کد خبر: 702381
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
در پی تکذیب های مکرر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
اگر قرار باشد برای قطره قطره خون شهدای این سرزمین، جانمان را فدا کنیم، اجازه تک خوانی زنان را به هر اسم و عنوانی نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری شهدای ایران؛ به دنبال اعتراض های مکرر شهدای ایران نسبت به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه موسیقی و تک خوانی زنان و بیانیه پر حاشیه این وزارتخانه که در سایت دولت تدبیر و امید منتشر گشت، هیأت خانواده شهدا و ایثارگران با اعلام رسمی تعلق پایگاه خبری شهدای ایران به این مجموعه فرهنگی، در خصوص موضوع تک خوانی زنان  و تکذیب های مکرر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیه ای واکنش نشان داده و اعلام کرد: اگر قرار باشد برای قطره قطره خون شهدای این سرزمین، جانمان را فدا کنیم، اجازه تک خوانی زنان را به هر اسم و عنوانی نخواهیم داد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

با درود به ارواح مطهر امام شهدا و شهیدان 8 سال دفاع مقدس  و با آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر و مقتدایمان امام خامنه ای و ضمن تقدیر و تشکر از مواضع صریح و هوشیارانه مراجع عظام تقلید در نفی اقدام ضد ارزشی و ضد انقلابی خوانندگی زنان در مجالس عمومی اعلام می دارد:
 
1-    موضوع تک خوانی زنان و علنی شدن خوانندگی زنان در مجالس عمومی درست با روی کار آمدن "علی جنتی" در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز گردید و از ابتدا پایگاه خبری شهدای ایران متعلق به هیأت خانواده شهدا و ایثارگران  با انتشار و موضع گیری نسبت به اجرای خوانندگان زن مخالفت خود را اعلام نمود. در این  میان، سایر رسانه های ارزشی نیز پیرو نگرانی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و تأکیدات چند باره رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعلام نگرانی ایشان از موضوعات فرهنگی کشور و تذکر علنی معظم له به وزیر ارشاد به ابراز انتقاد و دغدغه های خود نسبت به تک خوانی زنان اقدام نمودند اما هر بار وزارت ارشاد به جای اصلاح امور سعی در جعل رسانه ای و تکذیب حقایقی کرد که وجدانهای بیدارشان نیز موید این نکته اند.

2-  جناب آقای جنتی ؛ در بیانیه وزارتخانه شما و در راستای تخریب رسانه های ارزشی عنوان شده است که آن‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند « عرصه فرهنگ عرصه جهاد است». از این رو باید به استحضار برسانیم که از یک طلبه وزیر انتظار می رود در تفسیر سخنان معظم له دقت بیشتری داشته باشند. چرا که همه دوستداران فرهنگ به خوبی می دانند ، رهبر فرزانه انقلاب در خصوص خطر معضلات فرهنگی و ورود تهاجم فرهنگی به کشور و لزوم توجه به ارزشهای اسلامی و جنگ نرم فرموده اند عرصه فرهنگ عرصه جهاد است. نه اینکه ایستادگی و تکذیب های مکرر شما در مقابل انتقادهای صریح و روشن رسانه ها، معنای جهاد داشته باشد.

3- آقای وزیر؛ در تکذیب های مکرر وزارتخانه شما نسبت به موضوع تک خوانی زنان اشاره شده است که هیچ منطق و استدلالی در خصوص اخبار تک خوانی زنان وجود ندارد. در این راستا باید پرسید: آیا دادگاه ویژه روحانیت شخص حضرتعالی را بدون استدلال منطقی و مدارک موثق در موضوع شکایت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران از تک خوانی زنان احضار نمود؟ آیا تاکنون به فیلم های  منتشر نشده از کنسرت خوانندگان زن که شما نام آن را هم خوانی گذاشته اید توجه کرده اید؟ آیا چه چه زدن های "پری ملکی"،"مهدیه محمد خانی" و" نوشین طافی" را شنیده اید و فتوا صادر کرده اید که اشکالی ندارد؟ نگاهی به کنسرت هایی که وزارتخانه شما مجوز آن را صادر می کند نشان می دهد که در پس همخوانی مورد ادعای شما چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

4-وزارتخانه شما مدعی شده است که مراجع عظام تقلید  و دلسوزان انقلاب به دلیل رساندن اخبار "نادرست" موضع گیری می کنند! در حالی که باید گفت مگر مراجع عظام که مجتهدان زمانه اند ، گوششان به دهان این و آن است و در اظهار نظرهایشان منطق و استدلال و احکام شرع را فراموش کرده اند؟

5- اذهان مردم به انتقاد ناپذیری دولت تدبیر و امید به بی سواد و عوام خواندن دلسوزان و منتقدان ارزشی عادت کرده است. اما آقای جنتی بداند ارزشهای انقلاب و 8 سال دفاع مقدس موضوعی نیست که بتوان آن را خرج جناح های سیاسی و احزاب کرد. ما قسم خورده ایم که پاسدار خون شهدا باشیم و مطمئن باشید که دولتها می آیند و می روند اما آنچه برای ما مهم است این بوده و هست که هیچ دولتی از چپ و راست ارزشهای درخت انقلاب که برای ریشه دواندنش خون هزاران شهید ریخته شده است را پایمال نکند و اعلام می داریم: اگر قرار باشد برای حفظ قطره قطره خون شهدای سرزمینمان جانمان را فدا کنیم اجازه "تک‌خوانی زنان" را با هر اسم و عنوانی که شما می گذارید نخواهیم داد و نمی گذاریم شهد شیرین جشن انقلاب را به بهانه روی کار آوردن هنرمند نماهایی که در پستوی خانه بودند به کام خانواده شهدا و مادران چشم انتظار تلخ کنید.

هیأت خانواده شهدا اعلام می دارد اسناد تمامی تخلفات فرهنگی وزارت ارشاد را به دادستانی کشور تقدیم می دارد.

هیأت خانواده شهدا و ایثارگران

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار