کد خبر: 768107
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
رئيس جمهور در دومين روز از سفر دوره‌اي خود به اروپا، به واتيكان پايتخت مذهب كاتوليك جهان رفت و با پاپ فرانسيس رهبر كاتوليك‌هاي جهان و نخست وزير واتيكان ديدار و گفت‌وگو كرد. اما پيش از سفر روحاني به كوچك‌ترين كشور دنيا، رئيس جمهور ديداري با نخست وزير و تجار و بازرگانان ايتاليايي داشت.
روحاني به پاپ: برايم دعا كنرئيس جمهور در دومين روز از سفر دوره‌اي خود به اروپا، به واتيكان پايتخت مذهب كاتوليك جهان رفت و با پاپ فرانسيس رهبر كاتوليك‌هاي جهان و نخست وزير واتيكان ديدار و گفت‌وگو كرد.
اما پيش از سفر روحاني به كوچك‌ترين كشور دنيا، رئيس جمهور ديداري با نخست وزير و تجار و بازرگانان ايتاليايي داشت. حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني در نشستي خبري با حضور نخست وزير ايتاليا گفت: حوزه‌هاي انرژي، فناوري‌هاي نوين، صنعت، معدن، كشاورزي و فرهنگي، از جمله حوزه‌هاي همكاري‌هاي مشترك دو كشور هستند و جمهوري اسلامي ايران براي ورود سرمايه و فناوري‌هاي جديد و در نهايت همكاري براي توليد و صدور محصولات مشترك آمادگي دارد.  دكتر روحاني در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع صلح و امنيت منطقه‌اي اشاره كرد و با تأكيد بر اينكه دستاورد اين سفر فراتر از گرم شدن روابط دوجانبه است چرا كه مي‌تواند كمكي به تقويت صلح و ثبات جهاني به عنوان آرمان بزرگ دو كشور باشد، گفت: ما همكاري‌هاي خود را در راستاي منافع دو ملت و صلح و ثبات در منطقه و جهان بيش از پيش گسترش خواهيم داد.  دكتر روحاني تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در صف نخست مبارزه با تروريسم ايستاده است و ايران و ايتاليا همان طور كه در دوره‌اي براي صلح و ثبات در افغانستان همكاري مشتركي داشتند، اكنون نيز اين همكاري‌ها را براي صلح و ثبات منطقه ادامه خواهند داد.  دكتر روحاني در ادامه به موضوع برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) اشاره كرد و گفت: توافق هسته‌اي نشان داد كه ديپلماسي بهترين راه براي حل‌و‌فصل مسائل و صلح پايدار است و حال چرا برجام نتواند به عنوان الگويي براي حل و فصل مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي و به‌ويژه مشكلات خاورميانه و شمال آفريقا تبديل شود؟ ما بايد از طريق سياسي مسائل منطقه را حل و فصل كنيم.
نخست‌وزير ايتاليا نيز در اين نشست خبري، اشتراكات فرهنگي و روابط ديرينه دو تمدن ايران و رم را پشتوانه قوي در روابط پايدار دو ملت دانست و اظهار داشت: ايتاليا در ضرورت نيازمندي جهان به صلح و دوستي، با ايران اشتراك نظر دارد.  متئو رنتسي با اشاره به اهميت توافق هسته‌اي گفت: اين توافق نه تنها آغاز فصل جديدي در مناسبات و روابط ايران و جهان بود بلكه گام مهمي براي صلح و ثبات براي كل منطقه محسوب مي‌شود.  وي با تأكيد بر نقش و جايگاه برجسته ايران در معادلات منطقه‌اي گفت: ايران مي‌تواند در دستيابي به صلح و دموكراسي در منطقه نقش مهم و قابل‌توجهي داشته باشد. ضمن اينكه مبارزه با تروريسم به‌عنوان يك خطر فراگير نيازمند اتحاد و هماهنگي همگاني است و ايران نقش فعال و موثري در مبارزه با تروريسم و تروريست‌ها دارد.  گفتني است، پس از ملاقات رئيس جمهور كشورمان با نخست وزير ايتاليا، جمهوري اسلامي ايران و جمهوري ايتاليا، 14 سند همكاري امضا كردند؛ اسنادي كه راه را براي گسترش بيش از پيش روابط دو كشور هموارتر ساخت.  14 سندي كه به امضاي مقام‌هاي ارشد ايران و ايتاليا رسيد در حوزه‌هاي حمل و نقل، راه‌آهن و ريل، همكاري‌هاي آموزشي و پزشكي، بازرگاني، ايمني، همكاري‌هاي بندري، كشاورزي، قرنطينه و حفظ نباتات، پزشكي و دارويي است.
دو كشور همچنين يك بيانيه سياسي مشترك براي ترسيم نقشه راه كلي گسترش همكاري‌ها و تعاملات دو كشور منتشر كردند.
 
ايران و اروپا از تحريم‌هاي كشورمان متضرر شدند
رئيس‌جمهور همچنين در نشستي با بازرگانان ايراني و ايتاليايي در رم، با تأكيد بر اينكه تهران در همكاري‌ها و سياست اقتصادي خود، پيگير يك همكاري و مشاركت برد – برد است، گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان امن‌ترين و باثبات‌ترين كشور منطقه، پذيراي كارآفرينان و سرمايه‌گذاران خارجي و از جمله ايتاليايي است.  دكتر حسن روحاني اظهار داشت: از تحريم‌ها، اتحاديه اروپا و ايران متضرر شدند و اكنون با گشوده شدن فصل جديدي در روابط و تعاملات تهران با جهان، زمان جبران زيان‌ها فرا رسيده است.  دكتر روحاني با تشريح دستاوردهاي دولت يازدهم به‌ويژه در عرصه اقتصادي، به كاهش تورم ، خروج از ركود و آغاز رونق اقتصادي طي دو سال گذشته اشاره كرد و گفت: اين دستاوردها در حالي انجام شد كه تحريم‌هاي ظالمانه همچنان ادامه داشت.
دكتر روحاني با اشاره به اينكه ايران امن‌ترين و باثبات‌ترين كشور منطقه است، گفت: ايران قصد حمله به كشورهاي ديگر و دخالت در امور داخلي هيچ كشوري را ندارد و در عين حال با قدرت از سرزمين خود دفاع مي‌كند و از سوي ديگر قوانين و مقررات ايران براي سرمايه‌گذاري كاملاً قابل اعتماد بوده و ملت ايران در هيچ شرايطي تعهدات بين‌المللي خود را نقض نكرده است.  رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود يكي از راه‌هاي مبارزه واقعي با خشونت و افراط‌گرايي در دنيا را ايجاد توسعه و اشتغال دانست و گفت: توسعه‌نيافتگي و بيكاري براي گروه‌هاي تروريستي سرباز خلق مي‌كند و بي ترديد يكي از راه‌هاي ايجاد جهاني عاري از خشونت و افراطي‌گري، توسعه و كمك به رشد اقتصادي كشورها است.  در اين ديدار وزير امور خارجه ايتاليا نيز در سخناني با اشاره به تمايل و اراده جدي كشورش براي گسترش هر چه بيشتر روابط با تهران اظهار داشت: به دنبال توافق هسته‌اي، فصل جديدي در روابط مثبت و سازنده دو كشور آغاز شده است و اين توافق الگويي است براي اينكه مي‌توان مسائل منطقه را با مذاكره و گفت‌وگو حل و فصل كرد.
 
تأكيد دكتر روحاني و پــاپ فرانسـيس بر صلح محور بودن اديان الهي
رئيس جمهوري اسلامي ايران و رهبر كاتوليك‌هاي جهان، با تأكيد بر اينكه اديان الهي و آسماني، مروج صلح و پرهيز از خشونت و افراطي‌گري هستند، ملت‌ها و كشورهاي جهان را به تلاشي فراگير براي استقرار صلح در جهان فراخواندند.
دكتر حسن روحاني و پاپ فرانسيس رهبر كاتوليك‌هاي جهان در ديداري كه ظهر سه شنبه به وقت محلي در واتيكان انجام شد، همچنين لزوم همراهي و همكاري بيشتر كشورها و سازمان‌هاي بين المللي را براي رفع آلام بشري و توقف هر چه سريع‌تر درگيري و جنگ مورد تأكيد قرار دادند.
استقبال از توافق هسته‌اي و اهميت تعهد طرفين بر اجراي آن، مباحث مربوط به خاورميانه و ضرورت تلاش براي حل و فصل سياسي مسائل اين منطقه از ديگر محورهاي مورد گفت وگو در اين نشست بود.
رئيس جمهوري كشورمان همچنين با نخست وزير واتيكان نيز ديدار و در خصوص روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌اي و جهاني گفت‌وگو كرد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
0
0
کسی که ...
mohammad
|
Canada
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
4
3
به شما نيامده که دىدار روحانى با پاپ را مطابق ميل خود تفسير کنيد . تحليل و تفسير را به عهده خبرگان بگذاريد٬ .و...
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
2
6
پاپ خودش مشکل ... داره چطور میتونه برای روحانی دعا کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
خخخخخ
سید حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
4
1
متن تحریف و مقلوب شده خبرگزاری جوان آنلاین در مورد دیدار ریاست محترم جمهوری با پاپ ، برای شخص وزیر ارشاد ، ریاست محترم هیئت نظارت بر مطبوعات ، فرماندهی محترم کل سپاه پاسدران انقلاب اسلامی و دادستانی محترم تهران ارسال می گردد.
امیدوارم هرچه زودتر نسبت به تصحیح خطای واضح و آشکار خود اقدام نمایید ...
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
2
3
واففا مایه تاسف است . حالا پاپ مستجاب الدعوه !!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
2
1
دعایش گیرا نیست
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
1
4
کاش آقای روحانی بجای این که از پاپ بخواهد برایش دعا کند , آیه مبارکه ای که مسئله مباهله را بیان کرده ، برایش مطرح می کرد .
مهدی رنجوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
1
0
دعا کردن از یک عالم دینی برای همه افراد مفید به فائده خواهد بود....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار