کد خبر: 693169
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
در همایش موسسات فرهنگی وهنری در اصفهان عنوان شد :
همایش یکروزه نقش موسسات فرهنگی وهنری وروابط عمومی های استان اصفهان با عنوان "تحقق شعار سال " که در پیام نوروزی مقام معظم رهبری "اقتصاد وفرهنگ ؛ باعزم ملی ومدیریت جهادی نام گذاری گردیده در محل نگارخانه مجموعه بزرگ اصفهان سیتی سنتربرگزار شد .

در این آیین مشاور وزیرودبیر هیات رسیدگی به مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت ونقش موسسات فرهنگی وهنری در کشور گفت : باید کارهای فرهنگی وهنری به این موسسات واگذار شود زیرا مسایل فرهنگی از حساسیت بالایی برخوردار است .

مهدی محمدی افزود : اینگونه موسسات اگر مشکل خاصی در پرونده نداشته باشند ظرف 2ماه پروانه صادر می شود وآنان پس از گرفتن مجوز در حد وزارت ارشاداختیارات بدست می آورندوحساسیت بالاییمورد اخذ مجوز موسسات فرهنگی وجود دارد.

وی گفت : استان اصفهان از نظر برنامه های مو.سسات فرهنگی وهنری یکی از بهترین استان ها است .

حجت الاسلام قطبی مدیرکا فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان نیزانتقال پیام را مورد تاکید قرار دادوگفت :

موسسات فرهنگی به عنوان نماینده ارشاد اسلامی کار قانونی انجام می دهند وکار آنها صرفا کار خدماتی نیست بلکه کار تخصصی وعلمی ورساندن پیام است ومخاطبان متعددی را تحت پوشش دارند بطوریکه این موسسات اجتماع محور هستند

در ادامه میرزا بابا مطهری نژاد پیرامون پدیده اول شناخت واینکه زندگی اجتماعی 4 رکن دارد: فرهنگ وارتباطات اقتصاد سیاست وحقوق گفت : ارتباطات هم عامل توسعه است وهم شاخص توسعه .

عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران در خصوص اینکه چرا فرهنگ وارتباطات همراه هم در رکن یک است گفت : ارتباطات یا کلامی است مثل نوشتاری وگفتاری یا غیر کلامی همچون نشانه وحرکت بصری لذا ارتباطات با مظاهر فرهنگ در ارتباط است بنابراین نمی توانند از هم جدا باشند ؛ زبان بزرگترین مظهر فرهنگ است و به محض اینکه زبان را بشناسی کلی از شاخص های فرهنگ را یادآوری می کند لذا فرهنگ از ارتباطات گسترده تر است ودنیای بزرگتری دارد وهنوز بسیاری از مظاهر فرهنگی ما به شکل در نیامده وتبدیل نشده است .

مطهری نژاد در ادامه پیرامون انوع ارتباط که بر 4 محور ارتباط درون فردی میان فردی گروهی یا عمومی وارتباط جمعی است گفت : ارتباط جمعی تخصص رسانه ها وروابط عمومی هاست وبهمین جهت انها باید پیام را بگونه ای بیان کنند که روشنگر باشد وبه تمام سوالت مخاطبان در گزارش پاسخ دهد .

وی در ادامه در خصوص مولفه های فرهنگ گفت : این مولفه ها در 4 لایه تقسیم می شوند که لایه اول جهان بینی باور وفکر است که لایه زیرین فرهنگ تلقی می شود لایه دوم آنچه از سنخ ارزش ها است وملاک داوری نسبت به خوبی وبدی است که این لایه متاثر از لایه اول است ولایه سوم الگوی رفتاری وهنجارها وچهارم نماد های کلامی وغیر کلامی که به شکل هنر وسرگرمی جلوه می کنند . که لایه اول ودوم در سطح کلان بوقوع می پیوندندنه در حیط شهر وروستا وارتباط درستی با آن داشته باشند .

مطهری نژاد همچنین گفت : اگر فرهنگ بخواهد برای یک جامعه باقی بماند وتوسط اعضای جامعه حفظ ومقدس شمرده شود 5 کارکرد دارد که شامل تامین نیازهای فیزیو لوژی ایجاد ارتباط جمعی که حوزه روابط عمومی است اعطای هویت فرهنگی به اعضا حفظ تداوم وبقای جامعه وایجادوحفظ همبستگی وانسجام اجتماعی است .

دراین مراسم از تمبر یادبود اختصاصی اصفهان سیتی سنتر رو نمایی وموزه اشیا قدیمی مورد بازدید شرکت گنندگان قرار گرفت .

لازم به ذکر است این همایش با همکاری استانداری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی سازمان فرهنگی وتفریحی شهرداری وانجمن موسسات فرهنگی وهنری وسیتی سنتر اصفهان برگزار گردید .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار