کد خبر: 729271
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
كرسنت، دكل گمشده و ردپايي از يك مدير
با وجود بايكوت عجيب گم شدن 87 ميليون دلار از منابع بيت المال توسط مديران نفت طي دو سال گذشته، خبرهاي جالبي از حضور يكي از مديران فعلي وزارت نفت در اين پرونده درز كرده است.
با وجود بايكوت عجيب گم شدن 87 ميليون دلار از منابع بيت المال توسط مديران نفت طي دو سال گذشته، خبرهاي جالبي از حضور يكي از مديران فعلي وزارت نفت در اين پرونده درز كرده است.
به گزارش «جوان»، يكي از مديران ارشد فعلي وزارت نفت كه پيش از تغيير دولت همكاري هايي را با رضا مصطفوي طباطبايي و محمد مهاجراني فرزند عطاءالله مهاجراني داشته است، پس از تغيير دولت به سمتي مهم و استراتژيك در وزارت نفت منصوب شد. اين مدير نفتي كه در ماجراي خريد دكل فورچونا از شركت دين تركيه نقش آفريني كرده و امضاي وي در كنار امضاي طباطبايي و محمد مهاجراني ديده مي‌شود، رابطه نزديكي با قمارباز كرسنتي داشته و مشخص نيست حضور وي در اين سمت به چه دليل است. شنيده شده است وي در جريان بررسي اين پرونده، كارشكني كرده و با ارائه اطلاعات ناقص و جهت دار به نهادهاي بازرسي نفتي و فرا نفتي، سعي در سفيدخواني نقش خود و رضا مصطفوي طباطبايي در اين پرونده داشته و دارد. يك سايت خبري هم چندي پيش گزارشي ارائه داد كه بر اساس آن، وكيل طباطبايي با مراجعت به ايران، در حال فروش اموال وي و انتقال پول به فرانسه است.
بر اساس مدارك موجود، طباطبايي يكي از سرحلقه‌هاي اصلي پرونده كرسنت است كه همكاري نزديكي با (م. ت) نماينده كرسنت در ايران داشته است. يك خبرگزاري هم ماه گذشته در خبري از فعاليت مجدد اين دلال نفتي در امارات پرده برداشت.
ارتباط طباطبايي با كرسنت و حضور يكي از شاهدان قرارداد به قرار امضا در وزارت نفت، تبديل به پازل مبهمي شده است كه مشخص نيست چه سرانجامي پيش روي آن است. مدير نفتي نيز در اين ابهام، از همه تلاش خود براي وارونه جلوه دادن حقيقت و معرفي عمر كامل السواده – دستيار طباطبايي- به عنوان كسي كه 87 ميليون دلار را به جيب زده است، استفاده مي‌كند. بر اساس مدارك موجود، از اين مبلغ 76 ميليون دلار شخصاً به حساب وي واريز شده و مابقي پول به ساير حساب‌ها كه يكي از آنها متعلق به عمر كامل السواده است.
بر اساس اين گزارش، در سفر اخير زنگنه به چين، وقتي وزير نفت خواستار ارائه اطلاعاتي از نحوه انتقال 87 ميليون دلار به شركت دين شد، مديران شركت bassuuood چين اعلام مي‌كنند اين مبلغ به حساب شركت دين واريز شده كه متعلق به طباطبايي و دوستان وي است. طباطبايي ادعا كرده اين پول به حساب وي واريز نشده است كه تأييد مسئولان چيني همه چيز را روشن مي‌كند. رضا سراج رئيس سازمان بازرسي هفته گذشته از تكميل اين پرونده در دادسرا خبر داد اما نكته ابهام آميز در اين پرونده، حضور يكي از ذي نفعان اين پرونده در وزارت نفت است كه سعي در ايجاد انحراف در تحقيقات دارد.
طباطبايي كه اين روزها به همراه فرزند شاپور بختيار در فرانسه كازينوي بزرگي را اداره مي‌كند، گويا به راحتي در حال گذر ايام است و با بيش از 76 ميليون دلار از منابع بيت المال در امنيت كامل قضايي به سر مي‌برد. در اين ميان، سكوت دوساله وزارت نفت براي بررسي و پيگيري جدي‌تر اين موضوع در محاكم قضايي قابل تأمل به نظر مي‌رسد و شركت تأسيسات دريايي نيز در اين باره منفعل عمل كرده است. اتاق فكر تشكيل شده در اين موضوع، سعي در ارائه آدرس غلط و فرافكني درباره فساد دارد در شرايطي كه يكي از سرنخ‌هاي اصلي اين فساد، به مديريت يكي از واحدهاي وزارت نفت منصوب شده است. به طور قطع، وزير نفت بدون اطلاع از چنين موردي وي را براي سمتي مهم انتخاب كرده كه اميد است با بررسي دقيق اين پرونده از منابعي ديگر، به سه ضلعي كرسنت، قمار باز كرسنتي و دكل نفتي 87 ميليون دلاري پايان دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار