کد خبر: 768371
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
اعتماد مردم به بخش‌هاي خبري صدا و سيما
بنابر يك نظرسنجي كه چندي پيش در سراسر كشور انجام شد، بخش خبري «20:30» به عنوان پر مخاطب‌‌ترين بخش خبري تلويزيون شناخته شد.
بهنام صدقي
به گزارش «جوان»، اين نظرسنجي در دي‌ماه امسال از 4 هزار و ۸۲۹ نفر از افراد بالاي ۱۵ سال در سراسر كشور انجام شد و نتايج آن نشان داد كه در سطح ملي بيش از ۸۳ درصد از پاسخگويان، اخبار و اطلاعات را از بخش‌هاي خبري صدا و سيما پي مي‌گيرند و كمتر از ۱۷ درصد از آنان علاقه‌‌مند به پيگيري اخبار نيستند. تحقيقي كه براي مقايسه ميزان مخاطب اخبار در سال‌‌هاي قبل انجام شده، نيز نشان مي‌‌دهد كه مخاطبان اخبار رسانه ملي به نسبت معناداري افزايش يافته‌اند. آنان به خاطر سرعت در خبررساني، ارائه اخبار واقعي و رعايت بي‌‌طرفي در پخش اخبار، اعتماد بيشتري به بخش‌هاي خبري صدا و سيما دارند. اين نظرسنجي همچنين نشان مي‌دهد بخش‌هاي خبري «20:30» شبكه‌2، بخش خبري ساعت ۲۱ شبكه يك، بخش خبري ساعت ۲۲ شبكه 3، بخش خبري ساعت ۱۴ شبكه يك، بخش خبري ساعت ۱۹ شبكه يك و بخش خبري ساعت 22:30 شبكه 2 به ترتيب، پربيننده‌ترين بخش‌هاي خبري تلويزيون هستند و در ميان اين گروه آماري درصد بينندگان اخبار شبكه خبر در تهران بيش از ساير شهرهاي كشور بود.
اين مطالعه فراگير نشان داد بالاي 80 درصد از اين جامعه آماري، اخبار مورد نظر خود را از تلويزيون دريافت مي‌كنند. جنسيت در اين ميزان علاقه تفاوت چنداني را نشان نداده و تعداد علاقه‌مندان به دريافت خبر از سيما در ميان مردان و زنان يكسان بوده است.نكته جالب توجه در اين نظرسنجي اين است كه افزايش سن در پيگيري خبر در ميان مخاطبان تلويزيون تأثيرگذار بوده. نكته ديگر ميانگين زماني توجه به بخش‌هاي خبري در ميان اين مخاطبان بود. اين رقم به طور متوسط يك ساعت‌و ۳۳ دقيقه در شبانه‌روز گزارش شده است كه آن هم با افزايش سن و ميزان تحصيلات افراد، ارتباط معناداري نشان مي‌دهد، اما جنسيت تأثير چنداني در اين رقم نداشته است و مردان و زنان تقريباً به يك ميزان وقت خود را براي ديدن اخبار از بخش‌هاي مختلف خبري سيما اختصاص مي‌دهند. با تمام اين تفاسير مي‌توان گفت كه اخبار رسانه‌ها و خبرگزاري‌هاي كشور و شواهد حاكي از اين مسئله است كه تحولات خاورميانه، اخبار مربوط به برجام و توافقات هسته‌اي، مسائل روسيه و تركيه، اخبار حوزه سلامت، اخبار علمي و فرهنگي، موضوعات محيط‌زيستي و گزارش‌هايي درباره توسعه و پيشرفت كشور به ترتيب موضوعاتي هستند كه مخاطبان در اين نظرسنجي علاقه خود را به پيگيري آنها در بخش‌هاي خبري صدا و سيما نشان داده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار