کد خبر: 724900
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱

در همايش حزب مردم سالاري ضمن حمله به نظارت استصوابي، فعالان فتنه 88 را معادل مردم توصيف كردند.
به گزارش فارس، جواد اطاعت، عضو شوراي مركزي اعتماد ملي در اين همايش ضمن تشريح نظام‌هاي انتخاباتي در دنيا گريزي هم به سيستم انتخاباتي كشور مان زد و ادامه داد: قوانين انتخاباتي در كشور ما مشكلات زيادي دارد و فقط بحث نظارت استصوابي از مشكلات اساسي ما نيست بلكه مشكل فراتر از نظارت استصوابي است.
اطاعت با بيان اينكه كلمه صلاحيت و عدم صلاحيت آبروي كشور را برده است، گفت: در دنيا بحث صلاحيت كانديداها مطرح نيست و آن را مردم تعيين مي‌كنند لذا اين مسئله از نظر حقوق بشري براي ما مشكل ايجاد مي‌كند در حالي كه در ساير نظام‌هاي انتخاباتي كانديداها شرايط دارند كه آن را به مصداق و نامزد مشخص خود تطبيق مي‌دهند. اين فعال اصلاح‌طلب به وجود مواردي همچون محكوم نبودن و عدم ارتداد كانديداها در قانون كشورمان اشاره كرد و اظهار داشت: انتخابات در نظام‌هاي مختلف دنيا فصل منازعه است در حالي كه در كشور ما انتخابات موضوع دعواست كه بايد آن را اصلاح كرد.
در ادامه رسول منتجب‌نيا، قائم مقام حزب اعتماد ملي با بيان اينكه خط و نشان كشيدن درباره فتنه براي حضور در انتخابات بي‌معناست، گفت: در انتخابات با كساني مواجهيم كه رأي خود را جايگزين رأي مردم مي‌دانند. وي با اشاره به لزوم اعتماد‌سازي در انتخابات ادامه داد: اينكه خط و نشان بكشند و بگويند با كساني كه بوي فتنه مي‌دهند و ساكت بوده‌اند، چنين و چنان مي‌كنيم و رد صلاحيت خواهيم كرد، خط و نشان كشيدن براي مردم است چراكه ما قانون داريم و اينگونه رفتارها معنايي ندارد. منتجب‌نيا يادآور شد: آنها مي‌خواهند نيروهاي مردمي از ترس رد صلاحيت وارد انتخابات نشوند آن هم در شرايط فعلي كه ما به همراهي و همدلي نياز داريم نيروهاي نخبه و عصاره‌هاي ملت را تهديد مي‌كنند.
سخن از اعتماد‌سازي انتخابات از سوي منتجب نيا در حالي است كه دوستان و همفكران آنها در انتخابات سال 88 با راه‌اندازي فتنه هشت ماهه از تمام قواعد مردم سالاري و آراي عمومي عبور كردند وبدون اينكه هنوز مستندي براي ادعاهاي خود بياورند، كشور را درگير يك بحران عميق سياسي و اجتماعي كردند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
اگر کاندیدا دله دزد نباشد ترسی از تایید صلاحیت ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار