کد خبر: 747316
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
به باشگاه «نفت و نیرو» به عنوان یک سازمان مردم نهاد به چه مجوزی امکان دسترسی تا این حد به مسائل صنعت نفت و نیروی کشور را دارد. آیا مدیران دولتی وزارت‌های نفت ونیرو بخشی از اقدامات مورد نظر خود را از طریق این باشگاه انجام می‌دهند ؟

«اولین کنگره راهبردی نفت و نیرو ایرانیان» ، این عنوان مربوط به برگزاری نخستین کنگره راهبردی در حوزه نفت و نیرو توسط یک تشکل به ظاهر خصوصی تحت عنوان «باشگاه نفت ونیرو» است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «تیک» ، با نگاهی به محتوای وب سایت «باشگاه نفت ونیرو» ، اسامی برخی اعضای شاخص کابینه دولت یازدهم به چشم می‌خورد.

این باشگاه ماموریت خود را فراهم آوردن بستری جهت گردآمدن نخبگان  صنعت نفت و نیروی ایران  و محلی برای تشکیل یک اتاق فکر اعلام نموده است.

اکنون این باشگاه اقدام به برگزاری اولین کنگره راهبردی نفت ونیرو در تاریخ 27 الی 29 مهرماه 1394 و با دعوت از میهمانان خارجی و نمایندگان شرکت‌های بیگانه که در زمینه بالادستی و پایین دستی فعالیت دارند، نموده است.

 

حال با توجه به مواردی که گفته شد و  مطالب عنوان شده در وب سایت کنگره نفت و نیرو  سوالات زیر مطرح می باشد:

      1)  حضور افراد شاخص دولت یازدهم در یک تشکل خصوصی و آن هم در سطوح بالای آن به چه معناست؟

      2)   این باشگاه ماموریت خود را تشکیل یک اتاق فکر در صنعت نفت و نیرو اعلام نموده است. آیا امکان تشکیل چنین اتاق فکری در بخش دولتی جهت پیشبرد اهداف نظام و دولت میسر نبوده است که یک تشکل به ظاهر خصوصی دست به این کار زده است؟

      3)  آیا امکان برگزاری کنگره نفت و نیرو توسط دولت و وزارت نفت و نیرو به عنوان متولیان این بخش‌ها در کشور وجود نداشته است که باشگاه مذکور برگزاری آن را در دستور کار خود قرار داده و شاهد هستیم که در اسامی ارائه شده در شورای سیاست‌گذاری کنگره، 5 نفر از معاونان وزیر نفت، قائم مقام و یک معاون وزیر نیرو و معاون وزیر صنعت، حضور دارند ؟ آیا «باشگاه نفت و نیرو» متولی بخش نفت و نیرو کشور است که خود را در این کنگره در سطح بین‌الملل مطرح خواهد کرد؟

      4)  دعوت از برخی عناصر سلطنت‌طلب و مسئله‌دار به عنوان سخنران این کنگره از جمله فریدون فشارکی( مشاور بختیار در دوران پهلوی، عضو شورای روابط خارجی نیویورک، عضو هیئت‌مدیره شورای ایرانیان-آمریکاییان(AIC) و عضو تیم مشاوران وزير انرژي آمریکا) با چه توجیهی صوت گرفته است؟

      5) در نظر گرفتن برنامه ملاقات‌های سازمان یافته با مدیران ارشد بخش‌های نفت و نیروی کشور  توسط این باشگاه و در حاشیه این کنگره به چه معناست؟ آیا «باشگاه نفت و نیرو» به عنوان یک تشکل خصوصی مسئولیت برقراری ارتباط سرمایه‌گذاران با مدیران ارشد کشور را بر عهده دارد؟ آیا این همان آغاز نفوذ منفی آمریکایی- غربی نیست که مقام معظم رهبری نسبت به آن تذکر دادند؟

      6) «باشگاه نفت و نیرو» با چه اختیاراتی رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی را در این کنگره قرار داده است؟

      7)  «باشگاه نفت و نیرو» چه اختیاراتی دارد که برنامه بازدید از میادین و مناطق‌ نفت خیز کشور، طرح‌های بزرگ در دست اقدام در صنعت نفت و نیرو ، بازدید از منطقه اقتصادی پارس و... را برای میهمان‌های خارجی در نظر گرفته است؟

اکنون با توجه به آنچه که ذکر شد و با بیان ابهامات پیش آمده در نهایت این سوال مطرح می‌شود که باشگاه «نفت و نیرو» به عنوان یک سازمان مردم نهاد به چه مجوزی امکان دسترسی تا این حد به مسائل صنعت نفت و نیروی کشور را دارد. آیا مدیران دولتی وزارت‌های نفت ونیرو بخشی از اقدامات مورد نظر خود را از طریق این باشگاه انجام می‌دهند ؟ و آیا این باشگاه مجموعه‌ ی در سایه وزارت نفت و نیرو است که مدیران دولتی، اقداماتی که باید در وزارت‌خانه‌های مزبور انجام پذیرد را به این باشگاه تفویض نموده‌اند؟ اگر چنین است فلسفه وجود این وزارت‌خانه‌ها چیست؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار