کد خبر: 693967
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
تلاش بيهوده براي بخشش پولادي و ادامه سريال لغو بازي‌هاي تداركاتي در آستانه جام ملت‌ها
شمارش معكوس براي شروع جام ملت‌هاي آسيا در استراليا در حالي آغاز شده كه...
سعيد احمديان
شمارش معكوس براي شروع جام ملت‌هاي آسيا در استراليا در حالي آغاز شده كه تيم‌هاي مختلف آسيايي اين روزها آخرين مراحل آمادگي‌شان را پشت سر مي‌گذارند تا در اين مسابقات حضور پرقدرتي داشته باشند. تيم ملي فوتبال ايران هم كه با بحرين، قطر و امارات همگروه شده در فاصله كمتر از 3 هفته تا شروع جام ملت‌هاي آسيا در استراليا صبح ديروز پس از برگزاري يك اردوي 10 روزه در آفريقاي جنوبي به تهران برگشت تا تمرينات شاگردان كرش در تهران پيگيري شود. اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد دردسرهاي كرش تمامي ندارد و پس از خبر مصدوميت پ‍ژمان منتظري و احتمال غيبت اين مدافع در استراليا و تلاش‌هاي بي‌فرجام سرمربي پرتغالي براي بخشش پولادي، حالا خبر مي‌رسد كه بازي تداركاتي يك شنبه آينده مقابل فلسطين هم لغو شده تا تيم ملي فوتبال، فرصت اين بازي را هم از دست بدهد و با كمترين بازي تداركاتي به سرزمين كانگوروها برود. 
 
آقاجانيان: بازي با تيم‌هاي باشگاهي بهتر از بازي نكردن بود
 
در حالي كاروان تيم ملي فوتبال از اردوي آفريقاي‌جنوبي بازگشت كه مانند چند ماه اخير بر‌خلاف وعده‌هايي كه داده شد، تيم ملي نتوانست در اين اردو با تيم‌هاي مطرحي بازي تداركاتي داشته باشد و بازي‌هاي تداركاتي ايران به بازي با سه تيم باشگاهي آفريقاي‌جنوبي كه اين تيم‌ها هم با بازيكنان ذخيره‌شان برابر شاگردان كرش به ميدان رفتند، خلاصه شد. اين در حالي بود كه گفته مي‌شد تيم ملي قرار است در اردوي آفريقا با چند تيم ملي كشورهاي آفريقايي بازي دوستانه انجام دهد. هر چند به گفته منتقدان برگزاري چنين بازي‌هاي تداركاتي آن هم با تيم‌هاي گمنام باشگاهي، كمكي به تيم ملي نمي‌كند اما ماركار آقاجانيان مربي تيم ملي پس از بازگشت از اردوي آفريقا ديروز در اين باره گفت:« در مجموع تداركات تيم ملي ايران نسبت به حريفانش كمتر بوده است و اين را همه مي‌دانند. ما دوست داشتيم كه بازي‌هاي بيشتري را انجام دهيم، اما به خاطر محدوديت‌هاي مالي و مسائلي از اين دست نشد كه بازي‌هاي بهتري برگزار شود. در هر حال بازي كردن بهتر از بازي نكردن است و همين تيم‌هاي آفريقايي كه ما با آنها روبه‌رو شديم، بازيكنانشان شبيه بازيكنان خارجي هستند كه به بعضي از تيم‌هاي عربي، از جمله قطر رفته‌اند. متأسفانه فيفا‌دي‌هاي زيادي را از دست داديم و آن طور كه مي‌خواستيم بازي تداركاتي انجام نداديم، اما همين‌ها را هم نمي‌توانستيم از دست بدهيم.»
 
بازي با فلسطين هم لغو شد
 
با اين وجود تيم ملي فوتبال در بازگشت به تهران قرار بود قبل از پرواز به استراليا، يك شنبه آينده يك بازي تداركاتي با تيم ملي فلسطين در تهران انجام بدهد؛ مسابقه‌اي كه پيش از ظهر ديروز خبر رسيد كه لغو شده تا بدبياري‌هاي كرش در آستانه جام ملت‌ها براي پيدا كردن حريف تداركاتي تكميل شود. اين بازي قرار بود ۶ دي در تهران برگزار شود اما مسئولان فدراسيون فلسطين اعلام كرده‌اند كه در اين مدت بازي‌هاي دوستانه زياد برگزار كرده‌اند و نمي‌خواهند با بازي مقابل ايران دچار مصدوميت شوند و به همين دليل با ذكر اين نكته كه مسائل فني مانع از حضورشان در تهران شده تأكيد كرده‌اند كه به تهران سفر نمي‌كنند.
 
در همين رابطه دبيركل فدراسيون فوتبال فلسطين در نامه‌اي به فدراسيون فوتبال از ايران به خاطر لغو اين بازي عذرخواهي كرد. در بخشي از نامه عبدالمجيد هيجي كه روي سايت رسمي فدراسيون فوتبال قرار گرفت، آمده است:«با كمال تأسف، بايد به اطلاع شما برسانم تيم ملي فلسطين بنا بر دلايل فني پس از بازگشت از اردوي چين و آماده‌سازي تيم براي حضور در جام ملت‌هاي آسيا استراليا قادر به برگزاري اين ديدار نيست. ما واقعاً از اهميت برگزاري اين ديدار جهت افزايش قدرت و بر پايه ‌برادري تاريخي بين دو كشور ايران و فلسطين واقف هستيم به همين دليل اميدواريم تا در آينده شانس برگزاري ديدار دوستانه را داشته باشيم و روابط و همكاري دو فدراسيون در همه زمينه‌ها ادامه داشته باشد.» با توجه به لغو اين مسابقه، كاروان تيم ملي فوتبال دوشنبه آينده در حالي به استراليا مي‌رود كه بازي با عراق تنها مسابقه تداركاتي شاگردان كرش قبل از شروع جام ملت‌ها خواهد بود، مسابقه‌اي كه در استراليا برگزار مي‌شود. 
 
تلاش نافرجام براي بخشش پولادي و مصدوميت پژمان
 
مصائب كرش تنها لغو پي‌در‌پي بازي‌هاي تداركاتي و قحطي حريف تداركاتي نيست و بايد به اين دردسرها مصدوميت مدافع اصلي تيم ملي و همچنين مخالفت صريح ستاد كل نيروهاي مسلح با تقاضاي سرمربي پرتغالي براي بخشش پولادي و حضور اين بازيكن در جام ملت‌ها را هم اضافه كرد. به نوشته يك سايت عربي، منتظري به دليل مصدوميت در بازي‌ ام‌صلال و الجيش در ليگ قطر نمي‌تواند تيم ملي ايران را در استراليا همراهي كند. البته پزشك تيم ملي ديروز اعلام كرد كه وضعيت دقيق منتظري پس از معاينات پزشكي مشخص خواهد شد. منتظري هم در محل كمپ به فيزيوتراپي مي‌پردازد تا طي روزهاي آينده و در صورت تأييد پزشكان، بتواند تيم ملي را در جام ملت‌ها همراهي كند.
 
همچنين به نظر مي‌رسد كرش بايد قيد حضور پولادي را كه از متهمان كارت‌هاي جعلي معافيت است براي جام ملت‌ها بزند، با اين وجود همچنان تلاش مسئولان فدراسيون فوتبال براي بخشش اين بازيكن ادامه دارد و در تازه‌ترين تحرك فدراسيوني‌ها، ديروز تاج رئيس سازمان ليگ از احتمال همراهي پولادي با تيم ملي در جام ملت‌ها در صورت مراجعه اين بازيكن به ايران و معرفي خودش به سازمان نظام وظيفه خبر داده است. تاج در مورد وضعيت ملي‌پوشان سرباز مثل مهرداد پولادي و حضورش در تيم ملي به فارس گفت: «اگر مهرداد پولادي به ايران بيايد نوع مسئله فرق مي‌كند و سازمان نظام وظيفه و ستاد كل نيروهاي مسلح با ديد مثبت در مورد او تصميم‌گيري مي‌كنند و شرايط ملي‌پوشان سرباز هم فرق خواهد كرد، البته اين به معناي حل شدن موضوع نيست، بلكه مسئله به شكل مثبتي از سوي نظام وظيفه مورد بررسي قرار خواهد گرفت.»
 
صحبت‌هاي تاج در شرايطي است كه ديروز بار ديگر سردار كمالي با اشاره به اينكه به پولادي مجوزي داده نخواهد شد به تسنيم گفت: «اين بازيكن مرتكب سه تخلف شده است، اول اينكه با حيله و نيرنگ كارت جعلي گرفته، دوم اينكه با وجود دعوت از وي براي بررسي كارتش در نظام وظيفه حاضر نشد، سوم اينكه به خارج از كشور رفت و به قوانين تمكين نكرد. رافت اسلامي هم شامل حال فردي كه تخلف كرده، نمي‌شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار