کد خبر: 720512
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
طنز روزنامه: خودمانیم!
مسعود دانش‌منش
آدم باید در زندگی با بعضی چیزها کنار بیاید. مثلاً من یک رفیقی دارم که مدتهاست با دستپخت همسرش کنار آمده. همسرش شاغل است و درآمد خوبی دارد اما دستپخت خوبی ندارد.

خلاصه مشکلات ریز و درشتی در زندگی انسان هست. یکی از آنها «ریزگردها» هستند. حرف من نیست، مسئول مربوطه اش، خانم ابتکار، دیروز گفته که مردم باید با ریزگردها کنار بیایند. یعنی هر کجا ریزگرد دیدند سریع باید اقدام به کنار آمدن کنند! یک مدت که خوب کنار بیاییم مشکل حل می شود و هوا پاک خواهد شد. تعجب نکنید، من مطمئنم این شیوه جزو برنامه ریزی های دقیق و علمی سازمان محیط زیست برای رفع آلودگی هواست.

البته باید مواظب باشیم کنار آمدنمان شبیه عقب نشینی نباشد، چون ممکن است بعد از مدتی ریزگردها جَری شوند و در اعتراض به حضور آدم ها در محیط زندگی شان، تجمع کنند. بعد شعار می دهند «هوای پاک حق مسلم ماست». البته در آن صورت مسئولان می توانند ریزگردها را با وعده وعید و مصاحبه های بی فایده سر کار بگذارند.

آن وقت فعالان حقوق ریزگردی بیانیه می دهند که : «روزانه هزاران تن از ریزگردهای بی گناه طعمه حلقوم انسانهایی می شوند که با بی رحمی، حاضر نیستند دست از نفس کشیدن بردارند.»

امکان دارد پس از مدتی ریزگردها ادعای حقوق و خسارت کنند. بعد دولت مجبور است ماه به ماه برای هر خانوار قبض گرد و خاک صادر کند.

ابتکارِ رییس سازمان محیط زیست این است که با ریزگردها «کنار» بیاییم تا شورش نکنند، اما به نظر من اگر بحران جدی شد باید ریزگردها را بکشیم «کنار» و دوستانه با آنها صحبت کنیم که بروند؛ کار دیگری که بلد نیستیم.

به دستور خانمِ رییس، باید کنار بیاییم، اما بعضی ها انگار خودشان را کنار کشیده اند!

□□□

ولی خودمانیم، تنها راه حل مشکل رفیقم (و خیلی از مشکلات دیگر!) این است که همسرش از کار استعفا دهد و بیشتر آشپزی کند تا دستپختش خوب شود!

□□□

یکی از ریزگردها در صفحه شخصی اش نوشته: «ریز می بینمتان!» معلوم نیست منظورش با کیست؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار