کد خبر: 728977
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
محمدعلی باشه آهنگر:
ساخت فیلم های دینی آنقدر سخت و پر زحمت است که با هیچ عاملی غیر از اعتقاد نمی توان سمت ساخت آنها رفت و خوشبختانه احمدرضا درویش با اعتقاد سراغ ساخت «رستاخیز» رفته است و باید حمایت شود.
جوان آنلاين: محمدعلی باشه آهنگر کارگردان سینمای ایران معتقد است نخستین پیامد توقیف فیلم های تاریخی و مذهبی این خواهد بود که هیچ سرمایه گذاری حاضر نمی شود ساخت این دسته از فیلم ها را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش جوان آنلاين، محمدعلی باشه آهنگر کارگردان سینمای ایران در واکنش به توقیف فیلم «رستاخیز»گفت: ساخت فیلم های دینی آنقدر سخت و پر زحمت است که با هیچ عاملی غیر از اعتقاد نمی توان سمت ساخت آنها رفت و خوشبختانه احمدرضا درویش با اعتقاد سراغ ساخت «رستاخیز» رفته است و باید حمایت شود.

وی با اشاره به ایرادهایی که به فیلم وارد شده است، بیان کرد: نکته قابل توجه در ساخت فیلم های تاریخی این است که نمی توان انتظار داشت یک فیلم تمام و کمال روایت کننده واقعیت صرف تاریخی باشد و فیلم بیانگر دیدگاه فیلمساز نسبت به یک واقعه تاریخی نیز است. درست مانند علی حاتمی که در ساخت سریال «هزار دستان» تحلیل تاریخ معاصر را ارائه داده است و به هیچ عنوان روایتگر صرف نیست.

کارگردان فیلم «ملکه» ادامه داد: با این اوصاف قرار نیست فیلمی که مجوز نمایش از یک مرجع قانونی دارد با اعتراض عده ای به محاق توقیف رود. لازم است فصل الخطاب مسائلی از این دست قانون باشد.

باشه آهنگر با بیان این مطلب که حوزه هنری حامی این فیلم سینمایی است، گفت: اهمیت اکران و دیده شدن فیلم «رستاخیز» به اندازه ای است که پخش آن به حوزه هنری سپرده شده است و رئیس این مرکز فرهنگی نیز به کرات از «رستاخیز» دفاع کرده و در این راستا هم از فعالان هنر عاشورایی در عرصه های مختلف تجلیل به عمل آمده است.

وی متذکر شد: ضمن اینکه 40 دقیقه از فیلم نسبت به نسخه 2 سال پیش کوتاه شده و به نظر می رسد نظر معترضان و منتقدان به این فیلم تامین شده است و جایی برای اعتراض باقی نمی ماند و اعتراض هایی از این دست عجولانه بوده است.

آهنگر در پایان تصریح کرد:بعد از ساخته شدن فیلمی چون «روز واقعه» و سریال «مختارنامه» هیچ فیلم بزرگ دیگری در این عرصه ساخته نشده است و فیلم «رستاخیز» می توانست جریان تازه ای در حوزه ساخت فیلم عاشورایی ایجاد کند.بنابراین بهتر این بود که دولت پای مجوزی که داده،می ایستاد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار