کد خبر: 725708
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
تغيير استراتژي انصارالله از «صبر استراتژيك» به «حمله استراتژيك تدريجي و ويژه»
نيروهاي مسلح يمن يك مركز نظامي آل‌سعود را در استان رياض عربستان هدف قرار دادند تا نشان دهند با گذشت سه ماه از بمباران مناطق مختلف كشورشان نه تنها قصد تسليم شدن ندارند بلكه ...
محمد بابایی
نيروهاي مسلح يمن يك مركز نظامي آل‌سعود را در استان رياض عربستان هدف قرار دادند تا نشان دهند با گذشت سه ماه از بمباران مناطق مختلف كشورشان نه تنها قصد تسليم شدن ندارند بلكه اجازه نخواهند داد تجاوز آل‌سعود بي‌پاسخ بماند؛ مسئله‌اي كه رسانه‌ها دليل آن را تغيير استراتژي انصارالله از صبر استراتژيك به «حمله استراتژيك تدريجي و ويژه» عنوان كردند.
خبرگزاري دولتي يمن به نقل از سخنگوي نظامي اين كشور گزارش داد كه نيروهاي يمني روز سه‌شنبه با موشك اسكاد يك پايگاه نظامي عربستان سعودي را هدف قرار داده‌اند. سرتيپ «شرف لقمان» سخنگوي رسمي نيروهاي مسلح ارتش يمن در اين بيانيه اعلام كرد: «‌واحدهاي راكتي در نيروهاي مسلح قهرمان كشورمان امروز(ديروز) يك موشك اسكاد را به سمت پايگاه موشكي السلسيل واقع در استان رياض شليك كردند... اين اقدام در واكنش به جرائم تجاوز وحشيانه سعودي صورت مي‌گيرد.» شرف لقمان تأكيد كرده كه اين موشك به اهداف خود اصابت كرده است. سخنگوي نظامي نيروهاي مسلح يمن با يادآوري اولين شليك موشك اسكاد در اواسط خرداد ماه كه به پايگاه هوايي «خالد بن عبدالعزيز» در «خميس مشيط» اصابت كرد، گفت كه نيروهاي يمني با شليك اين موشك به سعودي‌ها هشدار دادند اما آنها اين پيام ما را جدي نگرفتند. لقمان در ادامه با اشاره به شليك دوم موشك اسكاد در روز گذشته، در بيانيه خود آورده است: «شليك اين موشك پيام ديگري به دولت‌هاي متخاصم است كه شايد از آن درس بگيرند.» در طرف مقابل مقامات سعودي اصابت موشكي به خاك عربستان را تكذيب كردند و برخي رسانه‌هاي اين كشور مدعي شدند موشك مذكور پيش از رسيدن به هدف، ردگيري و نابود شده است. مقامات سعودي در جريان اولين موشك نيز مدعي شده بودند آن را در هوا ره‌گيري و منهدم كرده‌اند اما بعداً رسانه‌ها گزارش دادند اين موشك نه تنها به هدف خود اصابت كرده بلكه منجر به كشته شدن فرمانده نيروي هوايي ارتش عربستان شده است. هر چند مقامات سعودي علت كشته شدن فرمانده نيروي هوايي ارتش عربستان را حمله قلبي اعلام كردند.

  تغيير استراتژي

رسانه‌ها با توصيف واكنش سعودي‌ها به تقليد كوركورانه از فرماندهان صهيونيستي، از تغيير استراتژي يمن براي مقابله با تجاوز آل‌سعود خبر دادند. پايگاه خبري «عربي پرس» با تأكيد بر اينكه «يگان‌هاي نيروي موشكي در ارتش يمن و كميته‌هاي مردمي موشك‌هاي اسكاد را شليك كرده‌اند و اين موشك‌ها با دقت به هدف مورد نظر اصابت كرده‌اند»، نوشت: «اكنون مرحله جديدي از صبر استراتژيك يمن آغاز شده و آن حمله استراتژيك تدريجي و ويژه است.» بنابر نوشته عربي پرس واكنش يمن امروز وارد مرحله جديدي تحت عنوان «هدف قرار دادن عمق استراتژيك عربستان» شده است كه پيام‌هاي اين مرحله فرا راهبردي است و مقدمه‌اي براي تغييري فراگير و جامع در معادله كنوني است. در پايان اين گزارش آمده است: به نظر آشكار است كه فرماندهي انقلاب و ارتش يمن، سياست تشديد تدريجي اقدام نظامي در راستاي سياست صبر استراتژيك همزمان با اقدام نظامي ويژه استراتژيك را دنبال مي‌كند و از ابزار جنگ «نفس طولاني» براي نابودي دشمن مستكبر سعودي استفاده مي‌كند، از سوي ديگر شليك دومين موشك اسكاد طي چند هفته گذشته نشان مي‌دهد توان موشكي يمن پابرجاست و در حملات عربستان آسيب نديده است. اين در حالي است كه مقامات سعودي پيش‌تر مدعي شده بودند توان موشكي يمن را از بين برده‌اند. اين ادعاي سعودي‌ها با شليك دومين موشك اسكاد مورد تمسخر بعضي فعالان يمني منتقد انصارالله قرار گرفت. هيكل بافنع وكيل و تحليلگر مسائل يمن از صنعا كه نوشته‌هايش بازتاب زيادي در فضاي مجازي پيدا مي‌كند با اشاره به اينكه «‌سعودي‌ها گفتند عمليات طوفان قاطع پيروز شده است ما تمامي موشك‌هاي اسكاد يمن را از بين برديم» با ادبياتي طنز و تحقيرآميز خطاب به سعودي‌ها نوشت: «‌شما چه نوع ماده مخدري را در رياض مصرف مي‌كنيد؟»

  ساقط شدن بالگرد سعودي

جنبش معارض عربستاني موسوم به «آزادگان نجران» با اعلام اينكه يك فروند بالگرد ارتش سعودي را در جنوب «نجران» ساقط كرده است، گفت، طي ساعات آتي به فرودگاه نجران حمله خواهد شد. به گزارش فارس، جنبش آزادگان نجران اعلام كرد كه اين بالگرد توسط ضدهوايي هدف قرار گرفته و سقوط كرد. جنبش آزادگان نجران با اعلام درگيري‌هاي شديد در نجران بين نيروهاي اين جنبش با نظاميان اشغالگر سعودي گفت كه در ساعات آتي به فرودگاه منطقه‌اي نجران در جنوب عربستان حمله خواهد شد. شماري از فعالان عربستاني در منطقه نجران عربستان اقدام به تشكيل جنبش معارض سياسي و نظامي به نام «جنبش آزادگان نجران» كردند. قبايل منطقه نجران دو هفته پيش جنگ عليه رژيم سعودي را اعلام و آن را به خيانت به تمام معاهدات و توافقات اخير محكوم كردند و خواستار جدايي نجران از دولت مركزي عربستان شدند. نجران قبلاً بخشي از خاك يمن بود كه عربستان سعودي در دهه 1930 آن را اشغال و به خاك خود ملحق كرد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
1
ماشاءلله حزب الله
خدا قوت . به پیش که تا فتح نهایی فاصله ای نیست . هرچند دشمن کینه توز اسلام و مسلمین در سراسر دنیا دست اتحاد همبستگی به هم داده اند تا در مقابل اسلام و مسلمین جهان قد علم کرده و شاید بتوانند برای این دین الهی مشکلی ایجاد کنند ، اما خداوند متعال خود در قرآن وعده داده است که دین خود را محافظت مینماید و بر عظمت آن روز بروز افزوده و نصرت آن را تعهد نموده است .
الا ان حزب الله هم الغالبون
پس با تمام توان و نهایت اتحاد و اتفاق ؛ در اجرای فرمان الهی بکوشید که حق پیروز است .
موفق باشید .
محمد شاهمرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
1
ومکرو ومکرالله ان الله خیر الماکرین عربستان با ید تاوان جنایت سه ماه اش را بدهد /احسن بر رزمندگان جان بر کف انصارالله درود بر مجاهدان فی سبل الله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار