کد خبر: 704276
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
روز نژادفلاح در وزارت گذشت
هر‌چه تكذيب جدي‌تر، به وقوع پيوستن آن هم جدي‌تر؛ اين يك قانون نانوشته در ورزش ايران است؛ قانوني كه...
دنيا حيدري
هر‌چه تكذيب جدي‌تر، به وقوع پيوستن آن هم جدي‌تر؛ اين يك قانون نانوشته در ورزش ايران است؛ قانوني كه بار ديگر به رسم قبل اجرا شد و نژادفلاح كه وزارت ورزش حضورش در پرسپوليس را تكذيب مي‌كرد، حالا به عنوان قائم‌مقام باشگاه و به قول خودش با اختيارات مديرعاملي انتخاب شده است؛ يعني به جاي سياسي، مردي كه اين روزها پشت ميله‌هاي زندان ساعات شبانه‌روز خود را طي مي‌كند و گفته مي‌شد روز گذشته قرار است استعفا دهد و پرونده حضورش در پرسپوليس را براي هميشه ببندد.
 
حالا همه چشم‌ها  به نژادفلاح، مردي كه شب دوشنبه، حكمش براي حضور مجدد در پرسپوليس زده شد، دوخته شده است كه چطور قرار است اين تيم را از منجلابي كه در آن گير كرده نجات دهد. او قبل از هر چيز قول حل شدن مسائل مالي باشگاه را مي‌دهد: «ما با چند نفر براي مسائل مالي پرسپوليس صحبت كرده‌ايم و شما مطمئن باشيد پرسپوليس ديگر مشكل مالي نخواهد داشت.» اما مهم‌ترين مسئله‌اي كه بعد از حضور نژادفلاح در پرسپوليس مورد توجه قرار گرفت، ماجراي نيمكت پرسپوليس بود. خصوصاً كه از روزهاي قبل خبرهايي در خصوص مذاكره با قطبي و برانكو برسر زبان‌ها افتاده بود. خواجه‌وند البته مثل هميشه منكر همه مسائل مي‌شود: «اينكه يك مربي در كشور همسايه ايران باشد، به باشگاه پرسپوليس مربوط نمي‌شود. من نه مذاكره با قطبي را تأييد مي‌كنم و نه قرار ملاقات با برانكو را. فعلاً درخشان سرمربي پرسپوليس است و در ليگ قهرمانان هم روي نيمكت مي‌نشيند. در واگذاري هم هر اتفاقي رخ بدهد، تا پايان فصل تغييري در باشگاه به وجود نمي‌آيد.» البته بعد از پيروزي برابر پديده، حرف خواجه‌وند خيلي هم غيرمنطقي به نظر نمي‌رسد. البته به شرط آنكه نژادفلاح هم با اين مسئله همانند سخنگوي باشگاه برخورد كند.
 
در حالي‌كه سخنگوي باشگاه سعي دارد ماجراي مذاكره با برانكو را تكذيب كند، نژادفلاح كه از مدت‌ها قبل پيگير اين مسئله است، علاقه‌اي به تكذيب آن ندارد: «اجازه بدهيد فعلاً در اين‌باره ‌صحبت نكنم چون با سكوت، حاشيه‌ها كمتر خواهد بود! ضمن اينكه من يك مدير اخلاق‌محور هستم و اخلاق را اصل قرار مي‌دهم. درخشان سال‌ها در پرسپوليس زحمت كشيده و در اين تيم اذيت شده است. او اگر سرمربي اين تيم هم نبود به عنوان يك پيشكسوت من وظيفه داشتم با او صحبت كنم چه برسد به اينكه او اكنون سرمربي تيم است. من بايد برنامه‌هاي او را متوجه شوم. قبل از هر چيز بايد با خود حميد درخشان جلسه بگذارم و با او درباره مسائل فني تيم صحبت كنم و سپس مي‌توانم به سؤالاتي در خصوص تغييرات كادر فني پاسخ دهم.»
 
البته مشغله‌هاي نژادفلاح در وزارت ورزش اجازه نداد او تا ساعت هفت شب گذشته ديداري با درخشان داشته باشد و در خصوص بركناري او كه از مد‌ت‌ها قبل خواسته مسئولان باشگاه و وزارت ورزش بود، صحبتي شود و در نبود قائم‌مقام جديد باشگاه، جلسه كميته فني هم برگزار نشد تا تكليف درخشان بلاتكليفي باشد. اما مذاكرات با برانكو در استانبول همچنان ادامه داشت. مذاكراتي كه نسيم در خصوص آن مي‌نويسد: «اگر مشكل خاصي پيش نيايد به زودي برانكو به عنوان سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس معرفي مي‌شود. قرار است عابربانك مبلغ قرارداد و پول ماليات سرمربي سابق تيم‌ملي فوتبال كشور را بپردازد تا برانكو قراردادش را با پرسپوليس امضا كند. گفته مي‌شود هدايتي منتظر چراغ سبز وزارت ورزش براي پرداخت اين پول است.
 
 
سوءتفاهمات موجود بين هدايتي و وزارت ورزش باعث شده كه وي منتظر پاسخ آنها براي پرداخت پول به برانكو باشد. شخصي كه كارهاي هماهنگي و حضور برانكو را انجام مي‌دهد، فردي است به نام «آنتال» از اسلواكي كه از دوستان دلال معروف ايران است كه سابقه مديريت يك باشگاه را داشته و براي اينكه ردي از وي در اين قرارداد نباشد، تمامي كارها را «آنتال» انجام مي‌دهد.»
البته همانطور كه خبرگزاري نسيم هم در گزارش خود به آن اشاره مي‌كند، نژادفلاح براي حل مشكلات مالي نشاندن برانكو روي نيمكت پرسپوليس، لابي‌هايي با هدايتي داشته اشت.
 
 
لابي‌هايي كه تنها منتظر اشاره‌اي از سوي مسئولان وزارت ورزش است تا جواب دهد و شايد به همين دليل هم بود كه نژادفلاح در اولين روز كاري خود تمام ساعات روزش را در وزارت ورزش و جوانان سپري كرد. آن هم در حالي‌كه مدعي شده بود يك روز قبل از آنكه حكمش زده شود، جلسه مفصلي با وزير و معاونان او داشته است. اما درست زماني كه نژادفلاح در وزارت ورزش مشغول بود، خبري تحت عنوان استعفاي دسته‌جمعي هيئت‌مديره باشگاه مطرح شد كه او از آن اظهار بي‌اطلاعي كرد؛ استعفايي كه اگر چه تأييد نشد اما مي‌تواند نتيجه نارضايتي اعضاي هيئت‌مديره از انتخاب غيراصولي نژادفلاح باشد؛ چراكه قائم‌مقام باشگاه نه در جلسه هيئت‌مديره كه به‌طور مستقيم از سوي وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد و اين مسئله، باعث نارضايتي هيئت‌مديره شد. البته وزارت ورزش به عنوان رئيس مجمع مي‌تواند در اين زمينه تصميم‌گيري كند اما اگر اين تصميم‌گيري در جلسه هيئت‌مديره انجام مي‌شد، شايد ديگر اين نارضايتي‌ها را در پي نداشت!
 
با اين وجود، پرسپوليس يك بار ديگر دستخوش تغييرات شد؛ تغييراتي كه البته ادامه دارد و بايد ديد اين‌بار نتيجه‌اش مثبت خواهد بود يا همچون قبل، به ناكامي‌هاي اين تيم مي‌افزايد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار