کد خبر: 689125
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
كلاهبرداران شيوه جديد و نويني را براي سـوء‌استفـاده از كـارت‌هاي بـانكي تدارك ديـده‌اند.
علي طالب‌زاده
كلاهبرداران شيوه جديد و نويني را براي سـوء‌استفـاده از كـارت‌هاي بـانكي تدارك ديـده‌اند.
به گزارش «جوان» كلاهبرداران همواره در كمين هستند تا از كارت‌هاي بانكي و اطلاعات حساب‌هاي افراد سوء‌استفاده كرده و حساب‌هاي آنان را خالي كنند. اين كلاهبرداران براي رسيدن به نيات خود به طور مداوم در حال تغيير روش‌هاي كلاهبرداري هستند و دانستن روش اين كلاهبرداري‌ها براي جلوگيري از جعل و خالي كردن حساب بانكي خالي از لطف نيست. در يكي از جديدترين روش‌ها كلاهبرداران با اسناد هويتي افراد نظير كارت ملي به شعبه بانك مراجعه و اعلام مي‌كنند كارت بانكي آنان گم يا به سرقت رفته است.
 وي از كارمند بانك درخواست مي‌كند كه كارت جديد براي وي صادر كند. كارمند بانك نيز در صورتي كه آموزش‌هاي لازم را براي شناسايي كارت‌هاي جعلي ملي نداشته باشد و نتواند جعلي بودن كارت ملي را تشخيص دهد با توجه به اينكه اكثر شعبات مجهز به دستگاه صدور آني كارت هستند مبادرت به صدور كارت و رمز جديد مي‌كند. كلاهبردار بلافاصله پس از خروج از بانك با مراجعه به دستگاه‌هاي كارت‌خوان و خودپرداز‌ها مبادرت به خارج كردن وجوه موجود در حساب در كمترين زمان ممكن مي‌كند.
در اين روش جديد شخص صاحب حساب به هيچ عنوان اطلاعي از خالي شدن حساب خود ندارد و ممكن است تا مدتي كه از كارت خود استفاده نكرده نيز متوجه خالي شدن حساب خود نشود و هنگام استفاده در دستگاه متوجه مسدود بودن يا غير فعال بودن كارت مي‌شود.
 وي با مراجعه به يكي از شعبات بانك و علت غير فعال شدن كارت تازه متوجه ندانم كاري كارمند بانك مي‌شود. در اين گونه مواقع، دادگاه حكم به محكوميت كارمند بانك با توجه به عدم آگاهي از اصالت كارت ملي مي‌دهد و بايد تمام خسارت‌هاي وارده به مشتري را پرداخت كند.
بنابراين به كارمندان بانك توصيه مي‌شود يك بار ديگر به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هاي موجود در بانك خود مراجعه و از روش‌هاي شناسايي اصالت كارت ملي كه توسط بانك مركزي به بانك‌ها ابلاغ شده مجدداً بازبيني كند تا خداي ناكرده گرفتار كلاهبرداران نشود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار