کد خبر: 734038
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
محمدجواد اخوان
رهبر معظم انقلاب‌اسلامي دوشنبه در ديدار ميهمانان اجلاس مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) و اجلاس اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي، با اشاره به نيت شوم دشمنان سلطه‌گر براي بازگشت و نفوذ در ايران اسلامي فرمودند: «به خيال خودشان در اين توافقي كه البته تكليف آن معلوم نيست - نه معلوم است اينجا تصويب بشود و نه معلوم است آنجا تصويب بشود- نيت آنها اين بود كه از اين توافق راهي پيدا كنند براي نفوذ در كشور؛ ما اين راه را بستيم؛ ما اين راه را به‌طور قاطع خواهيم بست. نه نفوذ اقتصادي امريكا را در كشور اجازه خواهيم داد، نه نفوذ سياسي و نه نفوذ فرهنگي. با همه توان - كه بحمدالله اين توان، امروز زياد هم هست- با اين نفوذ مقابله خواهيم كرد.» با توجه به اهميت مقابله با اين سناريوي راهبردي نظام سلطه كوشيده خواهد شد به‌طور مختصر برخي محورهاي نفوذ دشمن موردبررسي قرار گيرد.
1- نخستين محوري كه نظام سلطه براي رخنه به فضاي داخلي جامعه ايران بدان اميد بسته است حوزه سبك زندگي و تغيير ذائقه فرهنگي جامعه است. فضاسازي رسانه‌اي را كه براي حضور نمانام‌هايي همچون «مك‌دونالد» در روزهاي پسابرجام انجام گرفت، در همين راستا مي‌توان ارزيابي كرد. فراموش نكنيم كه امريكا پيش‌تر هم از چنين نمانام‌هايي براي اعلام حضور در كشورهاي بلوك شرق استفاده كرده است.
2- ديگر مسير رخنه دشمن را در سناريويي مي‌توان مشاهده كرد‌ كه هرچند مدت‌ها در دستور مستكبران و عناصر وابسته بدان‌ها بوده، اما در دو سال اخير شدت يافته است و آن «بزك كردن چهره امريكا» است. سياهه جنايات امريكا در ايران و ديگر كشورهاي  به‌اصطلاح كمتر توسعه‌يافته، چيزي نيست كه بتوان با اغماض با آن مواجه شد، اما جريان متمايل به غرب در داخل كشور با تطهير و بزك كردن اين چهره سعي مي‌كند، اين سياهه ننگين را با رنگ پاك كند. به تعبير رهبر معظم انقلاب‌اسلامي «عده‌اي سعي نكنند چهره امريكا را بزك كنند، آرايش كنند، زشتي‌ها و وحشت‌آفريني‌ها و خشونت‌ها را از چهره امريكا بزدايند در مقابل ملت ما، به عنوان يك دولت علاقه‌مند، انساندوست معرفي كنند؛ اگر سعي هم بكنند، سعي‌شان بي‌فايده است.»
3- ديگر محمل رخنه دشمن، در حمايت از جريان غرب‌گراي داخلي است. اعترافات صريحي كه اين روزها از كاخ سفيد در لزوم حمايت از جريان غرب‌گراي داخل ايران به‌عنوان آخرين نقطه اميد نظام سلطه شنيده مي‌شود، چيزي نيست كه بتوان آن را ناديده گرفت. هرچند اين جملات را برخي مسئولان غربي براي اقناع رقباي خود براي پذيرش برجام به زبان مي‌آورند، اما گوياي واقعيات بسياري درباره پشت‌صحنه سناريو نفوذ امريكا به ايران است.
4- در دو سال اخير بعضاً مشاهده مي‌شود كه عده‌اي تلاش مي‌كنند با تفكيك نظام سلطه به دو جريان مختلف، بخشي از سلطه‌گران را موجه جلوه داده و نهايت دشمنان جمهوري اسلامي ايران را به موجوديتي حقير همچون رژيم صهيونيستي تقليل دهند. علاوه بر آنكه چنين تفكيكي اساساً صحيح نيست، بايد گفت اين تلاش‌ها براي به فراموشي سپرده شدن شيطان بزرگ با برجسته‌سازي شيطان‌هاي كوچك متحد آن دنبال مي‌شود. آشكارا مي‌توان گفت منافع رژيم صهيونيستي و امريكا در يك امتداد بوده و تغيير دولت‌ها و انتخابات رياست جمهوري ايالات‌متحده نيز تاكنون توانسته از ميان اين پيوند عميق بكاهد. بنابراين اين ادعا كه امريكا –به‌ويژه دولتمردان كنوني آن- از صهيونيست‌ها جدا هستند، خود نوعي مسير براي رخنه‌يابي سلطه‌گران است.
5- رهبر معظم انقلاب در خطبه‌هاي عيد فطر امسال فرمودند «همان‌طور كه بارها تكرار كرديم، ما با امريكا در مورد مسائل گوناگون جهاني و منطقه‌اي مذاكره‌اي نداريم؛ در مورد مسائل دوجانبه مذاكره‌اي نداريم؛ گاهي در موارد استثنايي مثل اين مورد هسته‌اي، بر اساس مصلحت، مذاكره كرده‌ايم؛ اين مورد هم فقط نبوده است، قبل از اين هم مواردي بوده است كه من در سخنراني‌هاي عمومي قبلي به آنها اشاره‌كرده‌ام. سياست‌هاي امريكا در منطقه با سياست‌هاي جمهوري اسلامي ۱۸۰ درجه اختلاف دارد.» همان‌طور كه روشن است زماني كه اهداف و منافع طرفين خصوصاً در محيط منطقه‌اي در تضاد كامل قرار دارد، چگونه مي‌توان مسير تعامل را كارآمد دانست و بدان اتكا كرد؟ با اين حال و به رغم آنكه هنوز تأمين اهداف ملت ايران از مذاكرات هسته‌اي در هاله‌اي از ابهام قرار دارد، عده‌اي مصرانه تلاش مي‌كنند مسير تعامل و مذاكره با امريكا در موضوعات غيرهسته‌اي همچون تحولات منطقه را بگشايند. در مقابل امريكا نيز به‌شدت به چنين فضايي نيازمند است و تلاش خواهد كرد به بهانه‌هاي گوناگون از برخي غفلت‌ها سوءاستفاده كرده و تعامل با سلطه‌گران را عادي‌سازي كند.
6- كشور ما امسال با دو رويداد مهم سياسي و سرنوشت‌ساز مواجه است و برآوردها نشان مي‌دهد چشم طمع دشمن بار ديگر اين دو انتخابات را هدف گرفته است. بي‌ترديد اگر روند رخنه تمام‌عيار فرهنگي سياسي اقتصادي دشمن تا حدي با موفقيت همراه شود، غرب مي‌تواند اميدوار باشد كه ميوه‌هاي اين سناريو در اسفندماه 94 چيده شود از اين رو لازم است آحاد ملت و نهادهاي ذي‌ربط در خصوص تلاش جريان سلطه‌پذير و گرادهندگان به دشمن براي رخنه در حاكميت حداكثر هوشياري را به عمل‌آورند.  در نهايت مي‌توان گفت اكنون نظام سلطه با تمام قوا «پشت دروازه‌هاي نظام اسلامي» به كمين نشسته است و مترصد فرصتي است تا از فضاي دوره پسابرجام حداكثر استفاده را نموده و به جامعه و كشور ما نفوذ كند. اين رخنه تمام‌عيار بوده و كوچك‌ترين غفلت مي‌تواند لطمات جبران‌ناپذيري را به همراه داشته باشد. در چنين شرايطي حفظ انسجام ملي و روشنگري درباره سناريوي شوم دشمن مي‌تواند در آشفته كردن اين كابوس امريكايي مؤثر واقع شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار