کد خبر: 727416
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
محمدجواد اخوان
مراسم پرشكوه روز جهاني قدس در حالي ديروز در تهران و ديگر شهرهاي كشور برگزار شد كه منحصر به مرزهاي جمهوري اسلامي ايران نماند و در برخي ديگر از نقاط دنيا نيز گرامي داشته شد. در خصوص اين مراسم به‌يادماندني و پيام‌هاي خاص نكاتي چند به‌نظر مي‌رسد كه در ادامه مورد اشاره قرار خواهند گرفت:
1- برخلاف برخي پيش‌بيني‌هاي مغرضانه يا ساده‌انديشانه مراسم روز قدس امسال نه‌تنها كم‌فروغ‌تر از سال‌هاي گذشته نبود، بلكه از جهاتي باشكوه‌تر و پرجلوه‌تر نيز به‌نظر مي‌رسيد. امسال روز قدس را در حالي سپري كرديم كه دست‌هاي صهيونيستي تلاش كردند با فتنه‌انگيزي ميان امت اسلامي و با بهره‌گيري از مشغول‌سازي كشورهاي اسلامي به موضوع جريان‌هاي تكفيري، مسئله فلسطين و آرمان قدس شريف را از اولويت نخست جهان اسلام خارج كرده و از اين طريق مسير عادي‌سازي اشغال سرزمين فلسطين را پيش ببرند. 
از طرفي بخش عمده نگاه‌هاي رسانه‌هاي داخلي و بين‌المللي معطوف به مذاكرات هسته‌اي ميان ايران و 1+5 در وين بود و از همين جهت برخي تصور مي‌كردند در داخل كشور انگيزه‌ها براي پيگيري و مطالبه مستمر آرمان قدس كمرنگ شده باشد. 
در كنار همه اينها گرماي بي‌سابقه هوا را بگذاريد و اين نكته كه بعد از سي‌وچند سال، آخرين جمعه ماه مبارك رمضان و روز قدس با گرم‌ترين روزهاي سال مصادف شده بود. بنابراين مي‌توان گفت همه عوامل مادي در جهت تضعيف اين روز دست‌به‌دست هم داده بود اما در عمل آنچه مشاهده شد، ايمان قوي و بصيرت مثال‌زدني ملت ايران، آنها را بار ديگر به صحنه كشاند و در حالي‌كه شب پيش از آن را تا به صبح در مساجد به تهجد و احياي ليالي قدر گذرانده بودند، از دقايق آغازين شروع راهپيمايي به خيابان‌ها آمدند و البته پيام‌هاي واضح خود را به جهانيان ارسال نمودند. 
2- از بارزترين پيام‌هايي كه ملت ايران در روز قدس امسال به دنيا مخابره كرد، ايستادگي بر آرمان قدس شريف و به بيان كلي‌تر آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است. در حالي برخي تصور مي‌كنند گذر زمان و برخي ملاحظات ديپلماتيك يا تصميم‌گيري‌هاي تاكتيكي و مقطعي سياسي مي‌تواند اصول گفتمان انقلاب اسلامي را به حاشيه برد يا در ارزش‌ها و هويت نظام اسلامي استحاله ايجاد كند، روز قدس امسال نشان داد مردم در هر حال روي اين آرمان‌ها خواهند ايستاد. اينجا به ياد بيان زيباي رهبر معظم انقلاب اسلامي مي‌افتيم كه سال گذشته در ديدار مجمع عالي بسيج مستضعفين با اشاره به تلاش‌هاي غرب براي ايجاد امنيت براي رژيم غاصب صهيونيستي از بستر مذاكرات هسته‌اي فرمودند: «مي‌گويد امنيت اسرائيل بايد حفظ شود. اولاً اسرائيل روزبه‌روز ناامن‌تر خواهد شد؛ چه توافق هسته‌اي بشود، چه نشود؛ اين را بدانيد امنيت اسرائيل تأمين نخواهد شد چه توافق هسته‌اي بشود و چه نشود.»
فريادهاي «مرگ بر امريكا»اي كه در خيابان‌هاي ايران طنين‌افكن شد، پاسخ روشني بود به تلاش مذبوحانه كساني كه مي‌كوشند چهره امريكا و نظام سلطه را بزك كنند و در راه آشتي‌جويي و به‌اصطلاح تعامل با آن گام بردارند. فريادهاي «مرگ بر اسرائيل» ملت نيز ترجماني از همان بيان حكيمانه رهبر معظم انقلاب بود كه درهرحال بر ناامن‌تر شدن رژيم اشغالگر قدس تأكيد كردند. 
3- امسال روز قدس در نقطه‌اي ديگر از جهان نيز با شكوه خاصي برگزار شد و آن كشور يمن بود. در حالي‌كه از سويي رژيم آل‌سعود همچنان به بمباران شهرهاي مختلف يمن و كشتار كودكان و زنان مظلوم اين كشور مي‌پردازد، مردم يمن در صنعا و ديگر شهرهاي اين كشور، آزادانه‌تر از سال‌هاي گذشته اين راهپيمايي را رقم زدند و به اين طريق بار ديگر بر آرمان‌هاي انقلاب اسلامي خويش پافشاري كردند. بر همين منوال مردم ايران نيز در راهپيمايي خويش دفاع از مظلومان يمن را فراموش نكرده و انزجار خود را جنايات آل‌سعود اعلام كردند.  شكوه راهپيمايي امسال در صنعا، بار ديگر اين نكته را به همگان يادآور شد كه به رغم تلاش‌هاي همه‌جانبه محور عبري- عربي- غربي براي خاموش‌سازي چراغ مقاومت و امن‌سازي محيط رژيم صهيونيستي، محور مقاومت روزبه‌روز در حال بسط و گسترش است و دور نيست كه موجبات رهايي قدس را فراهم آورد. ان‌شاءالله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار