کد خبر: 712964
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
جبار آذين
بازگشت گروه مهران مديري، به عنوان حرفه‌اي‌ترين و پر‌مخاطب‌ترين گروه توليد كننده طنزهاي انتقادي و جذاب به رسانه ملي را بايد به فال نيك گرفت، گرچه طنز «در حاشيه» آنها حاوي نكات مثبت و انتقادي زيادي است و نوع انتخاب سوژه و پرداختن به برخي از مسائل اجتماعي در قالب طنز، سبب شده طيف‌هايي با ساخت و پخش اين برنامه مخالفت كنند، اما اين مخالفت‌ها نمي‌تواند نافي ارزش‌ها و مطالب متنوع و قابل تأمل اين سريال باشند.
در ميان معترضان به آخرين سريال مهران مديري طيف‌هايي هم وجود دارند كه نه به دليل نوع ساختار يا محتواي در حاشيه كه از منظر رقابت ناسالم با اين گروه برخورد مي‌كنند. با آنكه بعضي از مطالب و موضوع‌هاي «در حاشيه» قابل نقد و بحث است، اما برخورد نامناسب و غيرسازنده عليه اين سريال باعث مي‌شود تا اين تجربه دوست‌داشتني شبانه رسانه ملي كه پس از سال‌ها محقق شده، دچار خدشه و سوء‌تفاهم شود در صورتي كه بايد از اين گروه و طنز قدرتمندانه آن در برابر برنامه‌هاي ضعيف و سطحي طنزهاي خانوادگي و اجتماعي داخلي و همچنين برنامه‌هاي فرهنگ‌ستيز ضد‌ايراني و ضد اسلامي ماهواره‌ها حمايت كرد.
مهران مديري در هفته‌هاي اخير با در حاشيه‌اش توانسته لبخند اميد و شادماني را بر چهره‌ مخاطب بنشاند و دكان نازل سازان آثار كمدي را تعطيل كند. از همين رو، حمايت مديران سيما و مردم از تداوم توليد و پخش آثار طنز اجتماعي با‌كيفيت همچون در حاشيه به رغم برخي تند‌روي‌هاي موضوعي اقدامي شايسته و بايسته است و مي‌تواند عاملي جهت ارتقاي سطح كيفي و كمي برنامه‌هاي طنز تلويزيوني باشد. با اين حال تمام طنازان عرصه طنز و انتقاد براي توليد برنامه‌هاي تأثير‌گذار و جذاب خود بايد رعايت حريم و حرمت اجتماعي را مدنظر قرار دهند و با احترام به فرهنگ و سليقه مردم به شيوه هنرمندانه مضامين خود را بازگو كنند.
 «در حاشيه» مجموعه متنوعي است از نكات انتقادي قابل توجهي كه مصاديق آن در جاي جاي جامعه ديده مي‌شود، به عبارتي خاصيت طنزگويي و تصوير‌سازي طنز اين است كه مسائل و مشكلات اجتماعي را زير ذره‌بين برده و كالبد‌شكافي كند. از اين منظر انتقادها و اعتراض‌هاي موضوعي به اين سريال چندان جاي مكث و بحث ندارد و حرف اول، حمايت از چنين آثاري است كه مي‌توانند جامعه را با رسانه ملي و طنز عجين ‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار