سوخت اورانیوم 20درصد تولید شد وروزی دولت ایران علیرغم همه تهدیدهای آمریکایی واسرائیلی 4میلیون بشکه نفت به دنیا می فروخت .وکلی از ملت ایران خانه دارشدند وکلی از مردم استخدام شدند اما حالا چی؟یک میلیون بشکه نفت رابه زور ازما می خرند کلی هم دردنیا تحقیر وذلیل شدیم.سوخت اورانیوم ما هم 5درصد شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
احسنت آقا مهدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
4
6
شما نمايشگاهتو برگزار كن نونتو بخور كاري به ظريف نداشته باش و ژ
حيف فاميل طباطبايي كه تو داري !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
دکتر ظریف قهرمان ملی هست اگر انتخاباتی برگزار شود مشخص خواهد شد ایشان محبوبیتش بیشتر است یا مخالفین برجام
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
6
3
اقای ضعیف ان اندازه که نگران هستی که مبادا جمله ای از دهانت خارج شود تا مبادا به اسرائیل و حامیان غربیش بر بخورد و اسمان و زمین را به هم می بافی تا بچه های انقلابی و حزب اللهی برپا کننده نمایشگاه را شبیه کوکلس کلان ها نشان دهی (واقعا متاسفم براتون)
کاش قدری هم نگران شهید شدن هموطنانت در منا می بودی و حداقل سفرت رو به آمریکا کنسل میکردی
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
ما نمی توانیم در مقابل جنایات علیه بشریت و شیعیان بی طرف باشیم وگرنه مبارزان و مدافعان حرم نمی رفتند تا امریکا و داعش ایشان و ناموسش را در کوچه و خیابانهای تهران دنبال می کرد ان وقت می فهمید چه می گفته و چه می کرده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
دشمن تراشی شما تا حالا چه سودی داشته !!!!!!!!!!!!!؟
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
3
1
هردم از این باغ بری می رسد مبارزان ضد صهیونیسم جنایتکار را با نزاد پرستان کوکلس کلان که ادمکش بودند و سیاه پوستان را زنده در اتش می سوزاندند مقایسه می کند اگر اجازه و توانایی داشت سر تمام فلسطینیان و مبارزان ایرانی را نیز تقدیم امریکا و کری جانش می داد ای مردم غیرت داشته باشید بصیرت پیدا کنید به این وطن فروشان بی وجدان رای ندهید فردا در صورت غفلت کشور ما سوریه دیگری می شود.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
7
0
هلوکاست یک واقعیت تاریخی و انکار ناپذیره به سخره گرفتن این اتفاق کار انسانهای نادان و کوته فکر است آنها هم که این قبیل نمایشگاهها رو برگزار میکنند از همان قماش سفارت نوردها و همایش بر هم زنها هستند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
2
6
درود بر دکتر ظریف قهرمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
بيش باد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
رئيس جمهور آينده ايران دكتر ظريف
irani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
1
3
عزیزان کوته نظر دل واپس شرایط کنونی مملکت کم از هولوکاست ندارد شما اگر عزتمند هستید فکری به حال مملکت خودتون بکنید...هولوکاست پیشکش.
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی که این ره که تو میروی به ترکستان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار