کد خبر: 686087
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸
«پروژه‌اي كه سردار طهراني‌مقدم در هنگام تست و آزمايش آن به شهادت رسيد، خوشبختانه هم‌اكنون به سرانجام رسيده و اين پروژه نيز نقش قابل‌توجهي در توان دفاعي ما خواهد داشت.»
دكتر يدالله جواني
«پروژه‌اي كه سردار طهراني‌مقدم در هنگام تست و آزمايش آن به شهادت رسيد، خوشبختانه هم‌اكنون به سرانجام رسيده و اين پروژه نيز نقش قابل‌توجهي در توان دفاعي ما خواهد داشت.»
جملات مذكور، بخشي از سخنان سردار شريف، مسئول روابط عمومي كل سپاه در نشست خبري با اصحاب رسانه به مناسبت سومين سالگرد شهادت سردار حسن طهراني‌مقدم و سي‌امين سال اقتدار موشكي سپاه است؛ جملاتي بسيار پرمعنا، پيام‌دار و اميدبخش كه بايد هر ايراني در آن تأمل كند.
مختصات پروژه موشكي مورد نظر را در آينده مسئولان امر در صورت صلاحديد اطلاع‌رساني خواهند كرد. به هر حال اين يك واقعيت است كه شهيد طهراني‌مقدم، پدر موشكي ايران است و اقتدار موشكي جمهوري اسلامي كه هم‌اكنون يكي از عوامل اصلي قدرت بازدارندگي ايران به حساب مي‌آيد، نتيجه مجاهدت‌هاي خاموش سال‌هاي طولاني اين شهيد بزرگوار است.
آخرين پروژه موشكي شهيد طهراني‌مقدم، كلاسي متفاوت از تمامي پروژه‌هاي پيشين وي داشت و هنگامي كه او در مسير آزمايش آن به شهادت رسيد، اين سؤال پيش آمد كه آيا ديگران قادر خواهند بود روزي اين كار نيمه‌تمام را به اتمام برسانند. اينك پس از سه سال از اوج گرفتن و پرواز آسماني شهيد طهراني‌مقدم و جمعي از شاگردان و همكارانش، اين خبر  مسرت‌بخش اعلام شد كه شاگردان آن شهيد، كار پروژه را به نتيجه‌ نهايي رسانده‌اند.
اين خبر از يك واقعيت رونمايي مي‌كند و آن اينكه، براي تربيت‌شدگان در مكتب ولايت، كار نشد ندارد و هر كار خوب و لازم را مي‌توان و بايد انجام داد. يكي از تفاوت‌هاي اصلي ميان نيروهاي اصيل انقلاب و خميني‌باوران ولايت‌پذير با ديگران، خودباوري، اعتماد به نفس، داشتن روحيه جهادي و پشتكار براي انجام كارهاي بزرگ در پرتو خلاقيت و نوآوري است.
 اگر كساني چون رزم‌آرا در دوران ستم‌شاهي، ايراني را حتي قادر به ساختن  آفتابه هم نمي‌دانستند و با اين نگاه مانع پيشرفت ايران مي‌شدند و امروز هم كساني متأسفانه قابليت‌هاي ايراني را فقط در حوزه آبگوشت بزباش و قورمه‌سبزي خلاصه مي‌كنند، انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، در عمل اثبات كردند كه هوش و توانمندي ايراني، به گونه‌اي است كه در صورت باور آن، قادر به انجام كارهاي بزرگ است. امروز دشمنان اين ملت تمامي نگراني‌هايشان به همين مطلب برمي‌گردد كه ملتي با هويت مستقل اسلامي- ايراني، در حال پيشرفت و پيمودن پله‌هاي ترقي يكي پس از ديگري، با تكيه بر توانمندي‌هاي داخلي است.
نيروهاي تربيت شده در مكتب ولايت با توكل بر خدا و ايمان به نصرت الهي، جنگ تحميلي را به دفاع مقدس تبديل كردند. همين نيروها با وجود تحريم‌ها و تهديدهاي بسيار، به شكلي معجزه‌آسا ايران را به عضويت باشگاه هسته‌اي درآوردند و واقعيت‌هاي امروز نطنز، فردو، اراك و UCF اصفهان نشان مي‌دهد كه اين ادعا يك بلوف نيست. همين نيروها ايران را به عضويت باشگاه فضايي جهان درآوردند و با قرار دادن ماهواره در مدار زمين با پرتاب از طريق ماهواره‌بر ايراني، برجستگان حوزه هوافضا در جهان را متحير ساختند.
همين نيروها در حوزه صنايع دفاعي و تجهيزات نظامي، آنچنان كارهاي بزرگ انجام داده‌اند كه اگر مصلحت در بيان آن مي‌بود، آنگاه دنيا در برابر عظمت ملت ايران و جوانان پراستعداد و توانمند ايران بيش از پيش زانو مي‌زد. پيشرفت‌هاي صنايع دفاعي و از جمله قدرت موشكي، آنچنان به ايران اسلامي اقتدار بخشيده كه دشمنان بايد براي هميشه، فكر هر نوع مهاجم نظامي به جمهوري اسلامي را از سر بيرون كنند. زماني كه صهيونيست‌ها سخن از اقدام نظامي عليه ايران بر زبان آوردند و در پاسخ شنيدند كه رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند اگر آنها دست از پا خطا كنند تل‌آويو و حيفا با خاك يكسان خواهد شد، همه كارشناسان و صاحب‌نظران در جهان و از جمله خود سردمداران رژيم صهيونيستي گفتند اين تهديد ايران معتبر است. دشمنان اين تهديد را معتبر ارزيابي كردند به اين دليل كه از پشتوانه برخوردار است. امروز آنچه محل نگراني است، ناديده انگاشتن اين خودباوري، اعتماد به نفس، زايش استعدادها و خلاقيت‌ها  براي انجام كارهاي بزرگ در حوزه‌ها گوناگون از سوي برخي از دست‌اندركاران در دولت جديد است.
 متأسفانه برخي از افراد يا رسانه‌هاي منتسب به دولت يازدهم با اتخاذ مواضعي اينگونه به جامعه القا مي‌كنند كه راه پيشرفت و حل مشكلات در گرو همراه شدن با جامعه جهاني، غرب و امريكاست. اين افراد يا رسانه‌هاي داخلي چشم بر توانمندي‌هاي داخلي بسته و چشم اميد به بيرون دوخته‌اند. بايد مراقب چنين نگاه‌هاي خطرناك كه ريشه در نوعي خودباختگي، ضعف نفس، ‌ضعف ايمان و در واقع باور نداشتن عظمت، قابليت‌ها و توانمندي‌هاي ملت ايران دارد، ‌بود.
تداوم يافتن پروژه‌هاي موشكي بعد از شهادت شهيد حاج‌حسن طهراني‌مقدم و پروژه‌هاي تحقيقاتي هسته‌اي بعد از ترور شهداي هسته‌اي، ‌نشان مي‌دهد كه اين افراد در ميان ملت ايران يك استثنا نبوده و كشورمان از نيروهاي ارزشمند و بسيار توانا برخوردار است و بايد با توجه به اين استعدادهاي دروني، كشور را در تمامي حوزه‌ها به پيش برد و اعتلا بخشيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار