کد خبر: 731670
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
وکیل مدافع بزرگترین قاچاقچی جهان که فردی مکزیکی است، گفت که وی به دلیل ترس از استرداد به آمریکا و محاکمه در این کشور از زندان گریخت.
 فارس: «خوان پابلو بادیلو» وکیل مدافع «خوآکین گوسمان» بزرگترین قاچاقچی جهان، معروف به «ال‌چاپو» گفت که وی از ترس استرداد به آمریکا و محاکمه در این کشور از زندان فرار کرد.

به گزارش «تله سور»، وی در ادامه اذعان داشت که «گوسمان» به دلیل ترس از استرداد به آمریکا و محاکمه در این کشور از زندان فوق‌امنیتی «آلتی‌پلانو» مکزیک فرار کرد.

وی در ادامه افزود: «ال‌چاپو» به‌شدت از اینکه به آمریکا استرداد شود، هراس داشت و در راستای حل این مشکل از من خواست تا با ارائه راه‌حلی قانونی مانع استرداد وی شوم؛ به همین دلیل من بسیار تلاش کردم، «ال‌چاپو» از تلاش‌های من خوشحال بود و ابراز رضایت می‌کرد؛ وی در ابتدا از اینکه من از قبول وکالتش صرف نظر کنم ناراحت بود که البته با پیگیری‌های من نگرانی وی تا حدی رفع شد.
وکیل مدافع «گوسمان» ضمن اظهار بی‌اطلاعی از چگونگی دسترسی رئیس کارتل قاچاق موادمخدر «سینالوآ» به مدارک مربوط به استرداد «ال‌چاپو» به آمریکا، گفت که تمام این اسناد بطور کامل به صورت محرمانه توسط ارتش مکزیک نگهداری می‌شوند و من در این موضوع نقشی نداشتم.
«بادییو» همچنین گفت هرکس دیگری هم در شرایط «گوسمان» قرار داشت همچون وی از خبر استرداد به آمریکا دچار ترس و وحشت و استرس می‌شد.
 وی همچنین از اظهارات مقامات آمریکایی و «دونالدترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دلیل پیش‌داوری درباره «گوسمان» و دیگر مردم مکزیک به شدت انتقاد کرد.

12 جولای سال جاری(21 تیرماه) «خوآکین گوسمان لوئرا» معروف به «ال‌چاپو» قاچاقچی مکزیکی مواد مخدر از زندان این کشور فرار کرد.

در پی فرار بزرگترین قاچاقچی جهان پلیس ملی ال‌سالوادور، هندوراس و گوآتمالا در مرزهای کشورشان اعلام وضعیت خطر و آماده‌باش کرده‌اند تا از حملات احتمالی قاچاقچیان جلوگیری کنند.

«گوسمان» سال 2001 پس از تحمل 8 سال زندان به جرم قاچاق مواد مخدر و پولشویی با مخفی شدن در یک محموله لباس کثیف از زندان گریخت ولی اسفند ماه سال گذشته در سینالوآ دستگیر شد؛ گفته می‌شود وی یک‌بار هم در 1993 از زندان گریخته بود.

بر اساس گزارشات «گوسمان» خطرناک‌ترین سرکرده قاچاقچیان جهان به حساب می‌آید که اعضای باند وی مواد مخدر را در سراسر جهان توزیع می‌کنند.

مجله آمریکایی فوربس سال 2012 وی را به عنوان قدرتمندترین قاچاقچی مواد مخدر جهان و شصت و سومین فرد قدرتمند با دارایی حدود یک میلیارد دلار معرفی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار