کد خبر: 682520
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
حمايت پليس از آمران به معروف
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به حمايت از آمران به معروف، از كشف سرنخ‌هاي جديد در ماجراي اسيدپاشي در اصفهان خبر داد و گفت: بر اساس اظهارات قربانيان در چند روز اخير، به نظر مي‌رسد ضارب يك نفر بوده كه پيگيري نيروي انتظامي براي شناسايي ضارب ادامه دارد.
سردار احمدي‌مقدم در حاشيه سفر به استان مركزي گفت: تاكنون انگيزه عامل اسيدپاشي مشخص نشده است، ولي بعضاً رسانه‌هاي خارجي و مغرضين سعي دارند اين موضوع را به حجاب و عفاف ربط دهند كه اين واقعيت ندارد. خانواده قربانيان از خانواده‌هاي مومن و مقيدي هستند.
وي ادامه داد: چه بسا دستاني بخواهند به اين موضوع دامن زده و اين حادثه را به موضوع حجاب و عفاف و فساد و فحشا ربط دهند، اما نيروي انتظامي در پيگيري اين موضوع مصمم است و دستگاه قضايي شديدترين برخوردها را مي‌كند.
وي همچنين با اشاره به قانون حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر خاطر نشان كرد: اصل اين قانون بسيار خوب است، چراكه مسائل مربوط به امر به معروف و نهي از منكر را ضابطه‌مند مي‌كند. وي گفت:‌  هر چه كه اين ابهامات بيشتر مشخص شده، صراحت وجود داشته باشد و مردم با حقوق خود آشنا شوند، مأموران نيروي انتظامي و آمران و ناهيان از منكر نيز بهتر عمل مي‌كنند.
 
   منتظر اخبار جديد در مورد اسيدپاشي اصفهان باشيد
 معاون پليس آگاهي ناجا هم انتشار اخبار تكميلي را به امروز موكول كرد. سرهنگ هادي مصطفايي گفت: نتيجه اين پرونده در كميسيون‌هاي مربوطه در حال بررسي و در صورت رسيدن به نتيجه نهايي اخبار جديدي از اين موضوع منتشر مي‌شود.  وي تأكيد كرد: پليس و ساير دستگاه‌هاي دخيل در رفع نگراني مردم تمام تلاش خود را به كار گرفته‌اند و در اين زمينه به عنوان مشاور در كنار ساير مسئولان مربوطه حضور داريم.
 
   آخرين وضعيت قربانيان اسيدپاشي
‌دو نفر از قربانيان حادثه اسيدپاشي اصفهان با التيام‌يافتن جراحت ‌جزئي‌شان از بيمارستان مرخص شده‌اند و سومين قرباني حادثه به زودي مرخص و راهي خانه مي‌شود. چهارمين آسيب‌ديده حادثه كه دچار بيشترين جراحت شده  نيز در بيمارستان مطهري تهران بستري‌است.
دكتر احمد محمدي، مدير بيمارستان سوانح سوختگي اصفهان به خبرنگار ما گفت: تنها مصدوم سوانح اخير كه در بيمارستان بستري است، مرضيه ابراهيمي نام دارد و تا 10 روز ديگر مرخص خواهد شد. او توضيح داد: مرضيه كه 25 ساله‌ و متأهل است، روز چهارشنبه 23 مهر در خيابان مهرداد در حالي كه سوار برخودروي شخصي‌اش بود هدف اسيدپاشي قرار گرفت و به بيمارستان منتقل شد. لحظاتي بعد از بستري شدن او بود كه تيم‌ زبده بيمارستان تلاش براي التيام زخم‌هاي او را آغاز كردند. وي افزود: هرچند مرضيه بعد از حادثه دچار شوك شده است اما حال عمومي‌اش رضايت‌بخش است. وي درباره جراحت‌هاي مرضيه توضيح داد: او از سمت چپ صورت و چشم آسيب‌ديده و شانس درمان او 50 درصد است.
مدير بيمارستان درباره شرايط ساير قربانيان حادثه گفت: مينا 32 ساله‌ كه روز پنجم مهرماه به همان شيوه دچار حادثه شده بود، بعد از انتقال به بيمارستان، همان روز به صورت سرپايي درمان و از بيمارستان مرخص شده است.  دكتر محمدي ادامه داد: قرباني ديگر، زن ميانسال و تبعه افغان است كه 22 مهرماه بعد از حادثه در حالي كه از ناحيه صورت، دست و گردن به صورت جزئي دچار جراحت شده بود به بيمارستان منتقل شد. همزمان با انتقال او تيم پزشكي بعد از بررسي متوجه شدند زن ميانسال دچار جراحت‌هايي جزئي شده است، بنابراين بعد از درمان به صورت سرپايي از بيمارستان مرخص شد.
مدير بيمارستان سوانح سوختگي در ادامه گفت: تنها كسي كه در جريان حادثه بيش از ديگران دچار جراحت شده سهيلا جوركش‌ اهل خميني‌شهر است كه با اصرار خانواده‌اش وي را به بيمارستان مطهري تهران منتقل كردند. وي توضيح داد: سهيلا در محدوده پل بزرگمهر در حالي كه داخل خودروي خود مشغول مكالمه با تلفن همراه بوده به همان شيوه از سوي مرد اسيدپاش هدف قرار گرفته و دو چشم وي به صورت جدي آسيب‌ ديده‌ است.  دكتر محمدي با اشاره به اينكه قربانيان اين حادثه تنها چهار زن و دختر هستند و مصدوم ديگري به بيمارستان سوانح سوختگي منتقل نشده است، گفت: نوع اسيد به كار گرفته شده در اين حوادث مشخص نيست و تيم تخصصي مشغول بررسي موضوع هستند.  

   آخرين واكنش خانه ملت
 عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت: ابعاد مختلف اسيدپاشي در اصفهان در سطح جلسه كميسيون امنيت ملي مجلس مورد بحث قرار گرفت.
 عوض حيدرپور ادامه داد: مجمع نمايندگان استان اصفهان و تمامي دستگاه‌هاي مسئول در حوزه امنيتي و انتظامي از روزهاي گذشته به شكل جدي در راستاي دستيابي به نتيجه مطلوب بسيج شده‌اند.
نماينده مردم شهرضا در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بر اساس دستگيري‌هاي انجام گرفته پيرامون پرونده اسيدپاشي در اصفهان اطلاعات مفيدي براي دستيابي به عناصر اصلي اين جريان مخرب حاصل شده است، بيان داشت: به لحاظ اينكه استان اصفهان به عنوان دارالمؤمنين مطرح است و از سوي ديگر از مهم‌ترين مراكز صنعت گردشگري كشور محسوب مي‌شود، تمامي توانايي امنيتي و انتظامي براي برخورد با اين عوامل مخرب بسيج شده است.
وي اضافه كرد: مجموعه دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي در طول روزهاي گذشته به شكل مداوم نسبت به بررسي موضوع و تلاش براي دستگيري عناصر اصلي فعاليت كرده‌اند.
حيدرپور با اشاره به لزوم رسيدگي به وضعيت درماني مصدومان اسيدپاشي گفت: مجمع نمايندگان استان اصفهان تمامي توانايي خود را براي درمان مصدومان حوادث اخير در كوتاه‌ترين زمان ممكن بسيج كرده و البته وزارت بهداشت و درمان نيز قول مساعد در خصوص حمايت از اين افراد داده است.
وي در پايان صحبت‌هاي خود بيان داشت: برخي رسانه‌هاي مغرض و مخرب در طول روزهاي گذشته بخش قابل توجهي از اخبار خود را به موضوع اسيدپاشي اختصاص دادند و البته نسبت به شايعه‌پراكني‌هاي مختلف در اين خصوص اقدام كردند.
 
   خلأ قانوني براي مقابله با اسيدپاشي وجود ندارد
عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه در مقابله با اسيدپاشي‌ها خلأ قانوني وجود ندارد، گفت: قوانين در اين زمينه بسيار جامع است، شايد گذشت اولياي دم در موارد قبلي اين فضا را ايجاد كرده باشد كه برخورد‌ها بازدارنده نبوده است، لذا بايد تناسب مجازات و عمل صورت گيرد.
ميرهادي قره سيد رومياني، درباره اسيدپاشي‌ها در اصفهان و تجمع مردم مقابل ساختمان مجلس شوراي اسلامي به ميزان گفت: در مقابله با اسيدپاشي‌ها خلأ قانوني وجود ندارد و قوانين در اين زمينه بسيار جامع است.  وي ادامه داد: در مرحله اجرا و عمل نيروي انتظامي بايد سرعت عمل بيشتري داشته باشد و قوه قضائيه نيز بايد با سرعت بالاتري به پرونده‌هاي شاكيان رسيدگي كند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
1
7
چرا از اول خودتون اخبار درست رو اعلام نمی کنید و بعد از مدتی کتمان خبر بعد هم اخبار و آمار ضد و نقیض اعلام می شه خوب همین عدم اعتماد و شایعه پراکنی رو به دنبال داره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
1
14
چراهنوزدستگیرنشده مگه نگفتیدفقط یه نفره یعنی بااینهمه سربازوامکانات گرفتن یه آدم انقدرسخته مافقط امنیت میخایم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
2
5
خدا کمک کنه خدا ارامشو دوباره به همه ی جهان برگردونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
5
11
تا بحال بیش.از 10نفر قربانی اسیدپاشی شدند شما چطور میگید 4نفر؟؟آیا با این همه دورببن تو سطح شهرنمیتونید یک موتور سوار را شنایایی کنید وبگیرید ؟؟؟؟
پاسخ ها
یه نفر
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
شما چطور میگین 10 نفر؟!!!!

هان؟؟؟

چرا جو رو متشنج میکنین؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار