کد خبر: 764502
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم قم:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم قم، با تجليل از قيام تاريخ‌ساز 19 دي 1356 مردم اين شهر و تشريح علل و عوامل «ماندگاري انقلاب»، تأكيد كردند: در پرتو حضور آگاهانه همگاني، ماندگاري انقلاب، آرامش و سكينه ملت و پيروزي بر توطئه‌هاي دشمنان امكان‌پذير خواهد شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم قم، با تجليل از قيام تاريخ‌ساز 19 دي 1356 مردم اين شهر و تشريح علل و عوامل «ماندگاري انقلاب»، تأكيد كردند: در پرتو حضور آگاهانه همگاني، ماندگاري انقلاب، آرامش و سكينه ملت و پيروزي بر توطئه‌هاي دشمنان امكان‌پذير خواهد شد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي با تجليل از قيام تاريخي نوزدهم دي سال 1356 مردم قم بر ضد رژيم ديكتاتوري شاه و در حمايت از مرجعيت و روحانيت، از مردم قم به عنوان «پيشروان و پيشرانان انقلاب» ياد كردند و افزودند: سال‌ها مبارزه و بيانات امام خميني و جايگاه مرجعيت و روحانيت، در مردم زمينه‌هاي مساعدي براي مبارزه با رژيم ستمشاهي فراهم كرده بود كه قيام 19 دي، اين مبارزه حياتي را كليد زد. ايشان «شجاعت و بصيرت مردم و احساس تكليفِ به هنگام براي ورود به ميدان» را عناصر اصلي قيام 19 دي خواندند و افزودند: آن قيام تاريخي در دفاع از امام (ره) شكل گرفت و حوادث بعد از آن منجر به پيروزي انقلاب اسلامي شد.
   
ايستادگي، بصيرت و عملِ در لحظه نياز ضامن پيروزي
رهبر انقلاب، پيروزي انقلاب اسلامي در شرايط حاكميت ديكتاتوري وابسته و مورد حمايت قدرت‌هاي استكباري را از لحاظ محاسبات مادي، غيرممكن و محال خواندند و خاطرنشان كردند: اين پيروزي نشان‌دهنده وجود سنن الهي يعني قوانيني در عالم خلقت است كه انسان‌هاي مادي از درك آنها عاجزند. ايشان تأكيد كردند: در شرايط كنوني نيز نظام جمهوري اسلامي ايران با جبهه گسترده دشمنان اعم از امريكا و رژيم صهيونيستي، ايادي و عوامل استكبار و عوامل تكفيري و داعش مواجه است كه اگر به لوازم سنت الهي يعني «ايستادگي، بصيرت و عملِ در لحظه نياز» عمل كنيم، قطعاً همانند پيروزي انقلاب اسلامي مي‌توان بر اين جبهه گسترده غلبه كرد. رهبر انقلاب اسلامي سپس به موضوع علت و چرايي «ماندگاري انقلاب اسلامي» در مقايسه با برخي حوادث مهم تاريخ معاصر ايران و جهان پرداختند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به دو حادثه «نهضت ملي شدن صنعت نفت» و «قيام مشروطيت» گفتند: در نهضت ملي، خواست مردم، يك خواست حداقلي و عبارت از كوتاه شدن دست انگليس از سرمايه ملي نفت بود و در قيام مشروطيت نيز خواست مردم، حداقلي و عبارت از محدود شدن اختيارات و قدرت مطلقه پادشاه بود. ايشان افزودند: اين دو حادثه با اينكه داراي اهدافي حداقلي بودند و مردم هم در صحنه حضور داشتند شكست خوردند ولي انقلاب اسلامي ايران با آنكه داراي يك هدفِ حداكثري، يعني استقلال همه‌جانبه و سرنگوني حكومت پادشاهي و استبدادي بود، به پيروزي رسيد و ماندگار شد.
    
هدف اصلي دشمن از بين بردن ماندگاري انقلاب
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: اگر جوانان به تحليل درستي از اين واقعيت برسند ديگر تلاش برخي براي نشاندن بذر ترس و رعب و نااميدي در دل مردم به نتيجه نخواهد رسيد و راه صحيح آينده كشور مشخص خواهد شد. ايشان همچنين به تغيير مسير انقلاب‌هاي فرانسه و شوروي و از بين رفتن آن انقلاب‌ها اشاره و خاطرنشان كردند: انقلاب اسلامي ايران تنها انقلابي است كه توانسته ماندگاري خود را براساس اصول و آرمان‌هاي اوليه حفظ كند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه اصلي‌ترين هدف مراكز فكر و انديشه در دنياي استكبار، از بين بردن عناصر ماندگاري انقلاب است، افزودند: تمام تلاش دشمنان در طول سال‌هاي گذشته اعم از جنگ تحميلي، محاصره اقتصادي و تحريم‌هاي گسترده اخير، با هدف از بين بردن ماندگاري انقلاب اسلامي بوده است كه البته در هر دوره، ابتكارات جديد هم انجام مي‌دهند.
   
كودتاي رنگي سال 88 با حضور مردم شكست خورد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: امريكايي‌ها در سال 88 به دنبال آن بودند كه تجربه موفق خود در چند كشور را به بهانه انتخابات در ايران نيز اجرا كنند و با برجسته‌سازي اقليتي كه رأي نياورده بود و با حمايت مالي و سياسي از آنها نتيجه انتخابات را به هم بزنند اما انقلاب و كودتاي رنگي آنها در ايران با حضور مردم، شكست خورد. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به حمايت رئيس جمهور امريكا از مخالفان نظام و انقلاب در حوادث سال 88 خاطرنشان كردند: دولت امريكا تا آنجا كه توانست از آن حوادث حمايت كرد ولي حضور به موقع مردم در صحنه، نقشه آنان را نقش بر آب كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: امريكايي‌ها اكنون مي‌گويند دوره بعد از مذاكرات هسته‌اي، دوره سخت‌گيري بر ايران است به گونه‌اي كه گويا قبل از اين بر ايران سخت نمي‌گرفته‌اند، اما جوانان، مردم و مسئولان آگاهانه، هوشيارانه، اميدوارانه و با مقاومت و توكل بر خدا و تكيه بر نقاط قوت كشور، در مقابل دشمنان مي‌ايستند و اين بسيار مهم است.
   
همه پاي صندوق‌هاي رأي بيايند
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان‌شان، طبيعت انتخابات را دادنِ نفسِ تازه به ملت برشمردند و افزودند: احساس مسئوليتِ مردم كه در حضور در انتخابات جلوه‌گر مي‌شود و دشمن را ناكام مي‌گذارد از عناصر «ماندگاري انقلاب» است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دو مسئله را در انتخابات داراي اهميت فراوان خواندند: اول؛ «اصل شركت در انتخابات» و دوم؛ «درست انتخاب كردن و رأي به نامزدهاي اصلح». ايشان با تأكيد مجدد بر ضرورت شركت همه واجدان شرايط رأي دادن در انتخابات افزودند: همچون گذشته اصرار داريم كه همه، حتي كساني كه نظام را و رهبري را قبول ندارند پاي صندوق‌ها بيايند چرا كه انتخابات متعلق به ملت، ايران و نظام جمهوري اسلامي است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي شركتِ همگان در انتخابات را موجب پايداري و تقويت نظام اسلامي، استمرار تأمين امنيت كامل، افزايش اعتبار و آبروي ملت در چشم جهانيان و باعث ابهّت جمهوري اسلامي ايران در نزد دشمنان خواندند.
   
تأييد مواضع بين المللي مجلس كنوني
رهبر انقلاب در تبيين اهميت فراوان رأي دادن به نامزدهاي صالح افزودند: آرا و سلايق مختلف، ايراد ندارد، مهم آن است كه تلاش و دقت كنيم كه انتخاب ما، انتخاب درستي باشد. ايشان افزودند: اگر اين دقت صورت گيرد حتي اگر برخي منتخبان، بعداً مطلوب از آب در نيايند، «تلاش و دقت رأي‌دهنده براي انتخاب نامزدهاي شايسته»، مورد‌ رضايت پروردگار خواهد بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به جايگاه رفيع مجلس شوراي اسلامي در عرصه مسائل داخلي و بين‌المللي خاطرنشان كردند: مجلس از زواياي مختلف به‌ويژه از لحاظ تصويب قوانين، ريل‌گذاري براي حركت دولت‌ها و تجلي ايستادگي ملت اهميت بي‌نظيري دارد. ايشان مواضع مجلس كنوني را در مسائل بين‌المللي «خوب» برشمردند و افزودند: مجلسي كه در قضيه هسته‌اي و ديگر مسائل مقابل دشمنان بايستد و شجاع، مستقل و آزاد، حرف‌ها و مواضع ملت را بيان كند با مجلسي كه در مسائل گوناگون حرف‌هاي دشمن را تكرار مي‌كند، از زمين تا آسمان تفاوت دارد. رهبر انقلاب، تك تك نمايندگان مجلس را در شكل‌گيري حركت و مواضع خانه ملت، دخيل دانستند و افزودند: به همين علت، مردم همه‌ استان‌ها و شهرها بايد در انتخاب نمايندگان خود، كاملاً دقت كنند و در درستي انتخاب، به اطمينان برسند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در همين زمينه افزودند: البته شناخت كاملِ يكايك نامزدها، واقعاً دشوار است اما مي‌توان با دقت در سوابق و مواضعِ كساني كه فهرست‌ها و ليست‌هاي انتخاباتي را ارائه مي‌كنند، درباره ليست‌ها تصميم گرفت. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اگر پيشنهاددهندگانِ ليست‌ها، مؤمن و انقلابي هستند و خط امام را واقعاً قبول دارند مي‌توان به ليست آنها درباره مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان اعتماد كرد اما اگر به انقلاب و دين و استقلال، چندان اهميتي نمي‌دهند و دل‌شان دنبال حرف‌هاي امريكا و ديگر بيگانگان است، قابل‌اعتماد نيستند.
   
با تحقيق، دقت و اطمينان به نامزدهاي خبرگان رأي دهيد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مجلس خبرگان را نيز بسيار مهم خواندند و يادآور شدند: برخلاف برخي تصورها، مجلس خبرگان براي سالي يكي دو بار جلسه و سخنراني تشكيل نمي‌شود بلكه مي‌خواهد روزي كه رهبر فعلي در قيد حيات نيست، «رهبر» يعني كليددارِ حركت انقلاب را انتخاب كند و اين مسئله بسيار مهم است. ايشان با تأكيد بر ضرورت دقت كامل در انتخاب نامزدهاي مجلس خبرگان افزودند: بسته به تركيب خبرگان، آنها ممكن است در هنگام ضرورت، شخصي را به رهبري انتخاب كنند كه با توكل به خدا و با شجاعت در مقابل دشمنان بايستد و راه امام را ادامه دهد اما اين احتمال نيز وجود دارد كه فردي با ويژگي‌هاي متفاوت را به رهبري برگزينند، بنابراين بايد با تحقيق و دقت و شناخت و اطمينان به آنها رأي داد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي حضور در انتخابات و به‌ويژه دقت در انتخاب «نامزدهاي صالح يا اصلح» را موجب تحقق دو هدف عالي خواندند؛ ماندگاري انقلاب و آرامش و سكينه ملت. ايشان در تشريح تأثير انتخاب صحيح بر ماندگاري انقلاب افزودند: از ابتداي انقلاب ريزش‌ها و رويش‌هاي فراواني داشته‌ايم، عده‌اي از افراد انقلابي به خاطر «ظلم فردي احتمالي» كه به آنها شده، به ناحق از اصل انقلاب روگردان شده‌اند و عده‌اي هم به خاطر مسائل شخصي و خانوادگي مواضع ديگري گرفته‌اند اما مهم اين است كه رويش‌هاي انقلاب در زمينه‌هاي مختلف از جمله وجود نيروهاي «مؤمن، انقلابي، متخصص، تحصيلكرده، فن‌آور و كارآمد»، بسيار بيشتر از ريزش‌ها بوده است.
   
بيعت با انقلاب و راه امام، بيعت با پيامبر است
رهبر انقلاب افزودند: در مقطع كنوني نيز اگر مردم به وظايف خود در انتخاب نامزدهاي صالح براي مجلس و خبرگان، درست عمل كنند «رويش‌هاي سرسبز و پرطراوت انقلاب»، بيشتر و ماندگاري انقلاب تأمين مي‌شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خصوصيت دوم عمل به وظيفه در باب ماندگاري انقلاب را ايجاد آرامش در دل ملت برشمردند و با استناد به آيات قرآن درباره نزول سكينه و آرامش بر دل‌هاي بيعت‌كنندگان با پيامبر افزودند: هركس امروز با انقلاب و امام خميني و راه امام بيعت كند به معناي بيعت با پيامبر است و پروردگار كريم به پاداش اين بيعت، دغدغه، نگراني و ناميدي را از دل ملت مي‌زدايد و اطمينان و آرامش را جايگزين مي‌كند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان سخنان‌شان تأكيد كردند: ماندگاري انقلاب و ايستادگي اميدوارانه و پر آرامش مردم، يقيناً باعث پيروزي ملت بر امريكا و توطئه‌هاي دشمنان خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
0
0
رهبر معظم انقلاب" مطمئنا ملت یکبار
دیگر دشمن را "با رای خود در داخل صندوق های انتخابات "سر شکسته خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار