کد خبر: 706556
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
با عیان شدن نقش رضا طباطبایی مصطفوی و عمر کامل السواده در ماجرای دکل 87 میلیون دلاری مسولان شرکت تاسیسات دریایی و سایر نهادهای ذیربط تا کنون سرنخ اصلی حیف و میل شدن پول بیت المال را مورد پیگرد قرار ندادند.

 

به گزارش پارس، ماجرای خرید دکل 87 میلیون دلاری از شرکت  GSPرومانی با واسطه گری شرکت DEAN چند هفته ای است با افشای اطلاعات جالبی مواجه شده است. بررسی ها نشان می دهد رضا مصطفوی طباطبایی معروف به «قمار باز کرسنتی» برای فروش دکل دریایی GSP FURTUNA  به ایران، از یک تبعه اردنی استفاده کرده و تمامی اسناد به نام و امضای وی ثبت شده است.

عمر کامل السواده، همکاری خود را با طباطبایی از سال 2010 و با حقوق 3 هزار دلار در ماه آغاز کرد؛ تخصص وی بر امور حقوقی و قراردادی باعث شد تا جایگاه وی در دفاتر کاری «قمارباز کرسنتی» ارتقا یابد و سناریو فروش یک دکل حفاری به شرکت تاسیسات دریایی طراحی شود.

عمر

عمر کامل با نقش آفرینی «پنهان» طباطبایی اقدام به تاسیس شرکت DEAN  کرده و با شرکت تاسیسات دریایی وارد مذاکره می شود. با توجه به تایید شدن عمر کامل از سوی طباطبایی، تاسیسات دریایی با وی وارد مذاکره شده و قرارداد خرید دکل را با وی امضا می کند.

عمر کامل همزمان با پیش بردن اهداف طباطبایی، امور حقوقی وی و دل آرام زواره ای – همسر رضا طباطبایی- را نیز بر عهده گرفته بود و با هماهنگی کاملی که میان ان ها بود، قرارداد را اجرایی کرد آن هم فقط در حوزه  دریافت پول و و نه ارسال دکل!

با توجه به روابط ویژه طباطبایی با شرکت CNPC، بخش اعظمی از پول دکل – بیش از 68 میلیون دلار- به حساب شرکتی کاغذی که متعلق به طباطبایی بود و عمر کامل نیز در آن سهم داشت واریز شد.

عمر کامل السواده از سال 2011 مدیر و سرپرست حقوقی شرکت تجاری طباطبایی بوده است و تمامی مباحث قراردادی و حقوقی وی و همسرش – دل آرام زواره ای – را پی گیری کرده و می کند. وی همچنین سرپرست حقوقی شرکت هایی نظیر IOGC و ENEXD نیز بوده است و هم اکنون در دوبی، چین، سوئیس، انگلستان و فرانسه در حال رفت و آمد است.

شنیده شده است مسولان شرکت تاسیسات دریایی بارها از طباطبایی سراغ عمر کامل را گرفتند که طباطبایی با بیان این که هیچ ارتباطی با وی ندارد پای خود و همسرش را از ماجرا کنار کشیده است در حالی که اسناد نشان می دهد وی ارتباط تنگاتنگی با عمر کامل دارد و دلارهای ایران از طریق عمر کامل به حساب طباطبایی واریز شده است.

عمر کامل هم اکنون با شراکت طباطبایی و همسرش و نوه شاپور بختیار، آژانس مسکن سورنا را در نیس فرانسه راه اندازی کرده است و مسولیت تمامی امور حقوقی این افراد را برعهده دارد.

این در شرایطی است که شرکت تاسیسات دریایی و  وزرات نفت به راحتی می توانند عیله طباطبایی، دل آرام زواره ای و عمر کامل اقامه دعوا کرده و حکم بازداشت بین المللی  آن ها را دریافت کنند اما فعلا از این  اقامه دعوا خبری نیست. در این میان پرسشی که اذهان را به خود مشغول کرده است این است که چه دلیلی باعث شده است تا پیگرد قانونی علیه «قمار باز کرسنتی» و عمر کامل السواده صورت نگیرد؟

شواهد و اسناد موجود نشان می دهد که طباطبایی و همسرش به قدری احساس آرامش و امنیت می کنند که وکیل خود را راهی ایران کرده اند تا با فروش اموال خود، ریالی برای احقاق حقوق مردم از خود به جای نگذارد. جالب آنجاست که رضا مصطفوی طباطبایی به دلیل تخلفات مالی و پولشویی از سوی پلیس امارات و نهادهای این کشور مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است اما وکیل وی به راحتی درایران به دنبال تبدیل اموال وی به دلار است!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار