کد خبر: 710313
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
مصاف با سعودي‌ها در هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا
هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا از امروز آغاز مي‌شود و پرسپوليس و فولاد دو نماينده ايران به مصاف حريفان عربستاني‌شان مي‌روند...
سعيد احمديان
هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا از امروز آغاز مي‌شود و پرسپوليس و فولاد دو نماينده ايران به مصاف حريفان عربستاني‌شان مي‌روند، پرسپوليس در رياض با النصر روبه‌رو مي‌شود و فولاد هم در اهواز ميزبان الهلال است.
 
پرسپوليس در شرايطي امشب از ساعت 9 شب در ورزشگاه ملك فهد رياض با النصر روبه‌رو مي‌شود كه برخلاف ليگ برتر، در آسيا روزهاي خوبي را تجربه مي‌كند. آنها در شرايطي براي بازي سوم‌شان در ليگ قهرمانان‌آماده شده‌اند كه با دو پيروزي‌ مقابل لخويا و بنيادكار با 6 امتياز صدرنشين گروه هستند و با پيروزي در مسابقه امشب مي‌توانند صعودشان را به مرحله بعدي تا حدودي مسجل كنند. اين در شرايطي است كه پرسپوليس در آخرين باز‌ي‌اش در ليگ برتر مقابل
نفت مسجدسليمان هم 2 بر 2 متوقف شد تا همچنان با 27 امتياز در رده نهم قرار بگيرد.
 
 
البته حميد درخشان براي بازي با النصر بهترين بازيكنش يعني گابريل را در اختيار ندارد. هافبك طراح برزيلي پرسپوليس كه در چند بازي اخير قرمزها يكي از بهترين‌هاي تيم درخشان بوده است به دليل مصدوميت در بازي با نفت مسجدسليمان، نمي‌تواند پرسپوليس را در بازي امشب همراهي كند. حميد درخشان درباره بازي امشب با النصر مي‌گويد: «ما بازي آخر اين تيم مقابل لخويا را آناليز كرديم. آنها تيم خوب و تاكتيكي دارند. بازيكنان گران‌قيمتي هم در اين تيم حضور دارند. ما بايد در خانه حريف به ميدان برويم و اين كار را برايمان سخت‌تر هم مي‌كند. اميدوارم بازيكنان تمركز لازم را داشته باشند و از زير اين فشار خارج شوند. با اين وجود به دنبال امتياز هستيم حتي به فكر سه امتياز هم خواهيم بود. از بازيكنانم مي‌خواهم كه عملكرد خوبي در ميدان داشته باشند نگاه ما اول به كسب امتياز است و اگر بتوانيم سه امتياز را هم كسب خواهيم كرد.»
 
در طرف مقابل النصر با دو امتياز از دو بازي قبلي‌اش در رده دوم جدول گروه قرار گرفته است و به گفته سرمربي اروگوئه‌اي، آنها براي اينكه شانس صعود داشته باشند در بازي با پرسپوليس به دنبال پيروزي و كسب سه امتياز هستند تا به وضعيتشان در جدول گروه سر و ساماني بدهند. النصر در دو بازي گذشته برابر بنيادكار و لخويا به تساوي يك – يك رسيده است و در حسرت پيروزي است. به همين خاطر داسيلوا سرمربي النصر كه تجربه بازي در اتلتيكومادريد و وايادوليد اسپانيا را در كارنامه دارد و در تيم‌ملي اروگوئه در 26 بازي شش گل به ثمر رسانده است، بازي انتحاري را در دستور كار خود دارد و به بازيكنان تأكيد نموده است كه در همان دقايق اوليه كار را يكسره كنند. او به دفاع تيمش دستور داده كه خارج از 18 قدم مواظب حركات تركيبي پرسپوليسي‌ها باشند چون آنها در اين زمينه تجربه زيادي دارند.
 
البته النصر برخلاف پرسپوليس در ليگ داخلي عربستان وضعيت خوبي دارد و با اختلاف پنج امتياز نسبت به تيم دوم جدول در صدر قرار دارد و در طول اين فصل فقط يك باخت داشته و در 19 مسابقه، 45 گل زده و فقط 13 گل خورده است. حسين عبدالغني بازيكن مشهور عربستان در اين تيم بازي مي‌كند و النصري‌ها چند بازيكن برزيلي را هم در تركيب‌شان دارند. ماركينوس گابريل و هرنان دو مهاجم برزيلي النصر هستند كه البته در فصل جاري چندان در گلزني موفق نبوده‌اند. برخلاف اين دو بازيكن، حمد السهلاوي خطرناك‌ترين بازيكن النصر يك ملي پوش 27 ساله عربستاني است و قرمزها بايد مراقب اين بازيكن كه شماره 10 مي‌پوشد، باشند. 
 
فولاد ايران – الهلال عربستان، امروز ساعت 16
 
فولا ديگر نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا امروز در اهواز ميزبان الهلال است. شاگردان اسكوچيچ از دو بازي گذشته‌شان در آسيا دو مساوي كسب كرده‌اند و براي كسب اولين پيروزي مقابل آبي‌پوشان سعودي قرار مي‌گيرند. فولاد پيش از رويارويي امروز، برابر السد به تساوي بدون گل و مقابل لكوموتيو ازبكستان به تساوي يك – يك رسيده بود و با دو امتياز در رده سوم گروه C و پس از السد چهار امتيازي و الهلال سه امتيازي قرار دارد. البته فولادي‌ها در ليگ برتر هم شرايط خوبي ندارند و در چهار بازي اخيرشان تنها يك امتياز كسب كرده‌اند. با اين وجود فولادي‌ها در آستانه عيد نوروز در بازي خانگي برابر الهلال در انديشه خاتمه دادن به ناكامي‌شان هستند. البته اين بازي براي اسكوچيچ كه سابقه هدايت تيم النصر عربستان را دارد هم يك بازي وي‍ژه است. اسكوچيچ درباره اين مسابقه مي‌گويد: «الهلال تيم بسيار خوب و باتجربه‌اي محسوب مي‌شود به همين دليل ‏بازي با اين تيم براي ما آسان نيست اما باوجود قدرت و تجربه الهلال اين تيم شكست‌ناپذير ‏نيست و ما تمام تلاشمان را مقابل اين تيم نيز انجام خواهيم داد.»
 
در سوي ديگر الهلال تيم متمول عربستاني قرار دارد. اين تيم در نخستين بازي خود به مصاف لكوموتيو ازبكستان رفت و برتري سه بر يك در اين ديدار خانگي را از آن خود كرد اما در ديدار دوم كه به ميزباني السد برگزار شد، شكست يك بر صفر را پذيرا شد و هم‌اكنون با كسب سه امتياز از دو بازي، در رده دوم جدول چهار‌ تيمي اين گروه قرار دارد. جورجيوس دونيس سرمربي الهلال كه چند هفته‌اي بيشتر نيست هدايت اين تيم را برعهده گرفته است درباره مصاف با فولاد مي‌گويد: «در بازي امروز كار دشواري داريم و به همه حريفان‌مان از جمله فولاد احترام مي‌گذاريم ولي از تيمم مي‌خواهم فردا بهترين نمايش را داشته باشد و بايد تمركز كنيم چراكه در غير اين صورت اشتباه بزرگي را متحمل شده‌ايم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار