کد خبر: 690394
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
آژانس اتحاديه اروپا براي حقوق اساسي، آمار وحشتناكي درباره خشونت عليه زنان در اتحاديه اروپا منتشر كرده است. نتايج اين تحقيق نشان مي‌دهد 62 ميليون زن اروپايي يا به عبارتي يك‌سوم زنان ساكن اروپا، از سن 15 سالگي قرباني اعمال خشونت‌آميز بوده‌اند
علي اكبري
آژانس اتحاديه اروپا براي حقوق اساسي، آمار وحشتناكي درباره خشونت عليه زنان در اتحاديه اروپا منتشر كرده است. نتايج اين تحقيق نشان مي‌دهد 62 ميليون زن اروپايي يا به عبارتي يك‌سوم زنان ساكن اروپا، از سن 15 سالگي قرباني اعمال خشونت‌آميز بوده‌اند. «مورتن كياروم» مدير آژانس حقوق اساسي اتحاديه اروپا در مورد نتايج اين تحقيق گفت:«خشونت عليه زنان و به طور خاص خشونت مبتني بر جنسيت كه به طرز نامناسبي بر زنان تأثير مي‌گذارد، نقض گسترده حقوق بشر است كه اتحاديه اروپا نمي‌تواند از آن چشمپوشي كند.»
در تحقيقي ديگر «بريتا تامسن» نماينده دانمارك در گزارش خود در كميسيون اروپايي، گفته بود: «پديده رنج بردن زنان از خشونت‌هاي جنسي و خانگي در اروپا موجب شرمساري و يك رسوايي است. اتحاديه اروپا بايد اقدامات حقوقي در اين زمينه انجام دهد. مدت‌ها براي اقدام از سوي كميسيون اروپايي منتظر مانده‌ايم و اينك خواستار اقدام فوري براي جرم تلقي كردن خشونت عليه زنان از طريق قانون هستيم. از كميسيون اروپايي مي‌خواهيم تا آمار و ارقام سالانه از خشونت‌هاي جنسي از ‌جمله تعداد مقتولان زن را ارائه كند.
بر اساس آمار، تنها در فرانسه از هر پنج زن شاغل دست‌كم يك نفر در محل كار خود مورد آزار و اذيت جنسي قرارگرفته است. در فرانسه، 95 درصد قربانيان خشونت را زنان تشكيل مي‌دهند و 51 درصد آنها قرباني خشونت توسط همسرانشان هستند. در اين كشور در هر سه روز، يك زن در اثر خشونت‌هاي خانگي جان مي‌سپارد، يك‌سوم آنان با سلاح سرد و يك‌سوم ديگر با اسلحه گرم به قتل مي‌رسند، 20 درصد خفه مي‌شوند و 10 درصد ديگر تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار مي‌گيرند. علاوه بر اين، طبق آخرين گزارش شوراي اروپا، يك‌پنجم كودكان اروپايي قرباني خشونت جنسي هستند.
آنچه اشاره شد تنها بخشي از آمار مربوط به خشونت و ظلم عليه زنان اروپايي است و اما اكنون رسانه‌هاي نظام سلطه، مستند به اظهارات يكي از مسئولان جمهوري اسلامي ايران، كشورمان را به خشونت عليه زنان متهم مي‌كنند و البته متأسفانه اين چندمين بار است كه خوراك رسانه‌هاي بيگانه، توسط خودي‌ها آماده و فراهم مي‌شود. در قضيه سرطان‌زا بودن بنزين داخلي و سپس لطمات جسماني به مردم به‌واسطه انتشار پارازيت كه معاون محترم رئيس‌جمهور بدون ارائه هرگونه سند و مدرك مطرح كرد، شاهد آن بوديم كه رسانه‌هاي بيگانه موجي از حمله به جمهوري اسلامي به راه انداختند. اكنون نيز خانم مولاوردي بهانه به دست دشمن داده است. ايشان در سخناني به مناسبت روز جهاني مبارزه با خشونت عليه زنان گفت: « از زماني كه اولين بار در سال ۷۰ اولين مركز امور زنان در دوره رياست جمهوري آيت‌الله هاشمي رفسنجاني شكل گرفت موضوع زنان و خشونت عليه آنان در دستور كار قرار گرفت. آن زمان بعد از اجلاس پكن برنامه عمل ملي زنان نوشته شد كه يكي از مباحث آن خشونت بود و برنامه عمل سه‌ساله مربوطه هم تدوين شد اما با جابه‌جايي دولت و آمدن دولت اصلاحات برنامه عمل مربوط به دوره هاشمي كنار گذاشته شد.» مولاوردي مي‌گويد پروژه ملي بررسي اشكال خشونت خانگي از آن روز در ۲۸ استان كشور توسط وزارت كشور و دانشگاه‌هاي سراسر ايران انجام شد كه ۳۲ جلد كتاب نتيجه اين طرح است. سه جلد آن وضعيت خشونت خانگي از ديدگاه زنان به عنوان قرباني مورد بررسي قرار گرفته و يك جلد هم گزارش وضعيت خشونت خانگي از ديدگاه مردان به عنوان عاملان خشونت است. وي در بند ديگري از سخنان خود مدعي مي‌شود پس از پايان فعاليت دولت اصلاحات اين گزارش‌ها كنار گذاشته شده و توسط دولت‌ نهم و دهم هيچ استفاده‌اي از آن نشده است و هم‌اكنون نيز هيچ نسخه‌اي از اين 3۲ جلد گزارش را نمي‌توان در وزارت كشور يا معاونت زنان پيدا كرد.
همين عبارات كافي بود تا موج رسانه‌اي جديدي عليه كشورمان به بهانه عدم رعايت حقوق زنان ايجاد شود. رسانه‌هاي معاندي از قبيل بي‌بي‌سي، راديو فردا و... به جاي پرداختن به خشونت عليه زنان اروپايي، به‌گونه‌اي خبرسازي كرده‌اند كه گويا هيچ زني در اروپا در معرض خشونت قرار ندارد و اين زنان ايراني هستند كه مورد ظلم حكومت قرار دارند و اگر هم زنان اروپايي مورد ستم قرار مي‌گيرند، حكومت به نفع ايشان قوانين خوبي دارد اما در ايران، حكومت نيز عليه زنان است. اين خبرسازي در كنار هجمه‌اي كه اين رسانه‌ها در قضيه اسيدپاشي مشكوك در اصفهان، اعدام ريحانه جباري و اخيراً موضوع غنچه قوامي به سياست‌هاي كشورمان در قبال زنان داشته‌اند، باعث خواهد شد جامعه مخاطب اين رسانه‌ها، تحت تأثير اين تبليغات، وضعيت زنان ايراني را وضعيتي اسفناك و غيرقابل تحمل تصور كند.
اين در حالي است كه زنان ايران اسلامي يكي از بهترين دوران خود را سپري مي‌كنند و در عرصه‌هاي مختلف ضمن رعايت عفاف و حجاب خود، به نقش‌آفريني مشغول هستند. «واقعاً اين يكي از بزرگ‌ترين افتخارات نظام اسلامي است كه در سايه‌ نظام اسلامي اين‌همه زن فرزانه، تحصيلكرده، خوشفكر و ممتاز از لحاظ فكري و عملي در جامعه‌ ما وجود دارند؛ خيلي نعمت بزرگي است و مايه‌ افتخار است» (امام خامنه‌اي 30/1/1393) «امروز زن مسلمان در كشور ايران، يك موجود سرافراز و عزتمند است. هزاران وسيله‌ تبليغي، بمباران خبري مي‌كنند براي اينكه اين واقعيت را واژگون جلوه بدهند اما حقيقت اين است. امروز مؤمن‌ترين و انقلابي‌ترين زنان ما، زنان تحصيلكرده‌ ما هستند. امروز زنان ما، زنان تحصيلكرده‌ ما، زنان جوان ما در پيچيده‌ترين آزمايشگاه‌ها و مراكز علمي تجربي و انساني حضور دارند و فعالند. فعال‌ترين زنان ما در زمينه‌ سياسي، در زمينه‌ علمي، در زمينه‌ مديريت‌هاي اجتماعي، زنان مؤمن و انقلابي ما هستند؛ داراي تحصيلات خوب، داراي انديشه‌ عميق» (امام خامنه‌اي 21/4/1391)
اين ايران اسلامي است كه در مقابل ظلمي كه اروپا و غرب به زنان مي‌كند مدعي و شاكي است و اميدواريم برخي از مسئولان به‌گونه‌اي سخن نگويند كه جاي شاكي و متهم با يكديگر عوض شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار