کد خبر: 712329
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
معاون اجتماعی ناجا ضمن ارائه گزارش درباره فعالیت های نوروزی ناجا درباره حضور زنان در استادیوم های ورزشی و ادعاهای کارگردان سریالی پلیسی نوروز و پرونده اسید پاشی اصفهان توضیح داد.
 مهر: سردار سعید منتظر المهدی در نخستین نشست خبری ناجا در سال جدید که قرار بود  با حضور سردار اشتری برگزار شود در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن تشریح فعالیت ها و عملکرد ناجا در طول ایام نوروز به سوالات خبرنگاران پاسخ داد .

وی گفت: متاسفانه از ابتدای سال ۹۴ تاکنون ۱۶ تن از ماموران ناجا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که هشت تن از آنان شب گذشته در عملیاتی از سوی اشرار به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه این حادثه در هنگ مرزی «نگور» رخ داده است، اظهارکرد: فرمانده مرزبانی ناجا برای پیگیری این حادثه شخصا به سیستان و بلوچستان رفته اما اشرار به آن سوی مرز گریخته‌اند.

منتظرالمهدی همچنین از فعالیت بیش از ۲۰۰ هزار گشت در ایام نوروز از سوی پلیس خبر داد و گفت: در این مدت ماموران پلیس با استقرار در ۱۸۷۷ چادر و کانکس اقدام به تامین امنیت کردند.

وی ادامه داد: همچنین فرمانده ناجا نیز در طول نوروز از چند استان و قرارگاه‌های نوروزی آنان بازدید کرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره نظر پلیس درباره حضور بانوان و خانواده‌ها در استادیوم‌های ورزشی گفت : جواب این سوال را به طور کلی عرض می‌کنم و آن این است که حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها تابع یکسری شرایطی است که آن را قانون تصویب می‌کند و ما نیز تابع مصوبات قانون هستیم و آن را اجرا می‌کنیم.

وی افزود : حضور بانوان در استادیوم‌های فوتبال به صلاح نیست اما اگر قانون به نتیجه برسد، ما آن را اجرا خواهیم کرد.

منتظرالمهدی با بیان اینکه ما در این خصوص نظر خود را داریم و نظرمان تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: اما آنچه که قانون تصویب و ابلاغ کند را اجرا خواهیم کرد.

وی در واکنش به ادعای منتسب به مهدی فخیم‌زاده کارگردان سریال فوق‌سری مبنی بر اینکه این فیلم را دارای اصلاحات فراوان خوانده و از عملکرد معاونت اجتماعی ناجا و پخش سیما انتقاد کرده بود نیز گفت: سریال «فوق‌سری» اثر خود آقای فخیم‌زاده است و تنها به اندازه ۳.۵ دقیقه در آن اصلاحات اعمال شد که این اصلاحات نیز خطوط قرمز پخش بود، بنابراین این سریال متعلق به خود آقای فخیم‌زاده است و البته آنچه که مهم است این است که این سریال رضایتمندی مردم را نیز در بر داشته است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی درباره اسیدپاشی‌های اصفهان نیز اظهار کرد: در این خصوص اطلاعات جدیدی نیست.

منتظرالمهدی درباره جزییات حمله به پایگاه پلیس در حمیدیه خوزستان نیز گفت: در این خصوص سرنخ‌هایی به دست آمده و اگر نتیجه‌ای حاصل شود، حتما آن را می‌گوییم. افرادی هم که دستگیر شده‌اند مظنونانی بوده‌اند که به وسیله دوربین‌ها  شناسایی شده‌اند.

وی درباره اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی در سال ۹۴ نیزگفت : همانطور که فرمانده نیروی انتظامی نیز فرمودند، دو اولویت اصلی ناجا، برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و اعتیاد و پیشگیری و مقابله با سرقت است.

وی در ادامه بیشترین تخلفات رانندگی در نوروز امسال را عدم استفاده از کمربند ایمنی، سرعت و سبقت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه عنوان کرد.

سردار منتظرالمهدی تصریح کرد: بیشترین تصادفات در ساعت ۱۶ تا ۲۰ به وقوع پیوسته که نرخ آن ۱۲ درصد افزایش داشته است؛ تخطی از سرعت مطمئنه ۳۲ درصد افزایش داشته و انحراف به چپ نیز ۱۸ درصد افزایش داشته است.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: ۵۰ مرکز مشاوره در کل کشور فعال شد و ۳۵۰ هزار پرونده از دایره قضایی ـ انتظامی خارج و به مسامحه انجامید که در این زمینه نیز رشدی ۷۳ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی همچنین از کاهش ۹ درصدی سرقت و افزایش هفت درصدی کشف وقوع سرقت در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: شعار امسال پلیس «آسودگی و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق، قانون و نظم» بود که خوشبختانه شهروندان نیز همکاری خوبی با پلیس داشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار