کد خبر: 712116
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مهر رضایت اردوغان بر کشتار مردم سوریه و یمن زده شده است پیشنهاد داد که اردوغان برای مشاهده نظرات ملت ایران در قبال سیاست هایش در یکی از دانشگاه ها حضور یابد.
به گزارش جوان آنلاين به نقل از خبرگزاري مهر، حسین طلا  در آستانه سفر نخست وزیر ترکیه به ایران  گفت: آقای اردوغان باید از این پس تحت تاثیر ریسمان های پوسیده و نخ نمای غرب قرار نگیرد و مواضع خود را اصلاح کند چون اصرار بر این اشتباهات باعث غرق شدن ایشان در گرداب حیله های غرب و ایادی آنها در منطقه خاورمیانه خواهد شد و به تبع آن باعث آسیب جدی ملت برادر ترکیه می شود.

وی افزود: پس بهتر است سیاستهای خود را مطابق نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس آزادگی و حمایت از مظلوم قرار دهد و بداند که نفس های استکبار به شماره افتاده و نباید دنباله رو آن ها باشد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص موضع گیری دولت جمهوری اسلامی ایران در برابر سخنان اردوغان گفت: اگر چه دولت واکنش محسوسی در برابر سخنان آقای اردوغان صورت نگرفته است ولی بهتر است ایشان طی سفری که به تهران دارند به دانشگاه ها نیز سری بزنند یا مطابق عرف مرسوم که روسای جمهور در یکی از دانشگاههای کشور میزبان سخنرانی می کنند به یکی از دانشگاههای ایران برای ایراد سخنرانی برود تا ببیند دانشجویان چه نظراتی در خصوص مواضع ترکیه دارند و با چه اعتراضی روبرو خواهید شد.

حسین طلا در خصوص عملکرد اردوغان در قبال سوریه و عراق گفت: ترکیه از گروهی راهزن به نام داعش حمایت کرده و سربازانش شاهد آوارگی مردم و به اسارت گرفته شدن زنان و کودکان عین العرب بودند، دولت ترکیه به افراد داوطلب برای پیوستن به گروههای تکفیری اجازه می دهد تا از سراسر دنیا به این کشور آمده تا از طریق مرز خود با سوریه و عراق به این کشورها بروند و به عبارتی دیگر گذرگاهی امن برای این افراد پدید آورده است.

وی تاکید کرد: اردوغان با سکوت خود از بمباران زنان و کودکان بی دفاع یمن حمایت کرده و با عدم موضع گیری در برابر آوارگی زنان و کودکان شهر سنجار مهر رضایت خود را بر عملکرد داعش زد.

طلا در ادامه از سناریوی نمایشی  اردوغان در اجلاس سال 2009 داووس در برابر شیمون پرز پرده برداشت و تشریح کرد: با پایان یافتن سخنان شیمون پرز، اردوغان که در تمام مدت سخنرانی او مشغول نت برداری بود از مدیر نشست برای سخنرانی درخواست وقت کرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی ادامه داد: وی در سخنان خود گفت جناب پرز شما از من مسن تر هستی، صدایت هم خیلی بالا می رود. معتقدم که این طور بالا رفتن صدای شما ریشه در یک احساس روانی گناه دارد اما مطمئن باش که صدای من اینطور بالا نخواهد رفت. پای کشتار که وسط بیاید، شما خوب بلدید بکشید، من خوب می دانم که شما چطور بچه ها را هدف می گیرید و می کشید، شما نخست وزیرانی داشتید که می گفتند( وقتی یک تانک وارد سرزمین های فلسطین می شود در خود احساس لذت می کنیم)، من کسانی را هم که برای چنین ظلمی کف می زنند تقبیح می کنم زیرا فکر می کنم تشویق این قاتلین کودکان و انسانها خود نوعی جنایت بشریت است. در اینجا من فقط دو مطلب را به شما عرض خواهم کرد. اول اینکه در ده فرمان تورات بند ششم آمده است که: نباید دست به قتل بزنید اما در فلسطین کشتار می شود، اما دوم اینکه توجه کنید که این هم خیلی شنیدنی است (گیلعاد آتزمون ) می گوید: بربریت و توحش اسرائیل بسیار فراتر از هر گونه ظلمی است و (آوی شالوم) پروفسور روابط بین الملل دانشگاه آکسفورد در روزنامه گاردین گفته است (اسرائیل به یک دولت راهزن تبدیل شده است) در این هنگام اقای اردوغان از فرط غضب برافروخته شده و بدون اینکه حتی به مدیران جلسه نگاه کند می گوید دیگر در این اجلاس حضور نخواهم یافت و جلسه را ترک می کند.

طلا در ادامه یادآور شد: حال با بازخوانی صحبتهای اردوغان در اجلاس سال 2009 داووس به راحتی می توان پی برد که صحبت های اردوغان برگرفته از یک سناریوی نمایشی و از پیش تعیین شده بوده است و مردم دنیا می توانند با مقایسه صحبت های او در اجلاس داووس و عملکردش به دروغ بودن این مستند پی ببرند و حال بعد از اینهمه دروغ او روی به ملت ایران کرده است و ایران را عامل تشنج در منطقه می داند و این نکته مهم را کتمان می کند که سکوت و حمایت عملی دولت ترکیه از گروههای تکفیری بدست آوردن نفت ارزان کشورهای عراق و سوریه می باشد که هر قطره آن بوی خون مردمان این کشورها را می دهد.

وی در انتها با بیان اینکه ملت مسلمان و با غیرت ایران در هرجایی از دنیا که صدای مظلومی برخیزد به یاری او خواهد شتافت گفت: ملت ایران  از کمک به مردم مظلوم فلسطین گرفته تا مسلمانان بوسنی و هرزگوین و کمک به قحطی زدگان سومالی از هیچ چیز فرو گذار نخواهند کرد که این خصلت نیک از اهمیت حمایت از مظلوم، ملت ایران حکایت دارد که البته آقای اردوغان باید از این خوی زیبای ایرانیان مسلمان درس گرفته و در امور خود به کار بندد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار