کد خبر: 758671
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
«کیمیا» بیشتر از «ملیحه» دیده شد
نظرسنجي مركز پژوهش و سنجش افكار رسانه ملي نشان مي‌دهد كه درصد اعتماد به اخبار تلويزيون ۶۱ درصد و اخبار صدا ۶۲ درصد است و كمترين اعتماد به اخبار شبكه‌هاي اجتماعي و موبايلي با ۲۷ درصد و شبكه‌هاي ماهواره‌اي با ۲۹ درصد است.
نظرسنجي مركز پژوهش و سنجش افكار رسانه ملي نشان مي‌دهد كه درصد اعتماد به اخبار تلويزيون ۶۱ درصد و اخبار صدا ۶۲ درصد است و كمترين اعتماد به اخبار شبكه‌هاي اجتماعي و موبايلي با ۲۷ درصد و شبكه‌هاي ماهواره‌اي با ۲۹ درصد است.
رئيس مركز پژوهش و سنجش افكار صدا و سيما در مصاحبه با خبرگزاري صدا و سيما به آخرين نظرسنجي درباره بخش‌هاي خبري رسانه ملي اشاره كرد و گفت: بخش خبري۲۰:۳۰ شبكه دو سيما با بيشترين مخاطب و پس از آن به ترتيب بخش‌هاي خبري ساعت ۲۱ شبكه يك، اخبار ۲۲ شبكه سه و بخش خبري ساعت ۱۴ شبكه يك، اخبار ساعت ۲۲:۳۰ شبكه دو و بخش خبري ساعت ۱۹ شبكه يك پربيننده هستند.
جعفر عبدالملكي افزود: مخاطبان بخش‌هاي خبري صدا و سيما ۸۲ درصد اعلام شده و هرچه طول جمله خبر و زمان خبر كوتاه شده مخاطب بيشتري به خود جذب كرده است.
وي ادامه داد: روند مخاطبان از سال ۸۸ به بعد سير صعودي داشته است؛ سال ۸۸ بخش‌هاي خبري صدا و سيما ۷۱ درصد؛ سال ۸۹، ۷۴ درصد؛ سال ۹۰، ۷۵ درصد؛ سال۹۱‌، ۷۱ درصد‌ و امسال ۷۸ و ۸ دهم درصد مخاطب داشتند.
وي همچنين درباره اخبار شبكه‌هاي راديويي گفت: ميزان مخاطبان بخش‌هاي خبري راديو نيز در اين نظرسنجي ۲۶ درصد بوده است كه از گرايش مخاطبان اخبار به بخش‌هاي خبري صدا و سيما حكايت دارد.
رئيس مركز پژوهش و سنجش افكار صدا و سيما گفت: بنابر نيازسنجي و پژوهش‌ها، علاقه مردم به سريال و مجموعه‌هاي نمايشي در حد بالايي است و طبق نظرسنجي اول آذر در سطح تهران مجموعه «كيميا» فارغ از ايرادهاي احتمالي و نقاط ضعف آن جزو برنامه‌هاي موفق تلويزيوني است و بيشتر مردم بيننده اين مجموعه هستند.
عبدالملكي افزود:پخش «كيميا» متناسب با ساعت پيك مخاطب پيش‌بيني شده و توانسته است مخاطبان زيادي را به خود جلب كند؛ ۶۰ درصد پاسخگويان اين نظرسنجي اعلام كردند بيننده سريال «كيميا» بودند، ۷۶ درصد در زمان پخش اصلي سريال يعني ساعت ۲۱ و۳۰ بيننده آن هستند، ۸۹ درصد مخاطبان به همراه خانواده برنامه را تماشا مي‌كنند و همچنين ۱۱ درصد به شكل فردي اين مجموعه را مي‌بينند.
وي افزود: ۸۱ درصد مخاطبان اين نظرسنجي نيز موسيقي مجموعه «كيميا» را پسنديده‌اند و به طور كلي بازي بازيگران، شخصيت‌پردازي مناسب‌، يادآوري خاطرات گذشته‌، نمايش اتحاد مردم در زمان انقلاب از جمله نقاط قوت اين مجموعه در اين نظرسنجي اعلام شده است.
رئيس مركز پژوهش و سنجش افكار صدا و سيما همچنين مجموعه «نفس گرم» را پس از «كيميا» پرمخاطب اعلام كرد.
وي گفت: طبق نظرسنجي‌ها تهراني‌ها با ۸۷ و ۶ دهم درصد و مخاطبان استاني با ۸۴ و دو دهم درصد بيشترين بينندگان برنامه‌هاي سيما هستند.
رئيس پژوهش و سنجش افكار صدا وسيما گفت: با توجه به درصد بالاي بينندگان شبكه‌هاي مختلف سيما و شنوندگان برنامه‌هاي شبكه‌هاي مختلف راديويي، رقم مخاطبان در مناسبت‌ها اوج مي‌گيرد به عنوان نمونه راديو اربعين در اين ايام با حدود ۵۱ درصد، مخاطبان قابل توجهي داشته است.
عبدالملكي در ادامه با اشاره به انتقادات مختلف از سازمان صدا و سيما افزود: هنگامي كه رسانه ملي واحدي به نام افكارسنجي دارد و ديدگاه صنوف مختلف مردم از جمله نخبگان، جوانان و ديگر اقشار را سنجش مي‌كند و نظرات را به برنامه‌سازان مي‌دهد بازخورد آن موجب تصحيح رويه‌ها مي‌شود. وي گفت: عمده نقد‌ها در يكي دو سال اخير غيرمنصفانه و از سر كم‌لطفي و تنگ‌نظري‌هاي حرفه‌اي است.
 عبدالملكي با اشاره به هجوم انتقادات به سريال معماي شاه و كيميا گفت: منتقدان اجازه بدهند قسمت‌هايي از اين سريال‌ها پخش شود و بعد نقد كارشناسانه و علمي كنند، مشاهده مي‌شود هنوز چند قسمتي از پخش اين سريال‌ها نگذشته است كه در برخي از سايت‌هاي كم‌مخاطب نظرخواهي تعداد اندكي ارائه مي‌شود و نه نظرسنجي و آن آمار اندك به عموم مردم تعميم داده مي‌شود.
رئيس پژوهش و سنجش افكار صدا وسيما افزود: در اين مركز با توجه به اينكه اطلاعات آماري است و ماهانه سنجش مي‌شود باز هم ما به كل جامعه تعميم نمي‌دهيم و منتظر مي‌مانيم كارشناسانه و علمي سنجش شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
0
هیچ بقالی نمی گه ماست من ترش نظر سنجی زمانی معتبر است که یک سازمان بی طرف ان را برگزار کند در ثانی مگر فرقی هم می کنه که مردم چه فکر مکند و چه نظری دارند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار