کد خبر: 767927
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
انتشار ويدئويي توسط كارمند سابق شبكه ماهواره‌اي «GEM» بخش ديگري از پشت پرده شبكه متمول ماهواره‌اي را برملا كرد و مهر تأييدي بر گزارش «جوان» از حمايت مالي كشورهاي عربي از اين شبكه ماهواره‌اي زده شد.
محمدصادق عابديني
در پي انتشار گزارش «جوان» درخصوص حمايت اعراب حاشيه خليج فارس از شبكه ماهواره‌اي «GEM» و منابع مالي اين شبكه، يكي از كارمندان سابق «GEM» دست به افشاگري عليه اين شبكه زد. روز گذشته بخش صوت و تصوير خبرگزاري فارس ويدئويي با عنوان «افشاگري كارمند سابق جم/ پول اعراب؛ كار از ضدانقلاب» منتشر كرد. اين ويدئو كه روز گذشته پربازديدترين ويدئوي اين خبرگزاري نيز بود، ضمن اشاره به فعاليت‌هاي شبكه جم بخشي از يك ويدئو را به نمايش مي‌گذارد كه در آن كارمند سابق شبكه جم عليه اين شبكه دست به افشاگري مي‌زند. شخصي كه در اين ويدئو با عنوان «ع. الف» معرفي مي‌شود به مسائل مالي شبكه جم مي‌پردازد. در اين ويدئو ابتدا به نقش مخرب اخلاقي شبكه «GEM» اشاره شده كه صداي اعتراض مديران شبكه‌هاي ضدانقلاب را نيز در آورده است. بعد از آن «ع. الف» به بيان آنچه در «GEM» ديده است، مي‌پردازد. در بخشي از اين ويدئو كارمند سابق شبكه جم به اين نكته اشاره مي‌كند كه كريميان حتي از بيان و افشاي منابع مالي شبكه به همكاران خود نيز خودداري مي‌كرده و در برابر كنجكاوي اين افراد براي اطلاع از وضعيت مالي شبكه سعي مي‌كرده آنها را با شوخي و خنده گمراه كند.
  
مهاجرت به ياه‌ست
انتخاب فراكانس شبكه ماهواره‌اي «GEM» روي ماهواره ياه‌ست كه تا چندي پيش براي كساني كه از گيرنده‌هاي ماهواره‌اي استفاده مي‌كردند، نامي تقريباً ناشناخته به شمار مي‌رفت، سياستي اقتصادي بود كه كريميان مدير شبكه «GEM» در پيش گرفت و به زودي نتايج آن را در مهاجرت فركانس ساير شبكه‌هاي فارسي زبان به اين ماهواره خود به نمايش گذاشت. «ع. الف» در بخشي از گفته‌هايش به اين نكته نيز اشاره مي‌كند. ياه‌ست «yahsat» ماهواره‌اي عربي و متعلق به دولت امارات است. كريميان كه سابقه همكاري‌اش با اعراب هرچه بيشتر در حال آشكار شدن است ترجيح داد با اين ماهواره همكاري كند. «ع الف» در اين‌باره مي‌گويد: كريميان بعد از خريد فركانس از ياه‌ست بلافاصله قرارداد خريد كل اين ماهواره را به مدت دو سال امضا مي‌كند و تمام فركانس‌هاي اين ماهواره را به دست مي‌آورد و مردم و ديگر شبكه‌هاي ماهواره‌اي را به سمت اين ماهواره كشيد. هر كسي كه مي‌خواست در ياه‌ست فركانسي خريداري كند بايد اين كار را از طريق كريميان انجام مي‌داد. كريميان نيز اين فركانس‌ها را با قيمت‌هاي بسيار بالايي مي‌فروخت. همكاري دوجانبه و پرسود ميان كريميان و دولت امارات كه باعث رونق گرفتن يك ماهواره عربي و كسب درآمد براي مالك «GEM» شد. «ع الف» همچنين در اين ويدئو به صراحت از پشتيباني مالي دولت‌هاي عربي از جمله عربستان و امارات از شبكه «GEM» سخن مي‌گويد. موضوعي كه چندي پيش در «جوان» به آن اشاره شد و خبر حضور دلار‌هاي نفتي عربستان براي ضربه زدن به بنيان‌هاي اخلاقي جامعه ايراني افشا شد. نقش مخرب دولت سعودي در همكاري با شبكه «GEM» اكنون اين شبكه را به متفاوت‌ترين شبكه فارسي زبان تبديل كرده است. شبكه‌اي كه چندين كانال را دارد و هرازچند گاه نيز كانال جديدي بر اين مجموعه افزوده مي‌شود.
يكي از نكات قابل توجهي كه در ويدئوي منتشر شده خبرگزاري فارس به چشم مي‌آيد اشاره درستي است كه اقتصاد شبكه‌هاي فارسي زبان كه بسياري از آنها به دليل مشكلات اقتصادي در حال تعطيل شدن هستند و آنهايي هم كه هنوز در حال فعاليت هستند اكثراً از پايين‌ترين استاندارد‌هاي توليد برنامه رنج مي‌برند و غير از يك حركت آماتوري در ايجاد شبكه‌هاي تلويزيوني نيستند. همانطور كه در گزارش پيشين «جوان» درباره «GEM» اشاره شد اين شبكه در حال تغييرات وسيعي است. در اين رابطه انتشار خبر حضور صادق صبا، مدير سابق بي‌بي‌سي فارسي در «GEM» مي‌تواند نشانه عزم اين شبكه براي دنبال كردن بيشتر اهداف سياسي است.صادق صبا كه باعث تحول بي‌بي‌سي فارسي شده است، اكنون به عنوان گزينه براي مديريت شبكه «GEM» ناميده مي‌شود. حضور اين چهره كه از وي به عنوان فردي بهايي‌مسلك ناميده مي‌شود در شبكه‌اي كه صاحب آن عضو گروهك تروريستي منافقين است، به آشكار قطعات بيشتري از پازلي كه «GEM» در حال ترسيم آن است كمك مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار