کد خبر: 716282
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
دو متهم به زودي محاكمه مي‌شوند
زن جواني كه متهم است با همدستي مرد غريبه‌اي، شوهر خود را به قتل رسانده در دادگاه كيفري استان تهران محاكمه مي‌شود.
به گزارش خبرنگار ما، 28 خردادماه سال 92 زن جواني به نام سالومه به مأموران پليس تهران خبر داد كه شوهرش ساعد گم شده است. او گفت شامگاه دوم خردادماه بود كه شوهرم براي انجام كاري خانه‌مان را كه در ميدان قيام است، ‌تر ك كرد و ديگر برنگشت. وقتي غيبت او طول كشيد، تصميم گرفتم تا از پليس درخواست كمك كنم. بعد از اينكه سالومه مشخصات شوهرش را در اختيار پليس گذاشت، مأموران مشغول بررسي و متوجه شدند سه روز قبل از مطرح شدن شكايت، جسد مرد جواني در آزاد راه تهران - ساوه پيدا شده است. از آنجا كه مشخصات جسد با نشاني‌هايي كه سالومه از شوهرش داده بود، مطابقت داشت اين زن به پزشكي قانوني دعوت شد و هويت شوهرش را شناسايي كرد.
گزارش پزشكي قانوني نشان داد كه ساعد براثر فشار بر عناصر حياتي گردن فوت شده است. بنابراين پرونده با موضوع قتل عمد تشكيل و كارآگاهان به دستور بازپرس مشغول تحقيق شدند. در اولين گام، سالومه به عنوان نخستين مظنون مورد تحقيق قرار گرفت. بررسي تماس‌هاي اين زن نشان داد كه وي از مدتي قبل با مردي به نام ياور ارتباط دارد و چندبار هم او را به خانه‌اش دعوت كرده بود، بنابراين سالومه خيلي زود ماجراي قتل شوهرش را بر ملا كرد. او گفت چهار سال قبل بود كه با ساعد كه از بستگان دورم بود، ازدواج كردم. شب عروسي بود كه به من گفت با دختران ديگر رابطه داشته است. از او خواستم زندگي گذشته‌اش را فراموش كند. مدتي بعد اما فهميدم كه با دختران رابطه دارد و زندگي گذشته‌اش را فراموش نكرده است. ساعد به من توجه نمي‌كرد و به حرف‌هايم گوش نمي‌داد. يك روز كه راهي خانه‌ پدرم در اسلامشهر شده بودم، در راه راننده كه مرد جواني بود، سر حرف را با من باز كرد. من هم درباره اختلاف با شوهرم با او حرف زدم. راننده خودش را ياور معرفي كرد و خيلي زود شماره‌ تماس‌هايمان را به هم داديم. بعد از آن وقتي شوهرم به من توجه نمي‌‌‌كرد با ياور تماس مي‌گرفتم و با هم حرف مي‌زديم. مي‌خواستم با اين كارم از شوهرم انتقام بگيرم اما رفتار شوهرم تغيير نكرد به خاطر همين تصميم به جدايي گرفتم. وقتي ماجرا را به خانواده‌ام گفتم برادرم موافقت كرد اما مادرم مانع شد و از من خواست براي حفظ آبروي خانوادگي كنار ساعد زندگي كنم.
متهم در توضيح قتل گفت: مدتي كه گذشت رفتار شوهرم بدتر شد تا اينكه ياور پيشنهاد قتل را مطرح كرد. يك روز قبل از حادثه ياور يك آمپول حاوي ماده بيهوشي در اختيارم گذاشت و خواست آن را به شوهرم تزريق كنم. به خاطر اينكه دوره‌هاي آموزشي درمان را سپري كرده بودم، شب حادثه از شوهرم خواستم اجازه دهد آمپول تقويتي را به او تزريق كنم كه قبول كرد و لحظاتي بعد از تزريق بود كه بيهوش شد. پس از آن بود كه مطابق نقشه با ياور تماس گرفتم و او با كليدي كه قبلاً در اختيارش گذاشته بودم، وارد خانه شد. بعد نايلوني روي سر ساعد كشيد و گلويش را فشار داد تا اينكه فوت شد. سپس جسد را به خودروي پژوي شوهرم منتقل كرديم. ياور پشت فرمان نشست و به طرف بزرگراه ساوه حركت كرديم. در محل خلوتي جسد را به ميان نخاله‌هاي ساختماني برد و رها كرد. ياور قبل از ترك محل با چاقو چند ضربه ديگر به جسد زد و بعد هم از محل دور شديم.
با اقرار زن جوان بود كه مأموران ياور را بازداشت كردند. او هم در اولين تحقيقات به قتل مرد جوان اقرار كرد و گفت بعد از آشنايي با سالومه بود كه متوجه شدم شوهرش او را اذيت مي‌كند. بعد پيشنهاد دادم تا طلاق بگيرد و با هم ازدواج كنيم اما زماني كه با مخالفت خانواده‌اش مواجه شد، پيشنهاد قتل را مطرح كردم و با همدستي سالومه ساعد را به قتل رساندم.
با اقرار مرد جوان، بازپرس او را به اتهام مباشرت در قتل و رابطه نامشروع و سالومه را هم به اتهام معاونت در قتل و رابطه نامشروع مجرم شناخت و كيفرخواست عليه‌ آنها صادر شد و پرونده روي ميز هيئت قضايي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت. دو متهم به زودي محاكمه مي‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار