کد خبر: 728393
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
برگزاري پرحاشيه انتخابات باشگاه بارسلونا
جوزپ ماريا بارتومئو بر صندلي رياست باشگاه بارسلونا تكيه زد. سرانجام انتخابات رياست آب و اناري‌ها برگزار شد و بارتومئو با اكثريت آرا براي شش سال عهده‌دار اين سمت شد...
اشرف رامین
جوزپ ماريا بارتومئو بر صندلي رياست باشگاه بارسلونا تكيه زد. سرانجام انتخابات رياست آب و اناري‌ها برگزار شد و بارتومئو با اكثريت آرا براي شش سال عهده‌دار اين سمت شد. در اين مراسم رئيس جديد 63 هزار و 854 درصد آرا را به خود اختصاص داد. اين در حالي است كه لاپورتا با 3/33، بنديتو با 17/7 و فريخا 70/3 درصد آرا را از آن خود كردند.

   از لاپورتا تا بارتومئو

برخلاف ساير باشگاه‌هاي جهان، در بارسلونا هواداران نيز علاوه بر هيئت‌مديره، مربيان و بازيكنان حق رأي دارند. در اين انتخابات 109هزار هوادار عضو باشگاه واجد رأي دادن بودند كه نزديك به 40 درصد آنها در انتخابات شركت كردند. لاپورتا تنها 10 هزار و 200 رأي آورد و نتوانست خودش را به بارتومئو برساند. آگوستي بنديتو نيز 3 هزار و 386 رأي آورد و توني فريخا هم هزار و 750 رأي. رئيس جديد در اولين واكنش خود به انتخاب هواداران گفت: «از همه مردم ممنونم و اطمينان دارم كه اين انتخابات در اوج بلوغ فكري هواداران بارسلونا رقم خورده و شك ندارم كه به اين اعتماد پاسخي تاريخي خواهم داد. هواداران ثابت كردند تحت تأثير تبليغات بيهوده و فريادها قرار نمي‌گيرند و كسي را انتخاب مي‌كنند كه بتواند باشگاهشان را در مسيري درست هدايت كند. من هم يك هوادار هستم و بين خود و ساير مردم فرقي نمي‌بينم. اميدوارم فصل آينده بار ديگر قهرماني‌هاي خود را تكرار كنيم و بر قله فوتبال دنيا قرار بگيريم.»

  ادعاي تقلب در انتخابات

رقيب اصلي بارتومئو مدعي شد در انتخابات اخير تقلب صورت گرفته است. خوان لاپورتا مدعي است هيئت بازرسي انتخابات در اين خصوص كم كاري كرده و تبعيض قائل شده است. لاپورتا مدعي است خريد آردا توران به نام بارتومئو تمام شده و هواداران تحت تأثير اين اخبار قرار گرفته‌اند و بارتومئو حق نداشته در سخنراني‌هاي خود از اين خريد حرفي بزند. از طرفي لاپورتا مدعي است در مراسم انتخابات و در حواشي سالن مخصوص رأي‌گيري پوسترهاي بارتومئو نصب شده كه برخلاف مقررات بوده است. لاپورتا پس از شكستش در انتخابات گفت كه هرگز تسليم نمي‌شود: «هيچ وقت تسليم نخواهم شد. براي آنكه بتوانيم باشگاه را نجات دهيم و بار ديگر لاماسيا را زنده كنيم به شدت جنگيديم. مي‌خواستيم ساختار كنوني بارسلونا را عوض كرده و اسپانسرهاي جديدي را به جز قطري‌ها به بارسلونا بياوريم. رقابت سختي بود اما نتيجه‌اش همين است. نمي‌توانيم هيچ اعتراضي بكنيم. از حالا به بعد درست همانند يك هوادار به اين باشگاه نگاه مي‌كنم.»

  رأي اجباري مردم

ديگر نامزد انتخابات رياست باشگاه بارسلونا نيز در ادعايي جالب آراي هواداران را زير سؤال برد. توني فريچا پس از اتمام رأي‌گيري و انتخاب بارتومئو اظهار داشت: «من ادعايي نداشتم و ندارم، مي‌دانستم كه رأي نخواهم آورد اما وظيفه داشتم در اين انتخابات شركت كنم و به هواداران بارسلونا بگويم براي آينده برنامه دارم و از همين امروز تلاش خواهم كرد چهار سال ديگر با تمام قدرت وارد ميدان شوم. دوره بارتومئو شش ساله است، البته اگر در چهار سال اول كارش مورد سؤال هيئت امنا قرار نگيرد و من شك ندارم كه كار او به دو سال آينده هم نخواهد كشيد و من از همين امروز پروژه خود را آغاز خواهم كرد.» فريخا با اشاره به رأي اجباري هواداران گفت: «بارتومئو چندان هم خوشحال نباشد، هواداران بارسلونا امروز به او رأي ندادند، او رأي هواداراني را از آن خود كرد كه اصلاً او را درست نمي‌شناختند و تنها مي‌خواستند لاپورتا به باشگاهشان برنگردد، همين و بس. لاپورتا كارهايي كرده كه ديگر نمي‌تواند جبرانشان كند. ثروت بارسلونا در زمان او در جاهايي هزينه شد كه بعدها خشم هواداران را در پي داشت.»

  ناراحتي كرايف

بازتاب انتخاب بارتومئو تنها به اعتراض مخالفان او ختم نمي‌شود. در شرايطي كه پيش از برگزاري انتخابات هم گفته مي‌شد شانس او بيش از ساير نامزدهاست اما به نظر مي‌رسد بسياري انتظار پيروزي بارتومئو را نداشتند. يوهان كرايف از جمله اين افراد است. بازيكن اسطوره‌اي بارسا به شدت نسبت به انتخاب هواداران واكنش نشان داده است: «از انتخاب هواداران شگفت‌زده شده‌ام و فقط يك چيز آرامم مي‌كند؛ اينكه مطمئن شوم اين انتخاب هواداران بارسلونا نبوده است، اين انتخاب باشگاه بارسلونا بوده و تاريخ اين حقيقت را فاش خواهد كرد. متأسفانه شرايط باشگاه غيرقابل پذيرش و تحمل است، براي خودم و همه هواداران راستين بارسلونا متأسفم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار