کد خبر: 714470
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
یازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم با تجلیل سه تن از مفسران و فعالان قرآنی به کار خود پایان داد.
یازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم با تجلیل سه تن از مفسران و فعالان قرآنی به کار خود پایان داد.

دومین شب همایش اساتید تفسیر قرآن کریم شامگاه پنجشنبه 26 فروردین ماه 1394 ، در دارالقرآن علامه طباطبایی با حضور علما، مفسران و نیز آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و آیت الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

در این مراسم آیت الله یزدی رئیس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن همیشه زنده است ، گفت: خداوند را شاکر هستیم که مفسران قرآن در حوزه به تفسیر این آیات الهی می پردازند .

رئیس جامعه مدرسین بر لزوم توجه بیشتر به تفسیر قرآن در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت : اساتید حوزه در بحث های خود ، در گام نخست به قرآن اهتمام دهند و در ادامه به سنت و فتوا و نظر خود توجه کنند و به طلبه روح استنباط بدهند .

سپس مرتضي نجفي قدسي مدير دارالقرآن علامه طباطبايي به معرفي مفسران نمونه يازدهمين همايش اساتيد تفسير قرآن کريم پرداخت و اظهار داشت: آيت الله فقيه ايماني از علماي بزرگ اصفهان هستند که موفق به نگارش تفسير «نورالقرآن» در قالب بيست جلد شدند و اين کتاب تفسير با ترجمه به زبان انگليسي در کشورهاي اروپايي و آمريکايي بسيار مورد توجه قرار گرفته است که حجم انبوه نامه هاي مخاطبان خارجي از اقصي نقاط غرب به موسسه ايشان مويد اين مسأله است.
وي تصريح کرد: آيت الله فقيه ايماني تلاش بر تبليغ اسلام از منظر قرآن کريم در کشورهاي غربي داشته است.
مدير دارالقرآن علامه طباطبايي با بيان اينکه حجت الاسلام والمسلمين رضايي اصفهاني، از اساتيد تفسير، دوره تفسيري «مهر» را تاليف کرده است، ابراز داشت: همچنين حجت الاسلام والمسلمين علي اکبر بابايي در عرصه علوم قرآني تاليفات متعددي از جمله «مکاتب تفسيري» را در قالب سه جلد ارائه کرده اند.
نجفي قدسي با اشاره به اينکه مقرر بود در اين همايش از آيت الله خزعلي به عنوان يکي از مفسران نمونه قرآن تجليل شود، گفت: اين مفسر قرآن به دليل کسالت و بستري شدن در بيمارستان نتوانستند در اين مراسم حضور يابند.
در ادامه آيت الله العظمي مکارم شيرازي در سخناني با بيان اينکه قرآن در گذشته در حوزه ها غريب بود، تصريح کردند: قرآن به برکت انقلاب اسلامي حضور واضح و روشني در تمام شئون پيدا کرده است و در حوزه هاي علميه نيز ظهور و بروز جالبي دارد؛ اگرچه حد و شأن قرآن ادا نشده است و بايد در حوزه ها بيش از اين به مسائل قرآني اهميت داده شود.
اين مرجع تقليد افزودند: قرآن نبايد در حاشيه قرار گيرد؛ همان گونه که فقه و اصول در متن حوزه ها است، قرآن مجيد نيز بايد در متن باشد.

در این همایش از آیت‌الله سید کمال فقیه ایمانی صاحب تفسیر نورالقرآن، حجت‌الاسلام علی اکبر بابایی مؤلف کتاب‌های روش‌شناسی تفسیر و مکاتب تفسیری به عنوان محقق علوم قرآنی و محمد علی رضایی اصفهانی صاحب دوره تفسیر قرآنی مهر و مترجم قرآن، تجلیل به عمل آمد.

 


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار