کد خبر: 712740
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
مرتضي نجفي قدسي
هنگامي كه حضرت ابراهيم(ع) به امر الهي خانه خدا را در همين مكاني كه از ابتداي خلقت، معين و به عنوان كعبه يا «بيت عتيق» معروف بوده است، بنا مي‌كند، دعايي مي‌نمايد كه «فَاجْعَلْ أَفْئِدَهً مِّنَ النَّاسِ تَهْوِي إِلَيْهِمْ» «سوره ابراهيم، آيه 37» يعني خدايا، قلوب مردم را به سمت اين خانه (كعبه) متوجه كن يا بهتر بگوييم از خداي متعال درخواست كرد تا دل‌هاي مردم به سوي اين خانه هوايي شود. علت آنكه تمام ملت‌هاي اسلامي همواره شيفته زيارت خانه خدا هستند، در حقيقت اثر دعاي حضرت ابراهيم(ع) است و خداي متعال دعاي ايشان را اجابت فرموده است. دولت سعودي حرمت حرم امن الهي را بارها شكسته و همگان شاهد بودند در سال 1366 چگونه صدها نفر از زائران را مظلومانه به خاك و خون كشيد و از آن زمان تاكنون سفرهاي حج و عمره با اذيت‌ها و آزارهاي مأموران سعودي در همه مواقف به خصوص قبرستان بقيع همراه بوده است. از اينكه بگذريم، هم اكنون سعودي‌ها در منطقه خاورميانه و در سطح كشورهاي اسلامي نقشي بسيار مخرب و حتي سفاكانه‌تر از امريكايي‌ها و اسرائيلي‌ها دارند، مخصوصاً در اين سال‌هاي اخير آنچه خونريزي و جنايت در كشورهاي عراق، سوريه، لبنان، يمن، افغانستان و ديگر كشورها مي‌شود تماماً با برنامه‌ريزي سعودي‌ها و با تشكيل گروه‌هاي تروريستي نظير القاعده، طالبان، النصره، داعش و امثالهم است.
قضيه‌اي كه اخيراً براي دو نوجوان ايراني در فرودگاه جده اتفاق افتاد، نمونه‌اي از اذيت و آزارهاي سعودي‌ها است كه اين بار عيان شده است. حال آنكه اگر تلاش روحاني شجاع كاروان نبود و زائران را به تحصن چند ساعته جلوي هواپيما دعوت نمي‌كرد و بر رسيدگي موضوع و حضور مسئولان ايراني و سعودي سماجت نمي‌كرد، اين موضوع با يك عذر‌خواهي ساده تمام مي‌شد و همه چيز به فراموشي مي‌رفت. آيت الله سيد هاشم رسولي محلاتي يكي از شخصيت‌هاي عالم و فرهيخته روحاني هستند كه بيش از يكصد جلد كتاب، تأليف، تحقيق و تصحيح و ترجمه دارند. ايشان در اين سال‌هاي اخير فرزندشان به مدت چهار سال سفير جمهوري اسلامي ايران در كشور عربستان بودند. تصور مي‌شد چون فرزندشان سفير عربستان است، مكرر به مكه مشرف مي‌شوند يك روز از ايشان سؤال كردم آيا شما مرتب مشرف مي‌شويد؟! ايشان پاسخ دادند خير، يك سفر هم نرفتم! به‌رغم اينكه مي‌توانستم به دعوت پسرم هر ماه بروم و ليكن شبهه شرعي كردم و نرفتم! بنده عرض كردم چرا نرفتيد؟ پاسخ دادند يك روز يكي از مقامات سعودي به فرزندم گفته است، دولت سعودي با پول زائران ايراني، هزينه تجهيز و تسليح سلفي‌ها و تكفيري‌ها را تأمين مي‌كند و آنها را براي جهاد يا بهتر بگوييم فعاليت‌هاي تروريستي و بمب‌گذاري به عراق مي‌فرستد!
آيت الله رسولي محلاتي اضافه كردند؛ من با شنيدن اين مطلب شبهه كردم كه اگر ما مسافرتي به عربستان داشته باشيم و حتي اگر يك تومان ما هم بخواهد در ريختن خون مردم مظلوم عراق و شيعيان سهيم باشد، اين سفر مستحبّي عمره جايز نيست و حتي اضافه كردند بنده صاحب فتوا نيستم ولي اگر صاحب فتوا بودم حج عمره را حرام اعلام مي‌كردم!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار