کد خبر: 725142
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
وزير دولت دهم و عضو جبهه كارآمدي و تحول ايران اسلامي معتقد است اين جبهه دغدغه شعارهاي انقلابي و نه دغدغه مكتب ايراني دارد.
جبهه كارآمدي و تحول ايران اسلامي كه با عنوان «‌يكتا» شناخته مي‌شود به‌تازگي پا به عرصه سياست كشور گذاشته است. تعدادي از وزرا و مديران كابينه دولت‌هاي نهم و دهم اين جبهه را تشكيل داده‌اند و يكي از علل مطرح شدن اين تشكل سياسي در ابتداي امر حضور همين افراد شناخته شده و اهدافي است كه مدنظر دارند.
كامران دانشجو، وزير علوم، تحقيقات و فناوري دولت دهم كه از اعضاي شاخص جبهه كارآمدي و تحول ايران اسلامي است در گفت‌وگويي تفصيلي با تسنيم درباره هدف از تاسيس اين تشكل مي‌گويد: پس از تحويل دولت دهم تصميم بر اين شد كه جمع دوستان متفرق نشوند، البته منظور جمعي است كه دغدغه دين، ولايت، شعارهاي انقلاب و گفتمان امام و رهبري داشتند، نه جمعي كه دغدغه مكتب ايراني را داشت. وي افزود: پس از مدتي دبيري براي جلسات تعيين كرديم تا جلسات با دستور كار مشخص برگزار شود و در نتيجه خروجي بهتري داشته باشيم. از مهمترين محورهاي جلسات مي‌توان به اقتصاد مقاومتي و ابعاد آن در داخل و خارج، مسائل فرهنگي كشور يا دغدغه‌هايي كه رهبر معظم انقلاب دارند، بحث رشد علم و فناوري، سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، سند تحول در دانشگاه، سند دانشگاه اسلامي، مذاكرات هسته‌اي و. . . اشاره كرد. عضو جبهه يكتا تصريح كرد: هفت تا هشت ماه به همين منوال گذشت تا اينكه قرار گذاشتيم براي مسائل مطرح شده يك برنامه اجرايي تهيه كنيم، به اين معنا كه پس از طرح مسئله، برنامه‌اي با اهداف كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت تدوين كنيم. هدف ما اين بود كه با توجه به تجربه هشت سال كار اجرايي كه داشتيم بتوانيم اينها را كنار هم بگذاريم و براي مسائل مختلف كشور يك برنامه اجرايي منسجم تدوين كنيم. عضو كابينه دولت دهم تأكيد كرد: نخستين هدف ما از تأسيس اين جبهه اين است كه شعارهاي انقلاب را سر دست بگيريم و با نگاه به شعارهاي انقلاب هدف‌گذاري اقتصادي، فرهنگي، آموزش عالي و فناوري هسته‌اي داشته باشيم. كامران دانشجو در ادامه گفت: هدف ديگر ما از تأسيس جبهه يكتا اين است كه اجازه ندهيم شعارهاي انقلاب تحريف شود. عضو جبهه كارآمدي و تحول ايران اسلامي در پاسخ به اين سؤال كه برخي خبرها حاكي است كه تولد «جبهه يكتا» از جلسات ساختمان ولنجك شروع شده است، خاطرنشان كرد: خير، بعد از پايان كار دولت و استقرار آقاي احمدي‌نژاد در ساختمان ولنجك، بنده فقط يك يا دو بار به آن ساختمان رفتم. وزير علوم دولت دهم افزود: در ساختمان ولنجك هم همان حواشي موجود در دولت دهم وجود داشت كه بنده بارها اعتراضم را به‌صورت علني مطرح كردم و ديگر به آنجا نرفتم.
وي با بيان اينكه «جبهه يكتا» نشئت گرفته از جمعي است كه دغدغه دين و شعارهاي انقلاب دارد نه دغدغه مكتب ايراني، گفت: انتخابات يا رئيس شدن يا نشدن دغدغه ما نيست و موضع‌مان مشخص است.
كامران دانشجو با اشاره به اينكه در «‌يكتا» همه افرادي كه در مسير دغدغه دين و ولايت حركت مي‌كنند، حضور دارند، گفت: از رؤساي دانشگاه‌ها تا استانداران، فرمانداران يا مجموعه‌هاي عادي و ورزشي از اعضاي اين جبهه هستند. استاندار تهران در دولت نهم تصريح كرد: هدف ما تقابل با دولت نيست. ما آمده‌ايم در عرصه‌هاي مختلف به دولت كمك كنيم، اگر آنها از ما نظر بخواهند نظرات‌مان را در عرصه‌هاي مختلف ارائه كنيم اما حتماً نقد منصفانه را نيز مدنظر داريم.
كامران دانشجو در پاسخ به سؤال «آيا براي راه‌اندازي جبهه يكتا از آقاي احمدي‌نژاد نظرخواهي كرديد؟» گفت: خير، درباره «جبهه ياران كارآمدي و تحول ايران اسلامي» نه بنده و نه دوستان ديگر مشورتي با آقاي احمدي‌نژاد نداشتيم. نه به وي اطلاع داديم و نه گفتيم كه مي‌خواهيم چنين جبهه‌اي را تشكيل دهيم. وي افزود: آقاي احمدي‌نژاد هم درباره تأسيس اين جبهه هيچ‌وقت از ما سؤال نكرده و علي‌القاعده برايش موضوعيت نداشته وگرنه سؤال مي‌كرد. وزير دولت دهم در پاسخ به اين سؤال كه نظر جريان انحرافي درباره «جبهه يكتا» چيست، گفت: اين موضوعات فرعي است و ما آنها را دنبال نمي‌كنيم. ما كارهاي مهم‌تر از اينها داريم. اگر هم چيزي را مي‌گويند براي‌ ما مهم نيست. رئيس ستاد انتخابات در دولت نهم در واكنش به ورود جبهه يكتا به انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي، گفت: آنچه مي‌توانم بگويم اين است تا اين لحظه يك جلسه يا بحثي در مورد انتخابات نداشتيم. ما در جريان اصولگرايي به‌دنبال اين هستيم كه ظرفيت اصولگرايي را بالا ببريم، نه اينكه يك رقيب جديد در درون جريان اصولگرايي ايجاد كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار