کد خبر: 702983
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۰
مردم امروز سي‌و ششمين بهار انقلاب را جشن مي‌گيرند
يك روز متفاوت؛ روزي كه شبيه هيچ روز ديگري در سال نيست. گويي اين روز را مي‌توان روز اتحاد ملت بزرگ ايران نام نهاد روزي كه مردم ايران فراتر از هر سليقه و تفكري به خيابان‌ها مي‌آيند تا همصدا با هم بار ديگر فرياد استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي سر بدهند و خون تازه‌اي را به شريان‌هاي نظام تزريق كنند.
جعفر تكبيري
يك روز متفاوت؛ روزي كه شبيه هيچ روز ديگري در سال نيست. گويي اين روز را مي‌توان روز اتحاد ملت بزرگ ايران نام نهاد روزي كه مردم ايران فراتر از هر سليقه و تفكري به خيابان‌ها مي‌آيند تا همصدا با هم بار ديگر فرياد استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي سر بدهند و خون تازه‌اي را به شريان‌هاي نظام تزريق كنند.

 درست پس از راهپيمايي پرشكوه 22 بهمن است كه بلندگوهاي تبليغاتي غربي‌ها شروع به كار مي‌كنند و به گونه‌اي از اين واقعه بزرگ گزارش مي‌دهند كه گويي اين انقلاب تازه متولد شده است، جايي كه راهپيمايي بزرگ 22 بهمن را با راهپيمايي‌هاي پرشور روزهاي انقلاب مطابقت مي‌دهند.

واقعيتي كه تكرار مي‌شود

حال اين واقعيتي است كه 36 سال است تكرار مي‌شود. 36 سالي كه پرفراز و نشيب بود اما هيچگاه اين فراز و فرود‌ها تأثيري در اراده عمومي براي تأكيد ‌مجدد بر آرمان‌هاي نظام اسلامي نداشت. صحبت از 22 بهمن و راهپيمايي پرشكوه آن است. روزي كه بنيانگذار جمهوري اسلامي آن را روز خدا ناميد. يوم الله 22 بهمن روزي كه يادآور تمام مجاهدت‌هايي است كه از سال‌ها پيش از به ثمر رسيدن انقلاب براي تحقق نظام اسلامي شكل گرفت و پس از آن نيز خون‌هايي كه براي تثبيت و دفاع از اين آرمان مقدس به زمين ريخته شد.

چرا بايد بياييم؟

اما در واكاوي علت حضور پرشور سالانه مردم در راهپيمايي 22 بهمن تنها به گفته‌اي از امام راحل بسنده مي‌كنيم. امام خمينى قدس سره مى‏فرمايد: «تذكر به «ايام‌الله‏» كه خداوند متعال به آن امر فرموده است، انسان‌ساز است. قضايايى كه در ايام‌الله رخ داده است، براى تاريخ و انسان‏ها در طول تاريخ آموزنده و بيدار‌كننده است. حوادث بزرگ تاريخ كه قرآن مجيد هم از بعضى از آنها ياد كرده است، سرمشقى پربركت ‏براى ساختن جامعه‌ها و اشخاص و جامعه عصر ما كه عصر انقلاب است و در كشور ايران كه كشور انقلاب و شاهد بسيارى از حوادث بزرگ كه بايد آنها را ايام الله محسوب كنيم و به ذكر آنها و تذكر آن ايام بپردازيم كه براى ملت قهرمان و مجاهدان سلحشور، درس انقلاب است‏.»

حال همه دنيا به ايران چشم دوخته‌اند تا ببينند كه پس از گذشت 36 سال از انقلاب و درست در روزهايي كه دشمنان كشور مي‌خواهند ايران را زانو زده تصوير كنند، مردم ايران چه عكس‌العملي از خود نشان مي‌دهند. بي‌شك اين حضور نه فقط براي تجديد بيعت با آرمان‌هاي انقلاب است، بلكه حركتي است براي دفاع از دستاوردهاي مهم انقلاب كه اين روزها چشم طمع بسياري از دشمنان به دنبال آن است و در كنار آن قوت قلبي است براي مذاكره‌كنندگان كشور كه مي‌خواهند حربه‌هاي فشار به كشور و ملت را، از دست دشمنان خارج كنند و اثبات كنند كه ايرانيان در اين مسير «دست بسته» نيستند.

از سوي ديگر راهپيمايي عظيم 22 بهمن، زماني است براي لبيك گفتن به نداي رهبر معظم انقلاب و اثبات آنكه ايرانيان زير بار حرف زور نمي‌روند و پاسخ تحقيركنندگان را با ضربه سهمگين خود خواهند داد. اين درست نكته‌اي بود كه رهبر معظم انقلاب در جريان ديدار خود با كاركنان نيروي هوايي به آن اشاره كردند و فرمودند: «ملت ايران در روز ۲۲ بهمن نشان خواهد داد كه زير بار حرف زور نمي‌رود و پاسخ هر تحقير‌كننده‌اي را نيز با ضربه متقابل خواهد داد. » ايشان همچنين در فرازي ديگر از سخنان خود در همين ديدار با اشاره به اظهارات چند روز پيش يك مقام امريكايي كه گفته بود ايراني‌ها در مذاكرات هسته‌اي، دست بسته هستند، فرمودند: «در روز ۲۲ بهمن شما خواهيد ديد كه ملت ايران چه حضوري خواهد داشت و آن موقع معلوم خواهد شد كه آيا ملت ايران دست بسته است؟»

نمايش نمادهاي پيامبر اسلام و ماكت مسجدالنبي در راهپيمايي 22 بهمن

اما در ارتباط با برگزاري راهپيمايي پرشكوه 22‌بهمن، اصغر آب‌خضر، قائم‌مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در نشست خبري كه صبح ديروز برگزار شد از نمايش نمادهاي پيامبر اسلام و ماكت مسجدالنبي در راهپيمايي 22 بهمن خبر داد.
وي همچنين عنوان كرد كه طبق نظرسنجي‌هاي صورت گرفته پيش‌بيني مي‌كنيم در راهپيمايي 22 بهمن امسال و در تهران 4 ميليون نفر و در كل كشور 40ميليون نفر حضور داشته باشند.

آب‌خضر همچنين ادامه داد: راهپيمايي 22 بهمن، در جايگاه اوج جشن‌هاي سالگرد پيروزي انقلاب، از مهم‌ترين مناسك انقلابي ملت ايران است كه به عنوان يك عامل قدرتمند در افزايش قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران و همچنين كارآمد‌ترين شيوه، براي الهام‌بخشي انقلاب اسلامي و نمايش پيوستگي ملت بزرگ ايران با انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي بلند اسلامي و انساني آن است كه طي ساليان گذشته همواره نقش بي‌بديلي را در عرصه‌هاي افتخار و اقتدار ملت ايران، ايفا كرده است.  وي تأكيد كرد: اهميت اين راهپيمايي را مي‌توان، از نوع برخورد دشمنان شناخته شده انقلاب و ملت ايران در مقاطع پيش از راهپيمايي و تلاش رسانه‌اي سنگين براي عدم حضور مردم و همچنين انعكاس ضعيف و وارونه شكوه حضور ملت قهرمان ايران، در اين قله افتخار نيز ارزيابي كرد.
وي گفت: حرف دل ملت ايران در 22 بهمن امسال اينگونه است كه 22 بهمن امسال ويژگي خاصي دارد و آن پاسخ صريح ملت ايران به ياوه گويي‌ها و اهانت هتاكانه نشريه فرانسوي به پيامبر عظيم الشان اسلام خواهد بود و ملت ايران در شعار و عمل نشان مي‌دهند كه: «ما عاشق رسول الله هستيم.»
آب خضر ياد آور شد: 22 بهمن، بار ديگر ملت بزرگ ايران از بيداري اسلامي در كشورهاي همسايه (بحرين و مصر) و مقابله با تحركات تروريستي تكفيري‌ها در لبنان، سوريه و عراق و حركت‌هاي آزادي خواهي و مقابله با شيطان بزرگ امريكا و همپيمانان آن، در هر نقطه از جهان دفاع و حمايت خواهد كرد.
وي گفت: 22 بهمن امسال، ملت بزرگ ايران همچون سال‌هاي گذشته و فراتر از آن با حضوري يكپارچه فارغ از سليقه‌ها و گرايش‌هاي سياسي، عرصه حضور را پر رنگ‌تر خواهند كرد و پيوند عميق ملت، مكتب و ولايت بار ديگر دشمنان اسلام‌ و انقلاب را مأيوس و مسلمين و مستضعفان عالم را اميدوار خواهد كرد.
وي تأكيد كرد: در نهايت در 22 بهمن، ملت ايران اسلامي همچون 35 سال گذشته اصرار بر شعار «مرگ بر امريكا» و «لبيك يا رسول الله» داشته و وحدت و حضور مردم و شعارهايشان، گزينه روي ميز ملت ايران است كه در بيش از هزار شهر و شهرستان و 5 هزار روستاي سراسركشور و در تمامي مسيرهاي منتهي به ميدان بزرگ آزادي تهران ظهور خواهد يافت.
 وي گفت: بيش از 400 ميهمان خارجي از بيش از 30 كشور جهان براي ديدن حماسه بزرگ ملت ايران در روز 22 بهمن حضور خواهند داشت. (فقط 85 ميهمان از 23 كشور اروپايي) و مابقي از ديگر كشورها، ميهمان دهه فجر انقلاب اسلامي هستند.
آب خضر افزود: امسال، بيش از 265 خبرنگار خارجي و 1500 خبرنگار، عكاس و عوامل تصوير‌برداري و خبري داخلي (در تهران ) وبيش از 2800 خبرنگار، عكاس و تصويربردار در تمامي استان‌هاي كشور و اكثرشبكه‌هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي از جمله 350 گروه خبري و تمام شبكه‌هاي برون مرزي و جام جم در تهران و تمام شبكه‌هاي استاني كشوردر مسيرهاي راهپيمايي، مراسم 22 بهمن را در سراسر كشور، پوشش خبري ـ تصويري خواهند داد.  آب خضر تأكيد كرد: امسال در تهران و مسيرهاي دهگانه و به ويژه در مسير ميدان امام حسين (ع) تا ميدان آزادي و از ميادين صادقيه و فتح و سه راه فرودگاه تا ميدان آزادي، بيش از 980 غرفه فرهنگي، هنري، خبري، امدادي و رفاهي توسط تشكل‌هاي مردمي، سازمان‌ها و نهادها براي بازديد مردم عزيز آماده خواهد شد. و البته حدود 18 هزار غرفه در مسير‌هاي راهپيمايي در سراسر كشور در نظر گرفته شده است. ايجاد غرفه‌هاي محصولات توليدي- صنعتي شركت‌هاي ايراني، جلوه‌اي از خودكفايي و توانايي ايرانيان و بخشي از تجلي حماسه اقتصادي ايراني سربلند است.
وي در مورد مراسم ويژه ميدان آزادي تهران افزود:رأس ساعت 10 صبح ، مراسم رسمي يوم‌الله 22 بهمن در ميدان آزادي تهران و با تلاوت آياتي از كلام‌الله مجيدتوسط يكي از قاريان ممتاز بين‌المللي و اجراي سرود رسمي جمهوري اسلامي ايران آغاز مي‌شود.  آب خضر از سخنراني جناب حجت الاسلام و المسلمين آقاي دكتر حسن روحاني، رئيس محترم جمهوري اسلامي ايران در اين مراسم خبر داد و اظهار كرد:مراسم گلباران مردم توسط بالگردهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در پايان مراسم، انجام خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار